X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.08.2023 р. № 2400/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення
……………………………   щодо надання індивідуальної податкової консультації стосовно застосування реєстратора розрахункових операцій, що надійшло з Головного управління ДПС ………………………….. , та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

Відповідно до звернення, Товариство є виробником нитки поліефірної пневмотекстурованої, тканини для офісних меблів та тканини оббивної, обробленої тканини дубльованої трипльованої. Виробляє продукцію на власних виробничих потужностях, розміщених в орендованих приміщеннях. Нитка поліефірна пневмотекстурована реалізується, як на внутрішньому ринку України, так і в країнах Європи.

З огляду на викладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:

Чи правомірно Товариству при здійснені торгівлі виготовленою продукцією проводити розрахунки у касі підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою підприємства, без застосування реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО)?

Як зазначено у зверненні, у Товариства виникла практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації, яка полягає у необхідності застосування РРО, у випадку здійснення реалізації продукції власного виробництва з проведенням розрахунків у касі підприємства.

Правовідносини у цій сфері регулюються Законом України
від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Законом № 265 визначено правові засади застосування РРО та програмного РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Встановлення норм щодо незастосування реєстраторів розрахункових операцій у інших законах, крім Кодексу, не допускається.

Відповідно до статті 2 Закону № 265 розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Згідно з пунктом 2 статті 3 Закону № 265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані: надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний РРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Разом з тим, пунктом 1 статті 9 Закону № 265 визначено, що РРО або програмні РРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання.

Водночас Закон № 265 не містить визначення поняття «продукція власного виробництва» для цілей цього Закону. При цьому слід констатувати, що законодавчі акти також не розкривають зміст цього поняття.

У зв’язку з цим, пропонуємо при розумінні вказаного поняття враховувати положення статті 1 Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», згідно з якою продукцією визнається будь-яка речовина, препарат або інший товар, виготовлений у ході виробничого процесу.

Таким чином, Товариство при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва за умови проведення розрахунків у касі підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою підприємства, має право не застосовувати РРО або програмний РРО.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.