Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо можливості врахування при розрахунку суми податку, на яку платник має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні/ розрахунки коригування (далі – реєстраційна сума),суми ПДВ, сплаченої на бюджетний рахунок, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Підприємство станом на 01.12.2022 мало заборгованість з ПДВ у розмірі ……… грн, для погашення якої ………..міською радою Підприємству 28.12.2022 надано безповоротну фінансову підтримку у розмірі ………….гривень.
Поряд з цим, для погашення заборгованостіпереддержавним бюджетомПідприємством перераховано кошти на бюджетний рахунок (UA96899998…………..) ГУ ДКС України у ………. області (далі – бюджетний рахунок) 29.12.2022 платіжним дорученням № ….. у розмірі ……… гривень.
Враховуючи вищевикладене, Підприємство просить надати індивідуальну податкову консультацію щодо наявності механізму зарахування сплачених коштів на бюджетний рахунок для збільшення реєстраційної суми.
Правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ) регулюються статтею 200¹ Кодексу та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі – Порядок № 569).
Пунктом 2001.1 статті 2001 Кодексу визначено, щоСЕА ПДВ забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку:
суми податку, що містяться у складених та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних;
суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України;
суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість;
суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу.
Електронний рахунок – рахунок, відкритий платнику податку в Державній казначейській службі України,на який таким платникам перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягення розміру реєстраційної суми (пункт 4 Порядку № 569).
Формула, за якою здійснюється розрахунок реєстраційної суми визначена пунктом 200¹.3 статті 200¹ Кодексу та пунктом 9 Порядку № 569.
Складовою формули є показник SПопРах– загальна сума поповнення з рахунку у банку / небанківському надавачу платіжних послуг платника податку його рахунка в СЕА ПДВ.
Відповідно до пункту 2001.4 статті 2001 Кодексу на рахунок у СЕА ПДВ платника зараховуються кошти:
а) з рахунку у банку / небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу;
б) з рахунку у банку / небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку;
в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;
г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов’язань з податку на додану вартість, повернутих платнику податків у порядку, встановленому пунктом 43.41 статті 43 Кодексу;
ґ) вилучені контролюючим органом відповідно до статті 95 Кодексу в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість по задекларованих до сплати податкових зобов’язаннях за періоди починаючи з 1 липня 2015 року, визначених платником податків у податковій декларації з податку на додану вартість або уточнюючому розрахунку.
Враховуючи наведені обставини, податковим законодавством не передбачено механізм врахування коштів, сплачених платником безпосередньо на бюджетний рахунок при обрахунку реєстраційної суми.
Слід зазначити, що на підставі пункту 528,підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу зупинено перебіг строків, зокрема щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |