Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо можливості і порядку зарахування Підприємству суми від’ємного значення податку на додану вартість (далі – ПДВ) у рахунок сплати грошових зобов’язань з податку на прибуток приватних підприємств, які виникнуть у платника протягом майбутніх податкових періодів, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.
Враховуючи вищевикладене, Підприємство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1.Чи входить податок на прибуток підприємств до складу тих грошових зобов’язань, в рахунок яких допускається здійснення бюджетного відшкодування від’ємного значення суми ПДВ.
2. Чи можливе здійснення бюджетного відшкодування від’ємного значення суми ПДВ в рахунок сплати тих грошових зобов’язань, строк сплати яких ще не настав.
3. В разі здійснення бюджетного відшкодування від’ємного занчення суми ПДВ в рахунок сплати грошових зобов’язань з податку на прибуток підприємств, строк сплати яких ще не настав – чи буде в такому випадку сума бюджетного відшкодування від’ємного значення суми ПДВ відображена в електроному кабінеті платника як переплата податку на прибуток підприємств.
4. Чи існує на сьогодні, в умовах воєнного стану, технічна можливість здійснення бюджетного відшкодування від’ємного значення суми ПДВ в рахунок сплати грошових зобов’язань з податку на прибутокпідприємств, строк сплати яких ще не настав.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом Vта підрозділом 2 розділу ХХ Кодексу.
Пунктом 200.1 статтею 201 Кодексу визначено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), визначено статтею 200 розділу V Кодексу.
Пунктом 200.4 статті 200 розділу V Кодексу визначено, що при від’ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 Кодексу така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на відповідний рахунок платника податку в банку / небанківському надавачу платіжних послуг та/або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Тобто Кодексом визначено, що суми бюджетного відшкодування ПДВ у рахунок сплати грошового зобов’язання платника податків здійснюється виключно по податках, зборах, платежах, які повністю належать до зарахування до Держбюджету.
При цьому пунктами 200.7 і 200.10 статті 200 Кодексу визначено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації з ПДВ.
Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до статті 200 Кодексу та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 статті 200 Кодекса, – за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до Кодекса.
У разі наявності у платника податку податкового боргу бюджетному відшкодуванню підлягає заявлена сума податку, зменшена на суму такого податкового боргу (абзац 2 пункт 200.12 статті 200 Кодексу).
Джерела сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу платника податку визначено статтею 87 Кодексу.
Підпунктом «в» пункту 87.1 статті 87 Кодексу визначено, щосуми бюджетного відшкодування з ПДВ (на підставі відповідної заяви платника) включено до переліку джерел сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу платника податків до державного бюджету.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Кодексу податковий борг - сума узгодженого грошового зобов’язання, не сплаченого платником податків у встановлений Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному Кодексом.
Грошове зобов’язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов’язання та/або інше зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв’язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня (підпункт 14.1.39 пункт 14.1 статті 14 Кодексу).
Зарахування загальнодержавних податків та зборів до державного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456 –VI (із змінами та доповненнями) (далі – Бюджетний кодекс).
Відповідно до статті 29 глави 5 розділу II Бюджетного кодексу визначено перелік доходів, що включаються до складу доходів Державного бюджету.
До доходів Державного бюджету включаються доходи бюджету, за винятком тих, щозгідноізстаттями 64, 66, 69 та 71 Бюджетного кодексу закріплені за місцевими бюджетами (частина першастатті 29 Бюджетного кодексу).
Згідно з Бюджетним кодексом загальнодержавні платежі, такі як податок на прибуток підприємств (стаття 29 глави 5 розділу ІІ, статті 63, 65, 66 глави 11 розділу ІІІ Бюджетного кодексу) розподіляється у різних пропорціях до Державного бюджету України та місцевих бюджетів.
Щодо питань 1, 3, 4
Зарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу з платежів, надходження яких розподіляються у пропорціях як до державного, так і до місцевих бюджетів, зокрема податку на прибуток, положеннями Кодексу не передбачено.
Щодо питання 2
Нормами Кодексу передбачено право на зарахування сум бюджетного відшкодування з ПДВ лише на сплату грошових зобов’язань або погашення податкового боргу з платежів, які повністю сплачуються до державного бюджету.
Також зазначаємо, що на підставі підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу зупинявся(ється) перебіг строків, зокрема щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію відповідно до пункту 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |