X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.08.2023 р. № 2734/ІПК/99-00-04-02-03-06

Державна податкова служба України розглянула звернення
Товариства щодо питань пов’язаних зперерахуваннямпомилково сплачених Товариством сум податкових зобов’язань з ПДВ з бюджетного рахунок на рахунку Товариства у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі – СЕА ПДВ), та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодексу), повідомляє.

У своєму зверненні Товариством повідомлено про помилковусплату податкових зобов’язань з ПДВ за грудень 2020 рокуна бюджетний рахунок замість рахунку Товариства в СЕА ПДВ.

Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань щодо:

1. порядкуперерахування помилково сплачених Товариством у грудні 2020 року сум податкових зобов’язань з ПДВ з бюджетного рахунку на рахунок Товариства у СЕА ПДВ;

2. можливості врахування таких сум при розрахунку суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001Кодексу(далі – реєстраційна сума).

Щодо питання 1

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 Кодексу).

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V, підрозділами 2 та 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені визначено статтею 43 Кодексу.

Помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до статті 43 Кодексу та
статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу (пункт 43.1 статті 43 Кодексу).

Відповідно пункту 43.3 статті 43 Кодексу обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.

Згідно пункту 43.4 статті 43 Кодексу платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг; на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг.

При цьому, у разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в СЕА ПДВ у порядку, визначеному пунктом 2001.5 статті 2001 Кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в СЕА ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг (пункт 43.41 статті 43 Кодексу).

Таким чином, з бюджетного рахунку на рахунок в СЕА ПДВ можливе повернення сум ПДВ, що рахуються як надміру сплачені, виключно у разі якщо такі кошти зараховано до бюджету з рахунка платника податку в СЕА ПДВ у порядку, визначеному пунктом 2001.5 статті 2001 Кодексу.

Тобто, перерахування на рахунок платника податку в СЕА ПДВ помилково сплачених ним до бюджетуз рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника сум податкових зобов’язань з ПДВ Кодексом не передбачено.

Щодо питання 2

Основні принципи функціонування СЕА ПДВ визначено статтею 2001 Кодексу і підрозділом 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу та регламентовано Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі – Порядок № 569).

Рахунок у СЕА ПДВ – рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який перераховуються кошти відповідно до пункту 2001.4 статті 2001 Кодексу (пункт 4 Порядку № 569).

Пунктом 2001.4 статі 2001 Кодексу передбачено, що на рахунок у СЕА ПДВ платника зараховуються кошти:

а) з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, що обчислюється відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 Кодексу;

б) з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника в сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку;

в) з рахунків платників, відкритих у відповідних органах казначейства для проведення розрахунків з погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування, а рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштів відповідно до Закону України про Державний бюджет України;

г) з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ, повернутих платнику податків у порядку, встановленому пунктом 43.41
статті 43 Кодексу;

ґ) вилучені контролюючим органом відповідно до статті 95 Кодексу в рахунок погашення податкового боргу з ПДВ по задекларованих до сплати податкових зобов’язаннях за періоди починаючи з 1 липня 2015 року, визначених платником податків у податковій декларації з ПДВ або уточнюючому розрахунку.

Платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (∑Накл), обчислену за такою формулою, встановленою
пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу та пунктом 9 Порядку № 569, тобто реєстраційну суму. Обрахунок реєстраційної суми, а також складових формули, на підставі якої визначається така сума, здійснюється автоматично.

Однією із складових зазначеної формули є показник ∑ПопРах –загальна сума поповнення з рахунку у банку/ небанківському надавачу платіжних послуг платника податку рахунка в СЕА ПДВ.

Отже,Кодексом не передбачено можливості врахування сплачених платником податку до бюджету з рахунку у банку/небанківському надавачу платіжних послуг такого платника сум податкових зобов’язань з ПДВ при розрахунку реєстраційної суми.

Що стосується строків встановлених статтею 52 Кодексу для розгляду звернень на отримання індивідуальних податкових консультацій, повідомляємо, що на підставі пункту 528,до 30.06.2023 включно,
підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, до 01.08.2023, для контролюючих органів зупинявся перебіг строків, зокрема для надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно Товариством, якому надано таку консультацію.