Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула Ваше звернення щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та в межах компетенції повідомляє, що відповідь надається у відповідності до норм Кодексу, які діяли у 2021 році.
Платник податків у своєму зверненні повідомив, що має у приватній власності об’єкти житлової нерухомості,які розташованіврізних територіальних одиницях (Київська та Херсонська області). Контролюючим органом визначено податкове зобов’язання відповідно до податкового повідомлення-рішення, яке не містить аргументації такого рішення.
Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання:
Яка ставка податкуна нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, буде застосовуватися для нерухомого майна, розташованого на територіях різних територіальних одиницях, а саме ставка, яка затверджена у Київській області чи ставка, яка затверджена у Херсонській області?.
Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування (п.п. 266.5.1 п. 266.5 ст. 266 Кодексу).
Порядок обчисленнясумиподаткувизначений п. 266.7 ст. 266 Кодексу.
Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, якіперебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:
а) за наявності у власності платника податку одного об'єкта житлової нерухомості, в тому числі його частки, податок обчислюється, виходячи з бази оподаткування, зменшеної відповідно до п.п.«а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 Кодексу та відповідної ставки податку;
б) за наявності у власності платника податку більше одного об'єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів зменшеної відповідно до п.п.«а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 Кодексу та відповідної ставки податку;
в) за наявності у власності платника податку об'єктів житлової нерухомості різних видів, у тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об'єктів, зменшеної ідповідно до п.п.«в» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 Кодексу та відповідної ставки податку;
г) сума податку, обчислена з урахуванням п.п.«б» і «в» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 Кодексу, розподіляється контролюючим органом пропорційно до питомої ваги загальної площі кожного з об'єктів житлової нерухомості (п.п. 266.7.1 п. 266.7ст. 266 Кодексу).
Отже, при обчисленні сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з фізичних осіб по кожному з об’єктів нерухомості, застосовуються ставки, встановлені рішеннями місцевих рад залежно від місця розташування таких об’єктів.
Крім того, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
розміру загальної площі об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку (п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Кодексу).
Зауважуємо, що тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу було зупинено перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Крім того, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введеннявоєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборівздійснюється з урахуваннямособливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.
Так, згідноізп.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених зазначеним підпунктом Кодексу.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п.52.2 ст.52 Кодексу).
________________________________________________________________________________________________________________________
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |