X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.09.2023 р. № 2807/ІПК/99-00-21-03-02-06

Державна податкова служба України розглянула зверненнящодо особливостей розрахунку винагороди оператораелектронного аукціону та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство (неплатник ПДВ) є оператором електронного аукціону через якого подано найвищу цінову пропозицію.

Товариство, як оператор електронного аукціону,надало учаснику послуги з організації та проведення електронного аукціону.

За результатами проведеного електронного аукціону складено протокол і Товариство здійснило розрахунок винагороди оператора у відповідному відсотковому еквіваленті від ціни продажу лоту з урахуванням ПДВ.

З огляду на викладене, Товариство просить надати роз’яснення, чи вірно розраховується ним визначена вартість винагороди оператора від ціни продажу (реалізації) лоту з урахуванням податку на додану вартість чи необхідно розраховувати від ціни продажу(реалізації) лоту без урахування ПДВ?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Відповідно до пунктів 5.1 - 5.3 статті 5 розділу I ПКУ поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу I ПКУ. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ. Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Порядок відчуження об'єктів державної власності затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 06 червня 2007 року № 803 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2019 року № 884) (далі – Порядок № 803).

Оператор електронного майданчика - юридична особа, яка має право використовувати електронний майданчик та діє відповідно до договору, укладеного з адміністратором електронної торгової системи (підпункт 13 пункту 2 Порядку № 803).

Гарантійний внесок - спосіб забезпечення виконання учасником зобов'язань щодо участі в електронному аукціоні, згідно з яким користувач вносить суму для набуття статусу учасника електронного аукціону шляхом перерахування коштів на рахунок оператора електронного майданчика. Гарантійний внесок встановлюється в розмірі 10 відсотків стартової ціни лота та зазначається в оголошенні про проведення аукціону (підпункт 4 пункту 2 Порядку № 803).

Реєстраційний внесок - грошові кошти у розмірі, передбаченому пунктом 20 Порядку № 803, що вносяться за реєстрацію заяви на участь в електронному аукціоні особою, яка виявила намір взяти участь в електронному аукціоні на відповідний рахунок оператора електронного майданчика (підпункт 16 пункту 2 Порядку № 803).

Відповідно до пункту 33 Порядку № 803 винагорода оператора електронного майданчика, через електронний майданчик якого подано найвищу цінову пропозицію, визначається у розмірі, що становить:

1) у разі, коли ціна продажу лота становить менш як 4000 тис. гривень, - 5 відсотків ціни продажу лота;

2) у разі, коли ціна продажу лота становить від 4000 до 64000 тис. гривень, - 3 відсотки ціни продажу лота;

3) у разі, коли ціна продажу лота становить більш я 64000 тис. гривень, - 1,5 відсотка ціни продажу лота.

Оператор, через електронний майданчик якого подано найвищу цінову пропозицію, перераховує не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дня публікації договору купівлі-продажу майна в електронній торговій системі на рахунок суб'єкта господарювання залишок гарантійного внеску (за наявності такого залишку), за вирахуванням винагороди оператора, визначеної в підпунктах 1 - 3 вказаного пункту Порядку № 803, в рахунок оплати ціни продажу відповідного лота.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Пунктом 194.1 статті 194 розділу V ПКУ встановлено, що операції, зазначені у статті 185 розділу V ПКУ, крім операцій, що не є об'єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 і 14 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною у підпункті «а» пункту 193.1 статті 193 розділу V ПКУ, яка є основною.

Податок на додану вартість становить 20 відс., 7 і 14 відс. бази оподаткування ПДВ та додається до ціни товарів/послуг.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 розділу V ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 розділу VI ПКУ, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

Враховуючи викладене, та виходячи із аналізу норм ПКУ та інших нормативно-правових актів зазначених вище, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненнях, ДПС повідомляє.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів

Сума ПДВ, яка нараховується при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг, обчислюється виходячи із встановленої ПКУ ставки, яка за своєю сутністю являє собою відповідний відсоток від бази оподаткування ПДВ.

При цьому ПДВ додається до ціни товарів/послуг, а не вираховується із такої ціни.

В описаній у зверненні ситуації для цілей оподаткування ПДВ винагорода оператора електронного майданчика за своєю фактичною сутністю розглядається як компенсація (оплата) вартості відповідних послуг, що надаються таким оператором.

Якщо оператор зареєстрований як платник ПДВ і операція такого оператора з постачання відповідних послуг підлягає оподаткуванню ПДВ, до вартості таких відповідних послуг необхідно додати ПДВ.

Водночас, питання визначення та розрахунку вартості відповідних послуг не належить до компетенції ДПС.

Додатково ДПС інформує, що кожен конкретний випадок податкових взаємовідносин, у тому числі і тих, про які йдеться у зверненні, необхідно розглядати з урахуванням договірних умов та обставин здійснення відповідних господарських операцій, у тому числі з детальним вивченням та аналізом первинних документів і матеріалів, оформленням яких супроводжувались такі операції, що дозволяють ідентифікувати фактичну їх сутність.

Достовірність нарахування податкових зобов’язань з ПДВ може бути встановлена виключно за результатами проведення відповідних перевірок, передбачених ПКУ.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ).