X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.07.2023 р. № 2049/ІПК/99-00-04-02-03-06

Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства щодо питань пов’язаних з перереєстрацією Товариства платником ПДВ у випадку перетворення юридичної особи – платника податку на додану вартість (далі – ПДВ) та поданням податкової звітності з ПДВ,та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

У своєму зверненні Товариством повідомлено про перереєстрацію платником ПДВ у зв’язку зі зміною організаційно-правової форми з Підприємства на Товариство. При цьому, індивідуальний податковий номер та дата реєстрації платником ПДВ Товариствазалишились такими ж як були у Підприємства.

Також, Товариством повідомлено, що згідно витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, державна реєстрація створення юридичної особи в результаті перетворення відбулася у серпні 2021 року (передавальний акт балансових рахунків,матеріальних цінностей та активів затверджений у серпні 2021 року (далі – передавальний акт)).

Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1. Яка юридична особа подає податкову декларацію з ПДВ за серпень 2021 року – Підприємство чи Товариство?

2. Підприємство мало значний обсяг експортних операцій та декларувало суми від’ємного значення ПДВ до бюджетного відшкодування. Чи має право Товариство, яке подає податкову декларацію з ПДВ за серпень 2021 року, задекларувати від’ємне значення ПДВ до бюджетного відшкодування у такій декларації (сума ПДВ сплачена Підприємством у серпні)?

3. Підприємство декларувало суму від’ємного значення ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, у рядку 21 податкової декларації з ПДВ. Чи потрібно Підприємству заповнювати таблицю 2 додатка 2 «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» (далі – додаток 2) до податкової декларації з ПДВ (Заява платника податку, що реорганізується (подається у складі податкової декларації з ПДВ за останній звітний (податковий) період)), відповідно до пункту 198.7 статті 198 Кодексу та передавати суму від’ємного значення Товариству як правонаступнику?

4. Чи потрібно ініціювати перевірку контролюючим органом від’ємного значення ПДВ відображеного у податковій декларації за серпень 2021 року та за результатами перевірки заповнювати таблицю 3 додатка 2 (Заява платника податку, що є правонаступником платника податку, якого реорганізовано (подається у складі податкової декларації з ПДВ після узгодження суми від’ємного значення за результатами документальної перевірки контролюючим органом)) до податкової декларації з ПДВ за вересень 2021 року?

5.Чи потрібно, відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу, Підприємству заповнювати таблицю 4 додатка 4 «Заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4)» (далі – додаток 4) (Заява платника податку, що реорганізується (подається у складі податкової декларації з ПДВ за останній звітний (податковий) період)) до податкової декларації за серпень 2021 року та за результатами перевірки включати Товариством суму податку, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу, (далі – реєстраційна сума) у таблицю 5 додатка 4 (Заява платника податку, що є правонаступником платника податку, якого реорганізовано (подається у складі податкової декларації з ПДВ після узгодження реєстраційної суми за результатами документальної перевірки контролюючим органом) до податкової декларації з ПДВ за вересень 2021 року?

Відповідно до частини першої та другої статті 108 Цивільного кодексу України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов’язки попередньої юридичної особи.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 Кодексу).

Пунктом 44.1 статті 44 Кодексу визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Щодо питання 1

Згідно з абзацом другим пункту 183.15 статті 183 Кодексу у разі перетворення юридичної особи – платника податку або зміни даних про платника податку, які стосуються податкового номера та/або найменування (прізвища, імені та по батькові) платника податку і не пов’язані з ліквідацією або реорганізацією платника податку, а також встановлення розбіжностей чи помилок у записах реєстру платників податку проводиться перереєстрація платника податку.

Перереєстрація платника податку здійснюється з дотриманням правил та у строки, визначені статтею 183 Кодексу для реєстрації платників податку, шляхом внесення відповідного запису до реєстру платників податку (абзац третій пункту 183.15 статті 183 Кодексу).

Порядок перереєстрації платників ПДВ регламентується Положенням про реєстрацію платників ПДВ, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі – Положення № 1130).

Відповідно до абзацу другого пункту 4.2 розділу ІV Положення № 1130 у разі перереєстрації дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою перереєстрації є останній день строку у 3 робочих дні від дня отримання додаткової реєстраційної заяви з позначкою «Перереєстрація».

Пунктом 4.3 розділу ІV положення № 1130 визначено, що до дати перереєстрації платник ПДВ використовує попередні реквізити податкової реєстрації.

За даними інформаційно-комунікаційних систем ДПС інформацію щодо перереєстрації Товариства внесено контролюючим органом до реєстру платників ПДВ 30.08.2021, при цьому, відповідно до абзацу другого пункту 4.2 розділу ІV Положення № 1130, датою реєстрації Товариства платником ПДВ є 15.07.1997, а перереєстрації – 02.09.2021.

Враховуючи, що у Товариства за результатами перереєстрації платником ПДВ дані щодо індивідуального податкового номеру та дати реєстрації платником ПДВ не змінюються, та те, що передавальний акт затверджено у серпні 2021 року, у податковій декларації з ПДВ за серпень 2021 року, у разі її подання до дати перереєстрації Товариства платником ПДВ, слід зазначати реквізити Підприємства, у разі її подання починаючи з дати такої перереєстрації – реквізити Товариства.

Щодо питання 2

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків здійснюється згідно з статтею 200 Кодексу.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 Кодексу сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно з пунктом 200.4 статті 200 Кодексу при від’ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 Кодексу, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує реєстраційну суму, обчислену на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу –

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує реєстраційну суму, обчислену на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на відповідний рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.7 статті 200 Кодексу платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про
повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Отже, у разі прийняття Товариством рішення про повернення сумибюджетного відшкодування такий платник податку має право включити до заяви про повернення суми бюджетного відшкодування залишок від’ємного значення з ПДВ, за умови, що суми ПДВ, з яких сформовано такий залишок, сплачені постачальникам товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує реєстраційну суму, обчислену на момент отримання контролюючим органом податкової декларації.

Щодо питання 3 – 5

При перереєстрації платником ПДВу Підприємства не виникає обов’язку, відповідно до пункту 198.7 статті 198 Кодексу, щодо перенесення до складу податкового кредиту Товариства сум від’ємного значення, що підлягають включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, а також, відповідного подання Підприємством та Товариством заяв передбачених таблицями 2 та 3 додатка 2, таблицями 4 та 5 додатка 4 до податкових декларацій з ПДВ за серпень та вересень 2021 року.

Що стосується строків,установлених статтею 52 Кодексу для розгляду звернень на отримання індивідуальних податкових консультацій, повідомляємо, що на підставі пункту 528, підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу для контролюючих органів зупинявся(ється) перебіг строків, зокрема для надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно Товариством, якому надано таку консультацію.