Головне управління ДПС у м. Києві на звернення Товариства щодо справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок) у період дії воєнного стану в Україні, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 № 2755-VI, зі змінами (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Товариство, посилаючись на норми підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу запитує: щодо можливості подання уточнюючої податкової декларації з Податку за 2022 рік та обов’язку декларувати зобов’язання з Податку на 2023 рік на підставі переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі – Перелік), затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій (далі – Мінреінтеграції) від 22 грудня 2022 № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 за № 1668/39004 (далі – наказ № 309); яка передбачена відповідальність, якщо Товариство зменшить податкові зобов’язання з Податку за 2022 рік до припинення чи скасування воєнного стану; чи можливо повернути передплату з Податку.
6 травня 2023 року набув чинності Закон України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно» (далі – Закон № 3050).
Законом змінено механізм визначення Переліку. Згідно з Законом № 3050 Перелік визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку (п.п. 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу).
Постанова Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 (далі – постанова № 1364) визначає деякі питання формування Переліку. Зокрема, пунктом 1 постанови № 1364 визначено орган виконавчої влади (Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій), якому делеговано повноваження щодо затвердження Переліку, а також визначено складові Переліку, вимоги до формату територій, за якими ці території відображаються у Переліку, та затверджена форма Переліку.
Враховуючи зазначене, у розумінні Закону № 3050 постанова № 1364 вважається такою, що встановила порядок визначення Переліку.
У зв’язку з цим Перелік, затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України наказ № 309, може застосовуватися при справлянні Податку на відповідних територіях.
Не нараховують та не сплачують Податок за період з 1 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року - за об'єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що перебувають у власності юридичних осіб, та за об'єкти нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб (п.п. 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу).
Законом № 3050 визначено можливість уточнення податкових зобов’язань платниками Податку, які до дати набрання чинності Закону № 3050 задекларували за 2022 рік податкові зобов’язання за об’єкти, що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, включених до Переліку.
Враховуючи зазначене, відповідно до ст. 50 Кодексу Товариство має право самостійно відкоригувати свої узгоджені податкові зобов’язання за період з 1 березня 2022 року по 31 грудня 2022 року, шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) до податкової декларації за формою, чинною на час подання такого розрахунку, при наявності певної території у Переліку, затвердженого наказом № 309 у чинній редакції (зі змінами). Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації не враховуються.
Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації у 2023 році визначаються відповідно до даних Переліку, затвердженого наказом № 309 у чинній редакції (зі змінами).
Порядок виконання у період воєнного стану платником свого обов’язку, зокрема, щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності встановлено п.п. 69.1 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
Поряд з цим, відповідно до абзацу 14 п.п. 69.1 у разі самостійного виправлення платником податків, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених ст. 50 Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених п. 50.1 ст. 50 Кодексу, та пені.
Механізм повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань передбачено статті 43 Кодексу.
Звертаємо увагу, що пунктом 102.9 статті 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 стаття 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |