X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 18.08.2023 р. № 2591/ІПК/99-00-04-01-04-06

Державна податкова служба України розглянула звернення спілки споживчих товариств щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питання справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Спілка поінформувала, що є власником нежитлової нерухомості – громадської будівлі (далі – Об’єкт), функціональне призначення якого згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000 належить до підкласу 1230.2 – «Криті ринки, павільйони та зали для ярмарків», що підтверджено експертним висновком Державного підприємства «Державний науково-дослідний інститут автоматизованих систем в будівництві» від 12 червня 2023 року.

Водночас до звернення Спілкою було надано витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права постійного користування земельної ділянки (цільове призначення 03.10 «Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов’язаною з отриманням прибутку», розташованої за адресою: м. Карлівка, вул. Полтавський шлях, 48, який є відмінним від адреси розташування Об’єкту.

Спілка вважає, посилаючись на належність до суб’єктів малого бізнесу згідно з п. 3. ст. 55 Господарського Кодексу України, та п.п. «е» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Кодексу, запитує: чи є об’єктом оподаткування Податком приналежний йому Об’єкт і чи потрібно за нього подавати податкову декларацію з Податку.

Підпунктом «е» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Кодексу з об’єктів оподаткування Податком виключено об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять свою діяльність у тимчасових спорудах для здійснення підприємницької діяльності та/або в малих архітектурних формах та на ринках (далі – Преференція).

Підстави для застосування Преференції щодо об’єктів нерухомості виникають у разі виконання умов їх належності: суб’єктам господарювання, які у визначеному законодавством порядку зареєстровані як ринок, або іншим суб’єктам, у разі розташування такого об’єкта нерухомості на земельній ділянці з функціональним використанням, наприклад, «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури» (підрозділ 02.10 Класифікації видів цільового призначення земель відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 № 821 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України») внесено у визначеному законодавством порядку до відомостей Державного земельного кадастру України.

Водночас, об’єкти, на які поширюється Преференція мають належати до підкласу 1230.2 «Криті ринки, павільйони та зали для ярмарків», класу 1230 «Будівлі торгівельні» Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 (далі – Класифікатор).

Таким чином, підтвердженням права на застосування Преференції до приналежного Спілці Об’єкту нерухомості є реєстрація у Державному земельному кадастрі України земельних ділянок з функціональним використанням, наприклад, «для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об'єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури» (підрозділ 02.10 Класифікації видів цільового призначення земель) та документальне підтвердження (експертний висновок) про віднесення приналежних Товариству об’єктів нерухомості до підкласу 1230.2 «Криті ринки, павільйони та зали для ярмарків» Класифікатора.

За інших обставин у Спілки виникають податкові зобов’язання зі сплати Податку за приналежні йому об’єкти нерухомості на загальних підставах.

Звертаємо увагу, що у період дії воєнного стану в України згідно з підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема в частині строків розгляду звернень платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій, передбачених пунктом 52.1 статті 52 Кодексу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).