X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.09.2023 р. № 2894/ІПК/26-15-04-02-08

Головне управління ДПС у м. Києві на звернення Товариства щодо транспортного податку (далі – Податок), керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 № 2755-VI, зі змінами (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Товариство поінформувало про придбання автомобіля 2022 року випуску, марки BMW G07 X7 M50d з об’ємом двигуна 2993 сантиметри кубічні та запитує чи є вказаний автомобіль об’єктом оподаткування Податком, якщо такий автомобіль відсутній у переліку автомобілів, які підлягають оподаткуванню Податком у 2023 році, що опублікований на сайті Мінекономіки.

Згідно з п.п. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 Кодексу платниками Податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об’єктами оподаткування.

Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (п.п. 267.2.1 п. 267.2 ст. 267 Кодексу).

Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої  влади,  що  забезпечує  формування  та  реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального (далі – Перелік).

Основним показником, на основі якого складається Перелік, є середньоринкова вартість автомобіля, при цьому у Переліку відсутня інформація щодо середньоринкової вартості включених до нього автомобілів.

Методика визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2016 року № 66 «Про затвердження Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів та внесення змін у додатки 1 і 2 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів» (далі – Методика).

За попереднім розрахунком на офіційному веб-сайті Мінекономіки середньоринкова вартість за аналогічний автомобіль складає 3 675 987 грн, що перевищує 375 розмірів мінімальної заробітної плати.

Пропонуємо, у разі відсутності на офіційному веб-сайті Мінекономіки інформації про марку, модель легкового автомобіля, що має ознаки об’єкта оподаткування Податком, відповідно до п. 13 Методики, звернутися до Мінекономіки для визначення середньоринкової вартості автомобіля, та для доповнення Переліку на своєму офіційному веб-сайті.

Таким чином, для уточнення ознак об’єкта оподаткування Податком, зокрема, в частині визначення середньоринкової вартості для власних автомобілів, Товариство має звернутися до Мінекономіки.

Звертаємо увагу, що у період дії воєнного стану в Україні згідно з         п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Кодексу (в редакції чинній на момент надання відповіді) тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема в частині строків розгляду звернень платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій, передбачених п. 52.1 ст. 52 Кодексу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 стаття 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).