X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 18.08.2023 р. № 2590/ІПК/99-00-21-02-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення
про надання індивідуальної податкової консультації з питаньможливості не здійснювати коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, передбачені підпунктом 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Податкового кодексу України (далі - Кодекс)та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу, в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що у 2021році здійснював господарські операції із нерезидентом, організаційно-правова форма якого включена до перелікуорганізаційно-правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2017 року № 480 (далі - Перелік).

Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

  1. Чи достатньо виданої податково-фінансовим відомством довідки для того, щоб вважати, що нерезидент сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) у державі, в якій він зареєстрований як юридична особа та не збільшувати фінансовий результат до оподаткування на різниці, передбачені підпунктом 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу?
  2.  Чи є дійсною довідка, яка видана після закінчення звітного (податкового) року але за попередній рік для того, щоб вважати, що нерезидент сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) у державі, в якій він зареєстрований якюридична особа та не збільшувати фінансовий результат до оподаткування на різниці, передбачені підпунктом 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу?

Питання щодо надання документа, який підтверджує сплату нерезидентом податку на прибуток (корпоративного податку), висвітлено в Узагальнюючій податковій консультації щодо застосування окремих положень статті 39 Податкового кодексу України, у тому числі під час коригування фінансового результату до оподаткування на підставі підпунктів 140.5.4, 140.5.51 та 140.5.6 пункту 140.5 статті 140 цього Кодексу, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14 травня 2021 № 266 (далі - УПК).

Так, відповідно до відповіді на питання 6 УПК, якщо нерезидент, організаційно-правова форма якого включена до Переліку, сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) у державі, в якій він зареєстрований як юридична особа (за даними відповідного бізнес-реєстру (торговельного, банківського або іншого реєстру, в якому фіксується факт державної реєстрації компанії, організації) у відповідній організаційно-правовій формі), такий нерезидент може вважатися податковим резидентом зазначеної держави. Достатнім підтвердженням для цього буде документ, який свідчитиме про сплату податку нерезидентом у відповідній державі у періоді здійснення операції, у загальному розумінні (наприклад, у якості зареєстрованого платника податку на прибуток (корпоративного податку). Така довідка має містити інформацію про сплату податку саме нерезидентом, який є контрагентом платника податків, а не іншими фізичними, юридичними особами або утвореннями без статусу юридичної особи (зокрема, засновниками партнерства як організаційно-правової форми нерезидента тощо).

Кодекс не містить спеціальних вимог щодо форми документа для підтвердження сплати нерезидентом податку на прибуток підприємств (корпоративний податок), а також вимог щодо органу, який має видавати такий документ. Водночас, з урахуванням вимог пункту 103.5 статті 103 розділу II Кодексу, доцільним є отримання від контрагента документа, що виданий фінансовим (податковим) органом відповідної країни, за формою, затвердженою згідно із законодавством цієї країни. Такий документ повинен бути належним чином легалізований та перекладений відповідно до законодавства України.

Зазначена рекомендація не обмежує платника податків у самостійному виборі способу та форми отримання інформації щодо підтвердження сплати нерезидентом податку на прибуток (корпоративного податку) у звітному році.

Зазначений документ, одержаний від контрагента – нерезидента, зберігається в платника податку на прибуток підприємств і має бути наданий на запит контролюючого органу у випадках, передбачених Порядком проведення моніторингу контрольованих операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 серпня 2015 року № 706 та/або під час проведення документальних перевірок.

Щодо питання 1

Надана копія довідкине містить інформації щодо сплати нерезидентом податку у країні реєстрації в періоді здійснення операції (наприклад, у якості зареєстрованого платника податку на прибуток (корпоративного податку)). Отже вона не є підставою для не здійснення коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, передбачені підпунктом 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу.

Щодо питання 2

Враховуючи, що Кодекс не містить спеціальних вимог щодо форми документа для підтвердження сплати нерезидентом податку на прибуток підприємств (корпоративного податку), у випадку, якщо довідка видана після закінчення звітного (податкового) року, але в цій довідці зазначено, що нерезидент здійснював сплату цього податку у попередньому році  у державі, в якій він зареєстрований як юридична особа, така довідка може бути підставою для того, щоб  не збільшувати фінансовий результат до оподаткування на різниці, передбачені підпунктом 140.5.4 пункту 140.5 статті 140 розділу III Кодексу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).