Державна податкова служба України розглянула звернення ……….міської ради (далі – Рада) щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питання справляння плати за землю у період дії воєнного стану в Україні, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Рада, посилаючись на чинне законодавство, запитує щодо яких земель (населеного пункту чи земель сільськогосподарського призначення) не нараховується та не сплачується плата за землю в розумінні п.п. 69.14 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, в тому числі розташованих в межах Запорізької територіальної громади, а також щодо заходів реагування, які вживаються контролюючими органами у разі відсутності у платників підстав для подання уточнюючих податкових декларацій з плати за землю на зменшення сум податкових зобов’язань.
Особливості справляння плати за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) (далі – Плата) у період дії воєнного стану в Україні встановлені розділом ХІІ та п.п. 69.14 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
Зокрема за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року не нараховується та не сплачується Плата за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні юридичних осіб, у тому числі на умовах оренди, розташованих на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі – Особливий порядок справляння).
Особливий порядок справляння застосовується для територій, які визначені відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004 (далі – Перелік територій).
Починаючи з 1 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, Плата не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.
Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій.
Відповідно до Кодексу Особливий порядок справляння поширюється на платників Плати, об’єкти оподаткування яких розташовані на територіях, що включені до підрозділу 2 «Території активних бойових дій» розділу І «Території, на яких ведуться (велися) бойові дії» та розділу ІІ «Тимчасово окуповані Російською Федерацією території України» Переліку територій.
Оскільки вся територія ……. району …… області (UA……….), на який розташована в тому числі й …….. міська територіальна громада, з 12.03.2022 до 31.12.2022 включена до підрозділу 2 «Території активних бойових дій» Переліку територій, то на платників Плати, об’єкти оподаткування яких розташовані на цій території, поширюється Особливий порядок справляння за період з 1 березня 2022 року до 31 грудня 2022 року.
З 1 січня 2023 року по теперішній час вся територія ……. району …….. області включена до підрозділу 1 «Території можливих бойових дій» Переліку територій, тому за податковий (звітний) 2023 рік у платників Плати, об’єкти оподаткування яких розташовані на території …… району …….. області, виникає обов’язок з нарахування та сплати податкових зобов’язань з 1 січня 2023 року.
Контролюючі органи на виконання своїх функцій з адміністрування податків і зборів, здійснюють контроль за своєчасністю подання податкових декларацій та повноти нарахування податкових зобов’язань з урахуванням норм п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу (п.п. 19¹.1.1 п. 19¹.1 ст. 19¹ Кодексу), розміщають повідомлення платникам, зокрема засобами інформаційно – комунікаційних систем (електронний кабінет), актуальну інформацію щодо особливостей оподаткування окремими податками на офіційному вебпорталі ДПС, інше.
Разом з цим, відповідно до п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Кодексу контролюючі органи мають право проводити камеральні перевірки в межах повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених Кодексом.
У разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи (п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Кодексу), з урахуванням обставин, передбачених п.п. 112.8.9 п. 112.8 ст. 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
Звертаємо увагу, що п. 102.9 ст. 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом, до 01 серпня 2023 року.
Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |