Державна податкова служба України розглянула звернення Господарства щодо порядку повернення коштів помилково перерахованих контрагентом на рахунок Господарства у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА ПДВ) та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.
У своєму зверненні Господарством повідомлено про помилкове перерахування контрагентом коштівна рахунок Господарства в СЕА ПДВ.
Враховуючи вищевикладене, Господарство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань щодо:
1. порядку повернення коштів помилково перерахованих контрагентом на рахунок Господарствав СЕА ПДВ;
2. можливості повернення на рахунок контрагента у банку коштів помилково перерахованих ним на рахунок Господарствав СЕА ПДВ;
3. можливості повернення на рахунок Господарства у банку коштів помилково перерахованих контрагентом на рахунок Господарствав СЕА ПДВ;
4. можливості збільшення суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу (далі – реєстраційна сума), на яку Господарство має право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН)та показника ∑ПопРах формули, визначеної пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу, за якою така сума обраховується, на суму коштів помилково перерахованих контрагентом на рахунок Господарствав СЕА ПДВ;
5. можливості неврахування суми коштів помилково перерахованих контрагентом на рахунок Господарствав СЕА ПДВпри обрахунку реєстраційної суми та показника ∑ПопРах формули, визначеної пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу, за якою така сума обраховується, у разі їх повернення на рахунок Господарства у банку.
Щодо питання 1, 2 та 3
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
Основні принципи функціонування СЕА ПДВ визначено статтею 2001 Кодексу і підрозділом 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу та регламентовано Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі – Порядок № 569).
Рахунок у СЕА ПДВ – церахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який перераховуються кошти відповідно до пункту 2001.4 статті 2001 Кодексу (пункт 4 Порядку № 569).
Пунктом 2001.4 статі 2001 Кодексу передбачено, що на рахунок у СЕА ПДВ платника зараховуються кошти:
а) з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу;
б) з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку;
в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;
г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ, повернутих платнику податків у порядку, встановленому пунктом 43.41 статті 43 Кодексу;
ґ) вилучені контролюючим органом відповідно до статті 95 Кодексу в рахунок погашення податкового боргу з ПДВ по задекларованих до сплати податкових зобов’язаннях за періоди починаючи з 1 липня 2015 року, визначених платником податків у податковій декларації з ПДВ або уточнюючому розрахунку.
Відповідно до пункту 2001.7 статті 2001 Кодексу кошти, зараховані на рахунок в СЕА ПДВ, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 2001.5 статті 2001 Кодексу та погашення податкового боргу з ПДВ.
Відповідно до пункту 2001.5 статті 2001 Кодексу з рахунку у СЕА ПДВ платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов’язань з ПДВ, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з ПДВ, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов’язань та суми податкового боргу з податку. При цьому перерахування коштів на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника може здійснюватися у разі відсутності перевищення суми податку, зазначеної у складених податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у ЄРПН, над сумою податкових зобов’язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з ПДВ у цьому звітному періоді.
Пунктом 2001.6 статті 2001 Кодексу передбачено, що якщо на дату подання податкової звітності з податку сума коштів на рахунку в СЕА ПДВ платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої звітності, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої податкової звітності заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на рахунок у банку/ небанківському надавачу платіжних послуг такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов’язань з податку.
На суму податку, що відповідно до поданої заяви підлягає перерахуванню на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника, на момент подання заяви зменшується значення суми податку, визначеної пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу, шляхом зменшення на таку суму показника загальної суми поповнення рахунку в СЕА ПДВ з рахунку у банку/ небанківському надавачу платіжних послуг платника (∑ПопРах).
Перерахування коштів на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника може здійснюватися у разі, якщо таке зменшення загальної суми поповнення рахунка в СЕА ПДВ (∑ПопРах) не призведе до формування від’ємного значення суми податку, визначеної відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу (∑Накл).
Отже,платник податку має правона перерахування коштів з його рахунку в СЕА ПДВ виключно нарахунок такого платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника,у тому числі, якщо такі кошти перераховано на такий рахунок в СЕА ПДВ іншим платником податків, у розмірі, що перевищує суму задекларованих ним до сплати до бюджетуподаткових зобов’язань та суми податкового боргу з ПДВ, у порядку визначеному статтею 2001 Кодексу та Порядку № 569 та за умов відсутності перевищення суми податку, зазначеної у складених податкових накладних, складених у звітному періоді та зареєстрованих у ЄРПН, над сумою податкових зобов’язань з податку за операціями з постачання товарів/послуг, задекларованих у податковій звітності з ПДВ у цьому звітному періоді, та якщо таке перерахування коштів не призведе до формування від’ємного значення суми податку, визначеної відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу (∑Накл).
При цьому, Кодексом не передбачено перерахування коштів з рахунку в СЕА ПДВ одного платника на рахунок в банку/небанківському надавачу платіжних послуг іншого платника.
Щодо питання 4
Як зазначено вище, рахунок у СЕА ПДВ – це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який перераховуються кошти відповідно до пункту 2001.4 статті 2001 Кодексу (пункт 4 Порядку № 569).
Підпунктом 2001.4 статі 2001 Кодексу, зокрема, передбачено, що на рахунок у СЕА ПДВ платника зараховуються кошти з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру реєстраційної суми.
Відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу одним із складових формули за якою обраховується реєстраційна сума, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН,є показник∑ПопРах, який відображає загальну сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування.
Тобто, при обрахунку реєстраційної суми та показника ∑ПопРах формули, визначеної пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу, за якою така сума обраховується, врахуванню підлягають кошти, які зараховані на рахунок в СЕА ПДВ платника податку з його рахункуу банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника, який перебуває на обліку в ДПС та обліковується за таким платником.
Щодо питання 5
Відповідно до абзаців третього та четвертогопункту 2001.6 статті 2001 Кодексу передбачено, що на суму податку, що відповідно до поданої заяви підлягає перерахуванню на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника, на момент подання заяви зменшується значення реєстраційної суми, шляхом зменшення на таку суму показника загальної суми поповнення рахунку в СЕА ПДВ з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника (∑ПопРах).
Перерахування коштів на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника може здійснюватися у разі, якщо таке зменшення загальної суми поповнення рахунка в СЕА ПДВ (∑ПопРах) не призведе до формування від’ємного значення реєстраційної суми.
Таким чином,Кодексом не передбачено можливостіневрахування при обрахунку реєстраційної суми та показника ∑ПопРах формули, визначеної пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу, за якою така сума обраховується, суми коштів, яка підлягає перерахуванню на рахунок платника податку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг платника, у тому числі, якщо такі коштипомилково перераховано на рахунок такого платникав СЕА ПДВ іншим платником
Що стосується строків встановлених статтею 52 Кодексу для розгляду звернень на отримання індивідуальних податкових консультацій, повідомляємо, що на підставі підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10
розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу для контролюючих органів зупинено перебіг строків, зокрема для надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно Господарством, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |