Державна податкова служба України, керуючись ст.52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо технічної можливості заповнення та подання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок) за І квартал 2021 року та в межах компетенції повідомляє.
Платник податків у своєму зверненні повідомляє, що було подано Звітний Розрахунок за І квартал 2021 року у кількості 9 штук за місцем територіального розташування виробничих невідокремлених підрозділів. Квитанція про успішне подання надійшла лише за одним звітом. При цьому в прийнятому звіті відображено лише дані Додатка 4ДФ, Додаток 1 не містить ніяких даних. Також було надіслано Розрахунок за І квартал 2021 року з позначкою «Довідковий». Звіт не було прийнято через порушення термінів подання Довідкового звіту. Звіти з позначкою «Уточнюючий» також не прийняті.
У зв’язку з чим платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання шляхів подання Звітного Розрахунку за І квартал 2021 року з відомостями про всіх застрахованих осіб, з метою недопущення порушення інтересів застрахованих осіб в частині призначення пенсій, отримання допомоги з тимчасової втрати непрацездатності та допомоги по безробіттю.
Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено ст. 168 Кодексу.
Згідно з п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 Кодексу особи, які відповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування(далі – єдиний внесок) зобов’язані подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового кварталу, Розрахунок (з розбивкою по місяцях звітного кварталу) до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий Розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку – фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.
У разі, якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, Розрахунок за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку.
Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 15.12.2020 № 773).
Згідно з п. 4 розділу IV Порядку у рядку 032 додатка 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» (далі – Додаток 4ДФ) до Розрахунка – зазначаються дані про відокремлений підрозділ юридичної особи (повне найменування відокремленого підрозділу та код за Кодифікатором за місцезнаходженням підрозділу, стосовно якого юридичною особою подається Розрахунок).
Відповідно до п. 1 розділу III Порядку у рядку 033 заголовної частини Розрахунку зазначаються дані про відокремлений підрозділ юридичної особи (повне найменування відокремленого підрозділу), якщо Розрахунок подається податковим агентом за відокремлений підрозділ.
Таким чином, у разі якщо юридична особа має неуповноважені відокремлені підрозділи, які знаходяться по всій території України, то така юридична особа окремо по кожному підрозділу заповнює Розрахунок та Додаток 4ДФ до Розрахунку.
Разом з тим, якщо в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці знаходяться декілька неуповноважених відокремлених підрозділів юридичної особи, то заповнюється один Розрахунок та Додаток 4ДФ до Розрахунку у якому відображається інформація відносно усіх працівників, які працюють у вказаних підрозділах із зазначенням в рядку 032 коду Кодифікатора за місцезнаходженням відокремленого підрозділу.
При цьому слід зазначити, що додатки до Розрахунку, що містять відомості про суми нарахованого єдиного внеску, не містять рядків де зазначається код Кодифікатора за місцезнаходженням платника або його відокремленого підрозділу, якщо Розрахунок подається податковим агентом за його відокремлений підрозділ.
Отже, при поданні платником Розрахунку юридичною особою (головним підприємством), такий Розрахунок буде містити інформацію щодо сум нарахованого єдиного внеску як по застрахованих особах головного підприємства так і по всіх застрахованих особах його структурних підрозділів.
При цьому у разі наявності у юридичної особи (головного підприємства) відокремленого підрозділу, що не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету та який не має окремого балансу і самостійно не веде розрахунки із застрахованими особами для сплати єдиного внеску на небюджетні рахунки, така юридична особа, як головне підприємство, відповідно до вимог пункту 3 розділу ІІ Порядку, заповнює окремий Розрахунок за такий відокремлений підрозділ із зазначенням в рядку «033» повного найменування відокремленого підрозділу за який подається такий Розрахунок та Додаток 4ДФ по цьому підрозділу.
Якщо юридичною особою (головним підприємством), що має відокремлені підрозділи, подано Розрахунок з типом «Звітний» або «Звітний новий», який містив у своєму складі лише Додатки 4ДФ і не містив додатки щодо відомостей про суми нарахованого єдиного внеску по застрахованим особам, та в Розрахунку не заповнено рядок 033, такий Розрахунок ідентифікується як такий, що поданий за головне підприємство.
Варто зазначити, що поданим і прийнятим до граничного строку подання вважається Розрахунок, який прийнятий контролюючим органом та пройшов всі контролі, у тому числі під час завантаження до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб, залишається чинним під час прийняття контролюючим органом наступного Розрахунку за такий звітний (податковий) період (пункт 2 розділу V Порядку).
Порядок проведення коригувань у Розрахунку регламентовано розділом V Порядку.
Враховуючи зазначене, якщо юридичною особою, що має відокремлені підрозділи, подано Розрахунок, який містив у своєму складі лише Додатки 4ДФ до Розрахунку з типом «Звітний» або «Звітний новий» і не містив додатки щодо відомостей про суми нарахованого єдиного внеску по застрахованим особам, така юридична особа (головне підприємство) подає Розрахунок з типом «Уточнюючий», в якому має провести коригування сум єдиного внеску по застрахованим особам з використанням типів нарахувань 2 та 3, передбачених пунктом 1 розділу IV Порядку, відповідно до абзацу шостого пункту 6
розділу V Порядку.
Зауважуємо, що тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), відповідно до п. 528підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексубуло зупиненоперебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Крім того, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.
Так, згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених зазначеним підпунктом Кодексу.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п.52.2 ст.52 Кодексу).
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |