X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.08.2023 р. № 2224/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України за результатами  розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю  (далі – Товариство) керуючись положеннями статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

Відповідно до звернення Товариство здійснює діяльність з організації та проведення азартних ігор казино у мережі інтернет на підставі відповідної ліцензії.

У зв’язку із складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахункових операцій Товариство звернулось до податкового органу із запитанням щодо відображення у фіскальному чеку видачі коштів ставки, яка повертається внаслідок відмови від сеансу гри, та виплати виграшу.

Правові засади застосування РРО та програмних РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), а правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні, визначає правові, економічні, соціальні та організаційні умови функціонування азартних ігор визначено Законом України від 14 липня 2020 року № 768-IX «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі – Закон № 768).

Відповідно до визначень, наведених у статті 2 Закону № 265, розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через РРО або програмні РРО та надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції (пункти 1 та 2 статті 3 Закону № 265).

Порядок застосування РРО/ПРРО та здійснення розрахунків за товари (роботи, послуги) встановлено статтею 3 Закону № 265 та наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій».

Законодавство України однаково поширює свою дію як на готівкові розрахункові операції та розрахункові операції, що здійснені за допомогою POS-терміналів та платіжних сервісів, що використовують реквізити платіжних карток продавців товарів у мережі Інтернет, які проводяться суб’єктами господарювання всіх форм власності, у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а тому обов’язок суб’єкта господарювання застосовувати РРО/ПРРО при отриманні оплати за товари (роботи, послуги) залежить не від форми оплати, а виникає відповідно до способу її здійснення.

Як зазначалось вище, для Товариства, як суб’єкта господарювання на якого поширюється дія Закону № 265, для цілей застосування РРО/ПРРО має значення лише спосіб, який запропоновано Товариством покупцю.

Відповідно до визначень, які вживаються в пунктах 25, 28, 32, 36 та 48частини 1 статті 1 Закону № 768:

Державна система онлайн-моніторингу – спеціалізований програмно-апаратний комплекс, призначений для забезпечення здійснення моніторингу господарської діяльності організаторів азартних ігор, забезпечення відповідності ліцензійним умовам та технічним стандартам; отримання або передачі інформації в режимі реального часу від (до) відповідного грального обладнання через мережу Інтернет або інші канали зв’язку, збору, обробки, накопичення та реєстрації інформації про прийняті ставки, виплачені виграші (призи), здійснені виплати та інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, забезпечення захисту інформації від втрати, розкрадання, спотворення, підробки, несанкціонованих дій щодо її знищення, модифікації, копіювання тощо, від несанкціонованого доступу через мережу Інтернет, а також для забезпечення принципу відповідальної гри;клієнтський рахунок гравця це частина онлайн-системи організатора азартних ігор, що забезпечує гравця повною інформацією про його дії, угоди, укладені з організатором азартних ігор, баланс електронних грошових замінників, а також містить інформацію, необхідну для ідентифікації гравця;

ігровий замінник гривні це матеріальний засіб гри в азартних іграх, зокрема монетоподібний значок, фішка, жетон або електронна картка, а також електронний грошовий замінник, що містить інформацію про його номінал, дає можливість зробити ставку в азартній грі та придбавається в обмін на грошові кошти у касі організатора азартних ігор, а після завершення азартної гри підлягає поверненню в касу для обміну його на відповідний грошовий еквівалент;

каса це місце, в якому здійснюються продаж (видача) та обмін ігрових замінників гривні, електронних грошових замінників, поповнення ігрових рахунків, прийняття ставок від гравців, виплата (видача) виграшів (призів) за результатами проведення азартної гри та інші дії.

онлайн-система організації та проведення азартних ігор (онлайн-система) – сукупність технічних, програмних та програмно-апаратних засобів, що забезпечує (у тому числі в мережі Інтернет) організацію та проведення азартних ігор, збір даних про прийняті ставки, їх облік та реєстрацію, визначення, облік та виплату виграшів (призів), а також здійснення інших операцій, пов’язаних з організацією та проведенням азартних ігор, та зберігання відповідної інформації;

програмне забезпечення, що безпосередньо використовується у сфері організації та проведення азартних ігор, – програмне забезпечення, призначене для збору даних про прийняті ставки, їх обліку та реєстрації, визначення, обліку та виплати виграшів (призів), формування баз даних, а також для визначення результату азартної гри, у тому числі розрахунку суми виграшу (призу). До такого програмного забезпечення, зокрема, належить генератор випадкових чисел, будь-яке програмне забезпечення, що входить та/або є частиною онлайн-системи організатора азартних ігор;

Відповідно до спеціальних вимог до організації та проведення азартних ігор в мережі інтернет,визначених статтею 24 Закону № 768, організація та проведення азартних ігор в мережі інтернет здійснюється організатором азартних ігор під брендом організатора азартних ігор на підставі відповідної ліцензії відповідно до вимог цього Закону та законодавства про азартні ігри виключно через онлайн-системи організаторів азартних ігор, що відповідають вимогам цього Закону.

Гравець самостійно створює клієнтський рахунок гравця (особистий кабінет) в онлайн-системі організатора азартних ігор.

Організатору азартних ігор у мережі інтернет забороняється давати можливість гравцю грати у кредит або із розстроченням платежу, або з наступною оплатою, крім оплати ставки кредитними або дебетовими картками за наявності авторизації платежу.

Із системного аналізу, зазначених вище положень законодавства, вбачається, що гравець, який зареєструвався в онлайн-системі організатора азартних ігор та бажає внести ставку в азартній онлайн грі придбаває для цього ігровий замінник гривні, в момент придбання якого та подальшого йогоповернення в касу для обміну його на відповідний грошовий еквівалентвиникає розрахункова операція.

Як результат, продаж ігрових замінників гривні гравцям та їх обмін на відповідний грошовий еквівалент (виплата виграшів) вимагає обов’язкового, на загальних підставах, застосування Товариством РРО або програмних РРО як організатором азартних ігор.

Форма та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13, зареєстроване в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2016 р. за № 220/28350 (далі – Положення № 13).

Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Положення № 13 фіскальний касовий чек видачі коштів (далі – видатковий чек) це розрахунковий документ/ електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій під час проведення розрахунків у разі видачі коштів покупцеві під час повернення товару, рекомпенсації послуги, прийнятті цінностей під заставу та в інших випадках. Фіскальний касовий чек видачі коштів за формою № ФКЧ-2 наведений в додатку 2 до Положення № 13.

Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Положення № 13 видатковий чек має містити в обов’язковому порядку, зокрема, назву фактично здійсненої операції (виплата виграшу чи обмін/повернення  ігрових замінників гривні, тощо) та її суму.

Враховуючи викладене, та як відповідь на питання повідомляємо, що у описаній Товариством ситуації у видатковому чеку має бути зазначено кількість ігрових замінників гривні, які повертаються гравцемв касу для обміну на відповідний грошовий еквівалент та суму коштів отриманих при обміні(поверненні).

Поряд із зазначеним, повідомляємо, що Закон № 265 та прийняті на його виконання нормативно-правові акти не встановлюють додаткових вимог щодо зазначення у видатковому чекуставок податку на доходи фізичних осіб чи військового збору, що утримуються при виплаті таких виграшів.

Водночас, інформація щодо зазначених вище податку та збору може бути додатково зазначена у текстових полях для коментарів, що містяться у видаткових чеках.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.