X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.07.2023 р. № 1780/ІПК/99-00-21-02-02-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Державного підприємства «______» (далі – Підприємство) щодо окремих питань оподаткування податком на прибуток підприємств операцій з отримання благодійної допомоги, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє. 

Згідно із зверненням у зв’язку з тривалим воєнним станом в Україні  та реорганізацією Підприємства у такого платника податків виникла необхідність в отриманні благодійної допомоги у вигляді оплати послуг, які замовляє Підприємство.

 Укладено трьохсторонній договір про надання послуг, де Підприємство виступає в якості замовника (бенефіціара у розумінні Закону України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» зі змінами (далі – Закон № 5073)), виконавець надає послуги, а третя особа (платник) оплачує такі послуги замість замовника. Оплата послуг здійснюється безпосередньо з рахунку платника на рахунок виконавця (на рахунок замовника кошти не надходять). Тобто третя особа (платник) в межах статутної діяльності надає благодійну допомогу Підприємству (замовнику) у вигляді оплати послуг, які надає виконавець. 

З урахуванням викладеного вище Підприємство просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання:

 Чи вважається благодійна допомога у вигляді оплати послуг, яка фактично не надійшла на рахунок Підприємства (замовника), прибутком такого отримувача благодійної допомоги та відповідно чи повинно таке Підприємство як замовник послуг сплачувати податок на прибуток за такою операцією?

 

Загальні засади благодійної діяльності в Україні визначаються Законом № 5073, що забезпечує правове регулювання відносин у суспільстві, спрямованих на розвиток благодійної діяльності, утвердження гуманізму і милосердя, забезпечує сприятливі умови для утворення і діяльності благодійних організацій.

Благодійною діяльністю відповідно до частини першої ст. 1 Закону № 5073 є добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених цим Законом цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара.

Бенефіціаром визнається набувач благодійної допомоги (фізична особа, неприбуткова організація або територіальна громада), що одержує допомогу від одного чи кількох благодійників для досягнення цілей, визначених Законом № 5073.

Бенефіціарами благодійних організацій можуть бути також будь-які юридичні особи, що одержують допомогу для досягнення цілей, визначених Законом № 5073.

Статтею 5 Закону № 5073 передбачений перелік видів благодійної діяльності, який включає, зокрема, згідно з п. 4 частини першої цієї статті безоплатне надання послуг та виконання робіт на користь бенефіціарів.

Об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств згідно з абзацом першим п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.

При цьому Кодексом не передбачено різниць для коригування платником податку на прибуток підприємств фінансового результату до оподаткування за операціями з отримання ним благодійної допомоги у вигляді безоплатно отриманих послуг таким бенефіціаром.

Такі операції платника податку на прибуток підприємств при визначенні фінансового результату до оподаткування та відповідно об’єкта оподаткування цим податком відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (абзац перший частини другої ст. 6 Закону Закон України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами)

Отже, питання бухгалтерського обліку операцій з отримання благодійної допомоги у вигляді безоплатно отриманих послуг належать до компетенції Міністерства фінансів України.

Згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для платників податків та контролюючих органів тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом. 

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).