X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.08.2023 р. № 2759/ІПК/99-00-04-02-03-06

Державна податкова служба України за результатами розглядузвернення щодо права на бюджетне відшкодування податку на додану вартість (далі – ПДВ), та керуючись статтею 52 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство виступає замовником будівництва Торгівельного центру згідно Інвестиційного договору, фінансування якого відбувалось за рахунок інвестиційних внесків Товариству від ТОВ «Новус Україна» (далі – Інвестор). На суми інвестиційних  внесків Товариством були сформовані та зареєстровані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних та задекларовано податкові зобов’язання.

В той же час, Інвестором та Товариством було прийнято рішення про розірвання Інвестиційного договору та у червні-липні 2020 року повернено Інвестиційний внесок.По таким операціям Товариствомздійснено реєстрацію  розрахунків коригування до таких податкових накладних. Внаслідок коригувань податкових зобов’язань з ПДВ за звітні (податкові) періоди  червень –липень 2020 року виникло від’ємне значення з ПДВ.

Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію щодо права задекларуватидо бюджетного відшкодування суми ПДВ, фактично сплачені ним у попередніх та звітному (податкових)  періодах постачальникам товарів / послуг або до Державного бюджету України,у звітному періодіза червень – липень 2020 року, у якому від’ємне значення ПДВсформувалось за рахунок зменшення сумиподаткових зобов’язань з ПДВ (а саме, відбулось коригування податковихзобов’язань в зв’язку з поверненням  коштів Інвестору, в зв’язку з розірванням Інвестиційного договору).

Враховуючи те, що Товариство просить надати роз’яснення щодо звітних (податкових) періодів червень–липень 2020 року, відповідь на питання надається в редакції Кодексу, чинної на 2020 рік.

Пунктом 44.1 статті 44 розділу ІІ Кодексу визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу ХХ Кодексу. 

Визначення суми податку, щопідлягаєсплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків здійснюється згідно з статтею 200 Кодексу.

Відповідно до пункту 200.1 статті 200 розділу V Кодексу сума податку, що підлягаєсплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов’язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.4 статті 200 розділу V Кодексу,  при від’ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 розділу V Кодексу, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001розділу V Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 розділу V Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов’язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,

в) та/або зараховуєтьсядо складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до підпункту 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 розділу І Кодексу бюджетне відшкодування - відшкодування від’ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами перевірки платника.

В основу розрахунку суми бюджетного відшкодування покладено принцип проведення повного грошового розрахунку з бюджетом в частині ПДВ за результатами операцій платника податку,які є об’єктом оподаткування у відповідному періоді. Тобто на отримання бюджетного відшкодування (із дотриманням вимог підпунктів «а» та «б» пункту 200.4 статті 200 розділу V Кодексу) має право в тому числі платник податку, який фактично сплатив суму податку постачальникам товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах і має від’ємне значення суми, визначеної як різниця між сумою податкового зобов’язання та сумою  податкового кредиту.

Отже, платник податків до бюджетного відшкодування має право віднести від’ємне значення, сформоване за рахунок сум податку, нарахованих та фактично сплачених отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200¹.3 статті 200¹ Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації.

Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до статті 200 Кодексу та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування у разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, – за результатами документальної перевірки.

Також зазначаємо, що на підставі пункту 528 та підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово до 01.08.2023 зупинявся перебіг строків, зокрема щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію відповідно до пункту 52.2 статті 52 розділу ІІ Кодексу.