Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо відсутності технічної можливості відображення додаткових рядківу формі консолідованої фінансовоїзвітності материнського підприємства, до складу якого входять дочірні підприємства – юридичні особита, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Підприємство має у своєму складі дочірні підприємства, які є окремими юридичними особами та мають самостійний баланс.
Складена фінансова звітність Підприємства містить додаткові статті та рядки, які відсутні уформі (код J0901703) Консолідованого балансу (Звіту про фінансовий стан).У зв’язку з чим, Підприємство не має технічної можливості подання річної консолідованої фінансової звітності у форматі XML за допомогою режиму «Введення звітності», оскільки форма (код J0901703) Консолідованого балансу(Звіту про фінансовий стан)не містить код рядка 1635 «Поточна кредиторська заборгованість за одержаними авансами».
У зв’язку із зазначеним, Підприємство просить надати індивідуальну податкову консультацію щодо технічної можливості відображення урічній консолідованій фінансовій звітностідодаткових рядків, які відсутні у формі (кодJ0901703) Консолідованого балансу (Звіту про фінансовий стан)або подання зазначеної фінансової звітності іншим способомзгідно з вимогами Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон).
Положеннями Закону визначені правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні.
Відповідно до частини першої ст. 12 Закону підприємства, які контролюють інші підприємства (материнські підприємства), крім фінансових звітів про власні господарські операції, складають та подають консолідовану фінансову звітність групи відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів.
Підприємства, які для складання фінансової звітності застосовують міжнародні стандарти, складають і подають фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність органам державної влади та іншим користувачам на їх вимогу в порядку, визначеному Законом, на основі таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами в єдиному електронному форматі, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту (частина п’ята ст. 121 Закону).
Положеннями п. 46.2 ст. 46 Кодексу визначено, що платники податку на прибуток, які відповідно до Закону зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають разом з податковою декларацією за відповідний податковий (звітний) період звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), складені до перевірки фінансової звітності аудитором. Звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) подаються платниками податку за формою, визначеною згідно з Законом, у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 Кодексу.
Фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки, інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід’ємною частиною.
Фінансова звітність, звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються згідно з вимогами абзаців першого та другого п. 46.2 ст. 46 Кодексу, подаються в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», до контролюючих органів платниками податку на прибуток підприємств, які подають податкову звітність в електронній формі (п. 49.4 ст. 49 Кодексу).
При цьому повідомляємо, що подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Кодексу та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).
Порядок подання фінансової звітності затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року № 419 (далі – Порядок).
Платники податку на прибуток у визначених законом випадках подають податковим органам у порядку, передбаченому Кодексом для подання податкової декларації, проміжну (I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців) та річну фінансову звітність(абзац чотирнадцятий п. 2 Порядку).
Річна фінансова звітність та річна консолідована фінансова звітність разом з відповідними аудиторськими звітами, звіт про управління, консолідований звіт про управління, звіт про платежі на користь держави та консолідований звіт про платежі на користь держави, якщо складення та подання таких звітів передбачено законодавством, повинні бути оприлюднені на веб-сторінці або веб-сайті підприємства (у повному обсязі) та в інший спосіб у випадках, визначених законодавством, у форматі, який виключає можливість внесення змін до фінансової звітності іншими користувачами, та в єдиному електронному форматі, визначеному Мінфіном, на основі таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності (абзац вісімнадцятий п. 2 Порядку).
Отже поданнярічної консолідованої фінансової звітності разом з аудиторським звітом здійснюється підприємствами в електронному форматі, визначеному Мінфіном, на основі таксономії фінансової звітності за міжнародними стандартами фінансової звітності.
Наказом Мінфіну від 07.02.1013 № 73 «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» (далі – Наказ № 73) затверджено, зокрема, форму Консолідованого балансу (Звіту про фінансовий стан).
Електронна форма (код J0901703) Консолідованого балансу (Звіту про фінансовий результат), який оприлюднено на вебпорталі ДПС, відповідає формату, визначеному наказом Мінфіну № 73.
Відповідно до абзацу другого п. 5 Порядку підприємства, які відповідно до Закону зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність, подають органам державної статистики та податковим органам звіт про фінансовий стан (баланс) і звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), крім консолідованої фінансової звітності, у спосіб, визначений законодавством, за звітний рік не пізніше 28 лютого року, що настає за звітним роком, за I квартал, перше півріччя, дев'ять місяців - не пізніше 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Підприємства, які контролюють інші підприємства (материнські підприємства), крім фінансових звітів про власні господарські операції, подають консолідовану фінансову звітність групи власникам (засновникам), до центру збору фінансової звітності та іншим користувачам не пізніше 45 днів після закінчення звітного кварталу та не пізніше строків, передбачених законодавством для оприлюднення річної консолідованої фінансової звітності (абзац перший п. 11 Порядку).
Відповідно до п.п. 18 п. 4 Положення про Міністерство фінансів України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 375 Мінфін, зокрема, здійснює державне регулювання бухгалтерського обліку, фінансової звітності в Україні, визначає єдині методологічні засади бухгалтерського обліку та складення фінансової звітності, обов’язкові для всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, тому з питання технічної можливості відображення додаткових рядків у формі консолідованої фінансової звітності слід звернутись до Мінфіну.
Згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для платників податків та контролюючих органів тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п.52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |