X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.08.2023 р. № 2404/ІПК/99-00-21-02-02-07

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо застосування пільги з податку на прибуток до операцій з постачання послуг, що здійснюються відповідно до умов проєктуміжнародної технічної допомоги та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Відповідно до наданої у зверненні інформації, заявникуклав Договір субгранту«Збільшення потужностей по зберіганню зерна на базі ТОВ» в межах Програми USAIDз аграрного та сільського розвитку (АГРО), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку USAID, та реалізується відповідно до Угоди між Урядом Сполучених Штатів Америки та Урядом України стосовно гуманітарної та техніко-економічної співпраці іноземною компанією, юридичною особою, що створена згідно із законами США та діє в Україні на підставі Свідоцтва про акредитацію, виданого Міністерством економічного розвитку та торгівлі України. Міжнародна допомога надається на придбання обладнання 4-х силосів для зберігання зерна. При цьому, згідно умов договору такі кошти можуть бути перераховані як безпосередньо на придбання, так і шляхом відшкодування вже придбаного обладнання.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступнихпитань :

  1. Які податкові наслідки для ТОВ з податку на прибуток підприємств після отримання фінансових ресурсів, що будуть наданні на безплатній та безповоротній основі в межах Договору субгранту«Збільшення потужностей по зберіганню зерна на базі ТОВ» ?
  2. Які умови реалізації права на податкові пільги за вищевказаними операціями,якщо такі передбачені законодавством та міжнародними договорами України?

Щодо питань 1-2

Відповідно до п. 30.1 ст. 30 Кодексу податкова пільга - це передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов’язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п. 30.2 цієї статті Кодексу.

Пунктом 3.2 ст. 3 Кодексу встановлено, що якщо міжнародним договором, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом, застосовуються правила міжнародного договору.

Порядок залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги  затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 (далі – Порядок № 153).

Відповідно до п. 2 Порядку № 153:

грантова угода - угода між партнером з розвитку або виконавцем та реципієнтом про передачу фінансових ресурсів (грантів) у національній чи іноземній валюті в рамках проекту (програми);

виконавцем проєкту є будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмову угоду з партнером з розвитку або уповноваженою партнером з розвитку особою та забезпечує реалізацію проєкту (програми), у тому числі на платній основі;

партнером з розвитку – іноземна держава, уряд та уповноважені урядом іноземної держави органи або організації, іноземний муніципальний орган або міжнародна організація, що надають міжнародну технічну допомогу відповідно до міжнародних договорів України;

субпідрядником - будь-яка особа (резидент або нерезидент), що має письмову угоду з виконавцем або реципієнтом, забезпечує реалізацію проєкту (програми) в частині або в цілому та проводить процедури закупівлі за рахунок коштів МТД в рамках проєкту (програми); реципієнтом – резидент (фізична або юридична особа), який безпосередньо одержує міжнародну технічну допомогу згідно з проєктом (програмою).

При цьому термін «субгрант» Порядком № 153 не передбачений.

Проєкти (програми) підлягають обов’язковій державній реєстрації, яка є підставою для акредитації їх виконавців, а також реалізації права на одержання відповідних пільг, привілеїв, імунітетів, передбачених законодавством та міжнародними договорами України (пункти 11, 12 Порядку № 153).

Згідно з п. 21 Порядку № 153 проєкти (програми) підлягають перереєстрації у разі зміни партнера з розвитку, виконавців, реципієнтів, бенефіціара, їх найменування, назви, цілей, змісту, кошторисної вартості, строків виконання проєкту (програми), подання плану закупівлі.

У разі зміни реципієнта (реципієнтів) для перереєстрації проєкту (програми) реципієнт (реципієнти) та партнер з розвитку або уповноважена партнером з розвитку особа подає до Секретаріату Кабінету Міністрів України документи, визначені підпунктами 1 і 3 п. 14 Порядку № 153.

У разі зміни бенефіціара партнер з розвитку або уповноважена ним особа подає до Секретаріату Кабінету Міністрів України документи, визначені підпунктами 1 і 2 п. 14 Порядку № 153, за винятком копії контракту. У разі виникнення необхідності в реалізації права на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України, також подається документ, передбачений п.п. 21 п. 14 Порядку № 153.

Абзацом п’ятим п. 23 Порядку № 153 передбачено, що виконавець та субпідрядник, що реалізують право на податкові пільги, передбачені законодавством та міжнародними договорами України (крім договорів, пов’язаних із виконанням робіт з підготовки до зняття і зняття енергоблоків Чорнобильської АЕС з експлуатації та перетворення об’єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему), щомісяця до 20 числа складає та подає в письмовому та електронному вигляді органові ДПС, в якому перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження за формою згідно з додатком 8 до цього Порядку. У разі коли виконавцем є юридична особа - нерезидент, що не перебуває на обліку як платник податків, інформаційне підтвердження подається в письмовому та електронному вигляді органові ДПС за адресою акредитації такої особи на території України та в копії Секретаріатові Кабінету Міністрів України.

Відповідно до інформаційних ресурсів, розміщених на офіційному сайті реєстраційної Секретаріату Кабінету Міністрів України, у картціпроєкту МТД № 4337-16підприємство-заявник не входить до переліку реципієнтів міжнародної технічної допомоги.

Отже, у разі зміни переліку реципієнтів проєкти (програми) підлягають перереєстрації відповідно до п. 21 Порядку № 153.

Згідно з інформацією заявника реалізація проєкту здійснюється у межах Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки про гуманітарне і техніко-економічне співробітництво, яка набрала чинності 07.05.1992 (далі – Угода).

Відповідно до п. «а» ст. І «Податки та інші збори» Угоди товари,  поставки  та  інше  майно,   що   надаються   або використовуються   у  зв'язку  з  програмами  допомоги  Сполучених Штатів, можуть імпортуватися, експортуватися або використовуватися в  Україні  із  звільненням  від будь-яких тарифів,  зборів,  мит, податків на імпорт та інших аналогічних податків  або  зборів,  що накладаються Україною або будь-якою її організацією.

Крім того, відповідно до статті IV «Використання допомоги» Угоди, будь-які товари, поставки або інше майно, що надається в рамках програм допомоги Сполучених Штатів, використовуватимуться виключно для цілей, погоджених між Урядами Сполучених Штатів Америки та України. Якщо використання будь-яких товарів, поставок або іншого майна здійснюється для інших цілей, ніж тих, що були погоджені в рамках таких програм, чого можна було б обґрунтовано не допустити відповідним рішенням Уряду України, то Уряд України на прохання відшкодовує у доларах Сполучених Штатів Уряду Сполучених Штатів Америки суму, виплачену за ці товари, поставки або інше майно. Уряд Сполучених Штатів Америки може на власний розсуд використати відшкодовану суму для фінансування інших витрат на діяльність, пов’язану з цією допомогою.

Однак, положеннями Угоди не передбачено пільгового оподаткування податком на прибуток підприємств реципієнтів – резидентів України.

Одночасно повідомляємо, що для надання більш конкретної відповіді у запиті недостатньо інформації, зокрема реєстраційної картки проєкту міжнародної технічної допомоги, а також іншої інформації, яка може ідентифікувати операції ТОВ.

Згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ Кодексу для платників податків та контролюючих органів тимчасово, на період  до припинення або скасування воєнного стану на території України, до 01.08.2023 зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).