X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.08.2023 р. № 2406/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду            звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство)щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового законодавства стосовно маркування марками акцизного податкуалкогольних напоїв та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Товариство зазначає, що практична необхідність отримання податкової консультації пов’язана зі складністю застосування вимог законодавства, яким передбачено скасування акцизних марок для звичайних (неігристих) вин та тестових зразків алкогольних напоїв, та полягає у необхідності формування чіткого розуміння, що виникає як наслідок ситуації.

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання, чи підлягають маркуванню марками акцизного податку вина ігристі з фактичною концентрацією спирту менш як 8,5%?

Щодо зазначеного питання.

Закон України від 16 червня 2005 року № 2662–IV «Про виноград та виноградне вино» (далі – Закон № 2662) регулює правові відносини у сфері виноградарства та виноробства України, пов'язані з веденням виноградників та виробництвом винограду, вина та інших продуктів виноробства, визначає регламентацію і контроль в цих галузях виробництва, права і обов'язки виробників, повноваження органів виконавчої влади і спрямований на посилення боротьби з фальсифікацією виноробної продукції в Україні. Дія Закону № 2662 поширюється на юридичних та фізичних осіб, господарська діяльність яких включає виробництво, реалізацію, експорт та імпорт товарної продукції в галузі виноградарства і виноробства.

Статтею 1 Закону № 2662 визначено:

вино – алкогольний напій, вироблений з винограду, міцність якого набувається внаслідок спиртового бродіння роздушених ягід або свіжовіджатого соку, а в разі виготовлення вин кріплених - підвищується шляхом додавання спирту етилового ректифікованого та/або спирту етилового ректифікованого виноградного, та/або дистиляту виноградного спиртового. Міцність вин може становити від 9 до 20 відсотків об'ємних;

вино ігристе – вино, піняста властивість якого набута внаслідок його насичення діоксидом вуглецю ендогенного походження, що утворюється під час бродіння сусла або вторинного бродіння виноматеріалів у герметично закритих посудинах.

Відповідно до п.п. 14.1.107 п. 14.1 ст. 14 Кодексу марка акцизного податку – спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів.

Маркування алкогольних напоїв,тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах – наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою, пачку (упаковку) тютюнового виробу чи ємність (упаковку) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку ( п.п.  14.1.109 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Пунктом 226.6 статті 226 Кодексу визначено, що маркуванню підлягають усі (крім зазначених у пункті 226.10 цієї статті) алкогольні напої з вмістом спирту етилового понад 8,5 відсотка об’ємних одиниць. Маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту етилового до8,5 відсотка об’ємних одиниць не здійснюється.

Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914–IX«Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» внесено зміни до п. 226.10 ст. 226 Кодексу в частині доповнення переліку підакцизних товарів, які не підлягають маркуванню марками акцизного податку, такими товарами:

тестові зразки алкогольних напоїв, які не призначені для роздрібного продажу і ввозяться на митну територію України суб'єктами господарювання, які мають ліцензії на право оптової торгівлі відповідною продукцією, для проведення досліджень чи випробувань (калібрування лабораторного обладнання, проведення дегустацій, вивчення фізико-хімічних показників, дизайну), але не більше 3 літрів кожного виробу;

звичайні (неігристі) вина та зброджені напої, що класифікуються у товарній позиції 2204 (крім 2204 10, 2204 21 06 00, 2204 21 07 00, 2204 21 08 00, 2204 21 09 00, 2204 22 10 00, 2204 29 10 00) та у товарних підкатегоріях 2205 10 10 00, 2205 90 10 00, 2206 00 59 00, 2206 00 89 00 згідно з УКТ ЗЕД, фактична міцність яких вища за 1,2 відсотка об’ємних одиниць етилового спирту, але не вища за 15 відсотків об’ємних одиниць етилового спирту, за умови, що етиловий спирт, який міститься у готовому продукті, має повністю ферментне (ендогенне) походження.

Зазначені норми п.226.10 ст.226 Кодексу не змінюють положень                          п.226.6 ст.226  Кодексу, відповідно до якихмаркуванню марками акцизного податку підлягають алкогольні напої із вмістом спирту етилового понад                       8,5 відсотка об’ємних одиниць (крім алкогольних напоїв, зазначених у п. 226.10 ст. 226 Кодексу).

Отже, вина ігристі з фактичною концентрацією спирту етилового менш ніж 8,5 відсотка об’ємних одиницьмаркуванню марками акцизного податку не підлягають.

Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій.

Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102–IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Так, згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово,  до 1 серпня 2023 року, було зупинено перебіг строків, зокрема щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).