X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.08.2023 р. № 2428/ІПК/99-00-23-02-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо правильності визначення бази порівняння ціни контрольованої операції (далі – КО) з котирувальними цінами та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У зверненні, Товариство зазначило, що користується інформаційно-аналітичним продуктом який надає інформацію про ринкові ціни два рази на місяць. У зв’язку з цим, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1. У разі подання Товариством повідомлення про укладання контракту із сировинними товарами з датою, наприклад, 25 число місяця, то Товариствоповинне зрівнювати ціну контракту з котирувальними цінами за період з 1 по 15 число місяця чи з котирувальними цінами за період з 16 по 30/31 число місяця?

2. У разі подання повідомлення про укладання контракту із сировинними товарами з датою, наприклад, 16 число місяця, то Товариствоповинне зрівнювати ціну контракту з котирувальними цінами за період з 1 по 15 число місяця чи з котирувальними цінами за період з 16 по 30/31 число місяця?

3. У разі відсутності повідомлення про укладання контракту із сировинними товарами, при даті переходу права власності й відвантаження, наприклад, 25 число місяця, при доведені відповідності ціни КОпринципу «витягнутої руки» Товариствоповинне зрівнювати ціну контракту з котирувальними цінами за період, який є перед датою переходу права власності й відвантаження, тобто за період з 1 по 15 число місяця чи з котирувальними цінами за період з 16 по 30/31 число місяця?

Відповідно до абзацу 8 підпункту 39.3.3.4 підпункту39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексуцентральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, може визначати відповідно до вимог та методів, передбачених статтею 39 Кодексу, окремі порядки встановлення відповідності умов КО щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки». У разі затвердження таких порядків, встановлення відповідності умов КО принципу «витягнутої руки» для КО з сировинними товарами здійснюється платниками податків і контролюючими органами з урахуванням вимог відповідного порядку.

З 01.01.2023 набрали чинності Порядки встановлення відповідності умов КО щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки», затверджені наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2022 № 19, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.06.2022 за № 662/37998 (далі – Наказ № 19). 

Застосування даних Порядків поширюється на КО з сировинними товарами, перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України
від 09.12.2020 № 1221 «Про затвердження переліку сировинних товарів та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 08.09.2016 № 616».

Відповідно до підпункту 2) пункту 6 глави 5 розділу ІІ Порядку встановлення відповідності умов контрольованої операції щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки» (загальний), затвердженого Наказом № 19,найближчою датою до дати ціноутворення, яка використовується для порівняння ціни КО з ціною зіставних неконтрольованих операцій/котирувальними цінами, є дата такого узгодження, підтверджена повідомленням про укладання договору (контракту) із сировинними товарами, а у разі відсутності зіставних неконтрольованих операцій/котирувальних цін за цей день – найближчадата перед датою договору (контракту), вказаною в такому повідомленні.

Згідно з підпунктом 4) пункту 6 глави 5 розділу ІІ Порядку встановлення відповідності умов контрольованої операції щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки» (загальний), затвердженого Наказом № 19, якщо платник податків не направив повідомлення про укладання договору (контракту) контролюючий орган та платник податків проводять порівняння ціни КО із зіставними неконтрольованими операціями/котирувальними цінами на дату переходу права власності предмета КО або дату відвантаження товару згідно з товарно-транспортним документом (коносамент або інший документ залежно від транспортного засобу) відповідно до умов та фактичних обставин здійснення такої КО.

Важливо зазначити, що вказані Порядки не встановлюють нового регулювання, а якісніше розкривають мету та принципи контролю за трансфертним ціноутворенням.

Отже, встановлення відповідності умов КО, щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки» фактично може проводитись платниками податків і контролюючими органами за логічними та послідовними правилами, зазначеними в Порядках, також у ретроспективі.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, слід зазначити наступне.

Щодо питання 1

Якщо датою укладання контракту із сировинними товарами, про який подано повідомлення, є 25 число, то для порівняння цін необхідно керуватися цінами за період з 1 по 15 число місяця;

         Щодо питання 2

Якщо датою укладання контракту із сировинними товарами, про який подано повідомлення, є 16 число, то для порівняння цін необхідно керуватися цінами за період з 1 по 15 число місяця;

         Щодо питання 3

Якщо платник податків не направив повідомлення про укладання контракту із сировинними товарами, проте дата переходу права власності й відвантаження була в один день – 25 числа, то для порівняння цін необхідно керуватися цінами за період з 16 по 30/31 число місяця.

Крім того, необхідно зазначити, що відповідно до підпункту 39.5.3.2 підпункту39.5.3 пункту 39.5 статті 39 розділу IКодексу, контролюючий орган має можливість змінити джерела інформації, використані платником податків, у разі якщо буде доведено, що інші джерела інформації дають можливість отримати вищий рівень зіставності комерційних та фінансових умов операцій.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу II Кодексу).