X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.08.2023 р. № 2377/ІПК/99-00-21-02-02-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «______» (далі – Товариство) щодо окремих питань оподаткування податком на прибуток підприємств за операціями з добровільного передання товарів під час воєнного стану, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

У запиті Товариства зазначено, що у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України таким Товариством за зверненням окремих підрозділів Збройних Сил України для задоволення санітарних та гігієнічних потреб військовослужбовців було виготовлено та безоплатно передано мобільні побутові приміщення та мобільні «банно-пральні комплекси».

У зв’язку із викладеним вище Товариство як платник податку на прибуток підприємств просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого запитання:

Чи має право Товариство не проводити коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до  п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу на підставі  п.п. 69.6 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу при безоплатній передачі товарів у вигляді мобільних побутових приміщень та мобільних «банно-пральних комплексів» Збройним Силам України для потреб забезпечення оборони держави?   

 

Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.

Відповідно до вимог абзацу першого п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат до оподаткування податкового (звітного) періоду збільшується платником податку на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг (крім неприбуткової організації, яка є об’єднанням страховиків, якщо участь страховика у такому об’єднанні є умовою проведення діяльності такого страховика відповідно до закону, та неприбуткових організацій, до яких застосовуються положення п.п. 140.5.14            п. 140.5 ст. 140 Кодексу), у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.

Водночас тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу.

Так, відповідно до п.п. 69.6 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу в редакції, чинній до 01 серпня 2023 року, коригування, встановлені п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, не проводяться щодо сум коштів або вартості спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів та медичних виробів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення, а також інших товарів, виконаних робіт, наданих послуг за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави та наданої гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, сум коштів, перерахованих на спеціальні рахунки, відкриті Національним банком України для збору коштів.

Зауважимо, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який набрав чинності з 01 серпня 2023 року, внесено зміни до п.п. 69.6 п. 69  підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу.  

Починаючи з 01 серпня 2023 року, передача товарів (виконання робіт, надання послуг) для потреб забезпечення оборони держави Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, не обмежується переліком, який мав визначати Кабінет Міністрів України, для незастосування коригуючої різниці згідно з п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу.

Як передбачено п. 5.3 ст. 5 Кодексу, інші терміни, що застосовуються у Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Речове забезпечення військовослужбовців, як передбачено п. 1 ст. 91  Закону України 20 грудня 1991 року № 2011-XII «Про соціальний та правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» зі змінами, здійснюється за нормами і в терміни, що визначаються, зокрема, відповідно Міністерством оборони України.

Інструкція про організацію речового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України в мирний час та особливий період затверджена наказом Міністерства оборони України від 29.04.2016 № 232, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.05.2016 за № 768/28898, зі змінами (далі – Інструкція № 232).

Речове забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України включає забезпечення, зокрема, обмундируванням, взуттям, натільною і теплою білизною, теплими і постільними речами, спорядженням, спеціальним одягом, засобами індивідуального захисту (окуляри-маска захисні балістичні, окуляри захисні балістичні, шоломи бойові балістичні та бронежилети модульні), спеціальним одягом та спорядженням для виконання спеціальних завдань, нагрудними знаками, знаками розрізнення і фурнітурою, ідентифікаційними жетонами, санітарно-господарським, спортивним та гірським спортивним майном, наметами, брезентами, м’якими контейнерами, декоративними тканинами і килимовими виробами (абзац другий п.п. 1 п. 3 розділу І Інструкції № 232).

До інвентарного майна згідно з абзацом восьмим п. 4 розділу I  Інструкції № 232 віднесено, зокрема, спорядження, технічні засоби речової служби, обладнання, намети, брезенти, контейнери та інше устаткування, яке є власністю Міністерства оборони України та яким забезпечуються військовослужбовці за потреби у мирний час та особливий період.

Отже, при безоплатному переданні Товариством у періоді до 01 серпня 2023 року товарів у вигляді мобільних побутових приміщень та мобільних «банно-пральних комплексів» Збройним Силам України для потреб забезпечення оборони держави положення п.п. 69.6 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу щодо непроведення коригувань, встановлених п.п. 140.5.9 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, застосовуються при здійсненні відповідних операцій з добровільного передання товарів за умови, що такі товари відносяться до переліку товарів, прямо зазначених у такому підпункті (в редакції, чинній  до 01 серпня  2023 року), зокрема як предмети речового забезпечення.

При цьому за операціями з добровільного передання інших товарів, перелік яких не було затверджено для цілей п.п. 69.6 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, положення цього підпункту не застосовуються.

Водночас, з питання віднесення мобільних побутових приміщень та мобільних «банно-пральних комплексів» до предметів речового забезпечення доцільно звернутися до Міністерства оборони України    

Згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу у період воєнного стану на території України тимчасово, до 01 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів було зупинено перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом. 

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).