Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Державного спеціалізованого господарського підприємства«» (далі – ДП) щодо відображення у складі витрат донарахованих забезпечень на виплату відпусток за попередні роки та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.09.2022 № 1003 «Про деякі питання реформування управління лісової галузі», наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 26.10.2022 № 804 «Про створення Державного спеціалізованого господарського підприємства «» проведено реорганізацію державних лісогосподарських підприємств, підпорядкованих Державному агентству лісових ресурсів України шляхом приєднання до новоствореного ДП.
Організаційна структура ДП включає 147 створених відокремлених структурних підрозділів (філій) по всій території України, більшість з яких в січні 2023 року вже розпочали ведення господарської діяльності.
В результаті проведеної інвентаризації резерву відпусток виявлено розбіжності по сумі резерву згідно передавальних актів, які були оформлені на дату приєднання державних лісогосподарських підприємств до ДП, тобто деякі державні лісогосподарські підприємства не нараховували резерв відпусток у попередніх звітних періодах.
Більшість реорганізованих державних лісогосподарських підприємств зняті з обліку у контролюючих органах та до ЄДРПОУ внесено інформацію про припинення відповідної юридичної особи.
ТОВ просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання:
Яким чином ДП як правонаступник, за результатами проведеної інвентаризації, може включити всю суму донарахованих забезпечень на виплату відпусток за попередні роки, відображену в бухгалтерському обліку, до витрат звітного періоду в бухгалтерському та податковому обліку, без коригування фінансового результату до оподаткування та відображення у додатку PIдо рядка 03 PI до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (зізмінами та доповненнями) цих сум?
Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.
Забезпечення для відшкодування наступних (майбутніх) витрат визначено п. 139.1 ст. 139 Кодексу.
Фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму витрат на створення забезпечень (резервів) для відшкодування наступних (майбутніх) витрат (крім забезпечення (резерву) витрат на оплату відпусток працівникам, інших виплат, пов'язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати) відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності (п.п. 139.1.1 п. 139.1 ст. 139 Кодексу).
Згідно з п.п. 139.1.2 п. 139.1 ст. 139 Кодексу фінансовий результат до оподаткування зменшується:
на суму використання створених забезпечень (резервів) витрат (крім забезпечення (резерву) витрат на оплату відпусток працівникам, інших виплат, пов'язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати), сформованого відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
на суму коригування (зменшення) забезпечень (резервів) для відшкодуваннянаступних (майбутніх) витрат (крімзабезпечення (резерву) на відпусткипрацівникам, іншихвиплат, пов'язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати), на яку збільшився фінансовий результат до оподаткування відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Отже, якщо забезпечення (резерв) створюється для відшкодування майбутніх витрат, пов’язаних з оплатою відпусток, то фінансовий результат до оподаткування, сформований відповідно до положень бухгалтерського обліку, не коригується на суму витрат на створення такого забезпечення (резерву) та на суму витрат, які відшкодовані за рахунок цього резерву (забезпечення).
Водночас, порядок створення і використання резерву встановлюється згідно з правилами бухгалтерського обліку.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року№ 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).
Отже, з питання відображення у бухгалтерському обліку витрат насуми донарахованих забезпечень на виплату відпусток за попередні роки доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |