Державна податкова служба України розглянула запит Адвокатського бюро (далі – Бюро) про надання індивідуальної податкової консультації щодо відображення поворотної фінансової допомоги у фінансовій звітності і позабалансових рахунках та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Бюро повідомило що є платником єдиного податку зі ставкою 5 відсотків.
Посилаючись на норми чинного законодавства, Бюро просить надати роз’яснення з наступних питань:
1. Враховуючи, що поворотна фінансова допомога отримується у користування, чи доцільно узагальнювати інформацію про наявність і рух поворотної фінансової допомоги на позабалансових рахунках?
2. Чи відображається у статтях балансу (Формі № 1-мс) отримана та ще не повернена (не настав час повернення) поворотна фінансова допомога, яка на дату балансу майже в повному обсязі витрачена на оплату заробітної плати працівникам і сплату податків?
3. У яких статтях Активу балансу (Форми № 1-мс) слід відображати отриману та ще не повернену (не настав час повернення) поворотну фінансову допомогу, яка на дату балансу повністю витрачена на оплату заробітної плати працівникам і сплати податків?
4. У яких статтях Пасиву балансу (Форми № 1-мс) слід відображати отриману та ще не повернену (не настав час повернення) поворотну фінансову допомогу, яка на дату балансу витрачена на оплату заробітної плати працівникам і сплату податків?
Щодо першого –четвертого питань
Відповідно до пункту 1.1 статті 1 розділу І Кодексу норми Кодексу регулюють відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
До функцій контролюючих органів, визначених статтею 191 Кодексу та
пункту 4 Положення про Державну податкову службу України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 277, належить, зокрема, здійснення адміністрування та забезпечення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків і зборів, інших платежів, єдиного податку на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частиною другою статті 6 Закону України 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).
Відображення операцій в бухгалтерському обліку здійснюється відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 № 291, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21 грудня 1999 року № 893/4186, зі змінами та доповненнями, або якщо підприємство веде облік за спрощеною формою – відповідно до спрощеного Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 19.04.2001 № 186, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.05.2001 за№ 389/5580, зі змінами та доповненнями.
Питання відображення поворотної фінансової допомоги у фінансовій звітності і позабалансових рахунках Бюро, належить до компетенції Міністерства фінансів України. Отже, із зазначеного питання, доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.
Поряд з тим повідомляємо, що відповідно до підпункту 3 пункту 292.11 ст. 292 Кодексу до складу доходу платника єдиного податку третьої групи не включаютьсясуми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів.
Додатково повідомляємо, що відповідно до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до
1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу II Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |