Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Державного підприємства (далі – ДП) щодо віднесення ДП до великих платників податків, відображення збитків за 2021 рік у податковій декларації з податку на прибуток підприємств за 2022 рік (далі – Декларація), затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (зі змінами та доповненнями) та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
За результатом господарської діяльності 2021, 2022 років ДП отримав збитки, у зв’язку з чим ДП просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Чи відноситься ДП до великих платників податків у відповідності до підпункту 14.1.24 пункту 14.1 статті 14 Кодексу?
2. Чи має ДП застосовувати підпункт 140.4.4 пункт 140.4 статті 140 Кодексу, пункт 42 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу та яким чином потрібно відображати в Декларації за відповідні податкові періоди 2022 року збитки 2021 року?
Щодо питання 1.
Алгоритм відбору великих платників податків для включення до Реєстру великих платників податків визначається Порядком формування Реєстру великих платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 № 911, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.11.2015 за № 1395/27840 (далі – Порядок)(зі змінами і доповненнями).
Пунктом 1 розділу ІІІ Порядку передбачено що повідомлення про включення платника податків до Реєстру великих платників податків на наступний календарний рік направляються платникам, які включені до наказу ДПС про затвердження Реєстру великих платників податків на наступний календарний рік.
Відповідно до наказу ДПС від 21.10.2022 № 781 «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2023 рік» (із змінами, внесеними наказом від 28.12.2022 № 963) ДП не включено до Реєстру великих платників податків на 2023 рік.
Щодо питання 2.
Відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями цього Кодексу.
Відповідно до пункту 42 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу положення підпункту 140.4.4 пункту 140.4 статті 140 цього Кодексу в редакції, викладеній у Законі України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень», у частині встановлення для великих платників податків порядку врахування від'ємного значення об'єкта оподаткування у зменшення фінансового результату до оподаткування вперше застосовується при розрахунку об'єкта оподаткування за результатами податкових (звітних) періодів 2022 року.
При цьому сума від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років, не погашена станом на 1 січня 2022 року, враховується у зменшення фінансового результату до оподаткування наступних податкових (звітних) періодів у порядку, встановленому підпунктом 140.4.4 пунктом 140.4 статті 140 цього Кодексу, до повного погашення.
Відповідно до підпункту 140.4.4 пункту 140.4 статті 140 Кодексу встановлено, що фінансовий результат до оподаткування зменшується, зокрема, на суму від'ємного значення об'єкта оподаткування платника (крім великих платників податків) минулих податкових (звітних) років.
Великі платники податків зменшують фінансовий результат до оподаткування на частину суми від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років до повного його погашення у такому порядку.
Великі платники податків мають право зменшувати фінансовий результат до оподаткування податкового (звітного) періоду (прибуток, збиток або нульове значення) не більше ніж на 50 відсотків непогашеної суми від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років.
Сума від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років, не погашена позитивним значенням об'єкта оподаткування податкового (звітного) року, зменшує фінансовий результат до оподаткування (прибуток, збиток або нульове значення) майбутніх податкових (звітних) періодів у розмірі не більше 50 відсотків такої непогашеної суми до її повного погашення.
Якщо непогашена сума від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років становить не більше 10 відсотків позитивного значення об'єкта оподаткування податкового (звітного) періоду, обрахованого відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 цього Кодексу без урахування непогашеного від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років, така сума від'ємного значення зменшує фінансовий результат до оподаткування цього податкового (звітного) періоду в повному обсязі.
Положення цього підпункту застосовуються з урахуванням пунктів 3 та 42 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу.
Для цілей цього підпункту погашеними вважаються суми від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років, для яких одночасно виконуються дві такі умови:
а) ці суми були включені до розрахунку об'єкта оподаткування майбутніх податкових (звітних) періодів;
б) за рахунок цих сум було зменшено позитивне значення об'єкта оподаткування (прибуток) відповідних податкових (звітних) років, обраховане відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 цього Кодексу без урахування непогашеного від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років.
Отже, у разі якщо ДП не включено до Реєстру великих платників податків на 2022 рік, то у цьому звітному році на нього не поширюються особливості врахування від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років, передбачені для великих платників податків.
Відповідно до пункту 528 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), було зупинено перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Згідно з підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для платників податків та контролюючих органів тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |