X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 05.07.2023 р. № 1711/ІПК/99-00-04-01-04-06

Державна податкова служба України розглянула звернення підприємства щодо надання індивідуальної податкової консультації з питання справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Підприємство, без надання підтверджуючих документів, повідомило що на звернення ЗСУ було передано частину нежитлових приміщень у безоплатне користування для оборонних цілей.

Підприємство запитує, чи виникає у підприємства право на зменшення податкових зобов’язань з Податку пропорційно до розміру нерухомого майна, переданого в безоплатне користування ЗСУ для оборонних цілей та які для цього потрібно мати підтверджуючи документи.

Порядок нарахування та справляння Податку врегульовано нормами статті 266 розділу ХІІ Кодексу.

Платниками Податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості (підпункт 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Кодексу).

Нормами Кодексу не визначені підстави для зменшення податкових зобов’язань з Податку у зв’язку з наданням об’єктів нерухомості для потреб ЗСУ.

Слід зазначити, що положеннями статті 12 Кодексу встановлено, що сільські, селищні, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів, зокрема з Податку.

         Враховуючи зазначене, Підприємству доцільно звернутись до органу місцевого самоврядування щодо прийняття ним рішення про встановлення податкових пільг з Податку на нерухоме майно, яке за договором з  військовими формуваннями України передано в безоплатне користування.                 

Це є дієвим механізмом виконання повноважень, покладених на органи місцевого самоврядування, з вирішення питання щодо зменшення податкових зобов’язань з Податку за об’єкти нерухомості у даному випадку.

         Стосовно можливості подання уточнюючих податкових декларацій з розрахунком зменшених річних сум податкових зобов’язань, то відповідно до статті 50 Кодексу платники податків мають право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) до податкової декларації за формою, чинною на час подання такого розрахунку.

Звертаємо увагу, що пунктом 102.9 статті 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (у тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).