X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.08.2023 р. № 2252/ІПК/99-00-07-06-02-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «__________»
(код ЄДРПОУ ___________) (далі – Товариство) від __.__._____ № _____ про надання індивідуальної податкової консультації (далі – звернення) щодо співвідношення норм абзацу 1 частини 2 Розділу 5 Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 № 727 (далі – Порядок № 727) та абзацу 2 підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) щодо посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня, які проводили документальну перевірку, в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив таке.

Офісом великих платників податків ДПС (далі – Офіс ВПП) проведена документальна планова виїзна перевірка Товариства з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з __.__.____ по __.__.____, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за період з __.__.____ по __.__.____. За результатами перевірки складено акт від __.__._____ № ____/__-__-__-__-__/________. На підставі даного акту контролюючим органом прийнято податкові повідомлення-рішення від __.__._____ № ________, № _________, № _________,  № _______,
№ _________, № _________, № ________.

Рішенням ДПС України про результати розгляду скарги від __. __.__._____ № ____/__-__-__-__-__/________ скасовано податкові повідомлення-рішення Офісу ВПП від __.__._____ № _________, № ________ та скасовано податкові повідомлення-рішення Офісу ВПП від __.__._____ № _________,
№ ________,  № _______ в частині операцій по взаємовідносинах з
ТОВ «_________» та у відповідній частині штрафні санкції за нереєстрацію податкових накладних, податкове повідомлення-рішення Офісу ВПП
від __.__._____ № _________ залишено без змін.

Центральним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків (далі ЦМУ ВПП) з __.__.____ по __.__.____ проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з __.__.____ по __.__.____ у порядку контролю за правильністю висновків акта перевірки від __. __.__._____ № ____/__-__-__-__-__/________, на підставі якого складено податкові повідомлення-рішення Офісу ВПП від __.__._____ № ________,
№ _________, № _________,  № _______, № _________, скасовані рішенням
ДПС України від __.__.____ про результати розгляду скарги.

Перевірка проводилась на підставі наказу ЦМУ ВПП від __.__.____ № ___ та наказу ДПС України від __.__.____ № ___, зі змінами та доповненнями, внесеними наказом від __.__.____ № ___.

На запит Товариства ЦМУ ВПП надано відповідь листом від __.__.____
 № ____/_/__-__-__-__-__, в якому зазначено, про порушення дисциплінарного провадження __.__.____ щодо інспектора, який здійснював перевірку та підписував акт на підставі наказу Офісу ВПП № ___.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:

щодо співвідношення норм абзацу 1 частини 2 Розділу 5 Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.08.2015 № 727 (далі-Порядок № 727) та абзацу 2 підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Кодексу в частині загальної кількості посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня, які проводили документальну перевірку і зазначені в акті та загальної кількості посадових осіб, необхідних для проведення дисциплінарних проваджень при застосуванні  підпункту 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Кодексу.

 

Щодо порушеного питання слід зазначити таке.

Згідно з підпунктом 78.1.12 пункту 78.1 статті 78 Кодексу документальна позапланова перевірка може бути проведена у разі, якщо контролюючим органом вищого рівня в порядку контролю за діями або бездіяльністю посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня здійснено перевірку документів обов’язкової звітності платника податків або матеріалів документальної перевірки, проведеної контролюючим органом нижчого рівня, і виявлено невідповідність висновків акта перевірки вимогам законодавства або неповне з’ясування під час перевірки питань, що повинні бути з’ясовані під час перевірки для винесення об’єктивного висновку щодо дотримання платником податків вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Наказ про проведення документальної позапланової перевірки в цьому випадку приймається контролюючим органом вищого рівня лише у тому разі, коли стосовно посадових осіб контролюючого органу нижчого рівня, які проводили документальну перевірку зазначеного платника податків, розпочато дисциплінарне провадження або їм повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення.

На підставі такого наказу контролюючим органом, якому доручено здійснення перевірки, додатково видається наказ у порядку, передбаченому п. 81.1 ст. 81 Кодексу.

Таким чином Кодексом не визначена необхідна та достатня кількість посадових осіб для призначення перевірки згідно з підпунктом 78.1.12       пункту 78.1 статті 78 Кодексу.

Підстави для притягнення державного службовця до дисциплінарної відповідальності, види дисциплінарних стягнень та загальні умови їх застосування визначено Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-VII «Про державну службу»  (далі – Закон № 889).

Відповідно до ст. 65 Закону № 889 державний службовець не може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності, якщо минуло шість місяців з дня, коли керівник державної служби дізнався або мав дізнатися про вчинення дисциплінарного проступку, не враховуючи час тимчасової непрацездатності державного службовця чи перебування його у відпустці, або якщо минув один рік після його вчинення, або постановлення відповідної окремої ухвали суду.

Згідно із статтею 68 Закону № 889 дисциплінарне провадження порушується шляхом видання відповідного наказу (розпорядження) суб’єктом призначення стосовно державних службовців.

Дисциплінарні стягнення накладаються (застосовуються) на державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В», суб’єктом призначення за поданням дисциплінарної комісії.

Відповідно до ст. 69 Закону № 889 для здійснення дисциплінарного провадження з метою визначення ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку утворюється дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ (далі - дисциплінарна комісія).

Дисциплінарну комісію стосовно державних службовців, які займають посади державної служби категорій «Б» і «В», утворює керівник державної служби у кожному державному органі.

Законом № 889 не визначається поняття необхідної кількісті посадових осіб для порушення дисциплінарних проваджень з метою визначення ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку.

Порядком № 727 визначаються основні вимоги щодо оформлення результатів документальних перевірок платників податків, зокрема, змісту акта та додатків до нього, підписання акта, реєстрації, а також його зберігання.

Відповідно до частини 2 Розділу 5 Порядку № 727 акт (довідка) документальної перевірки складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, або особами, уповноваженими на це у встановленому порядку, та реєструється в контролюючому органі протягом 5 робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або застосовують консолідовану сплату, - протягом 10 робочих днів), з дотриманням визначених у пункті 4 розділу 5 вимог щодо реєстрації актів документальних перевірок.

Щодо визначення необхідної кількості посадових осіб контролюючого органу, які проводили перевірки Товариства» (акт  від __.__.____ № _____/__-__-__-__-__/_________ та акт від __.__.______ № ____/__-__-__-__-__/________) повідомляємо таке.

Відповідно до статті 52 Кодексу у межах розгляду запиту на індивідуальну податкову консультацію повинні надаватись роз’яснення з питань практичного застосування окремих норм податкового законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган – роз’яснення по суті заданого питання, підтвердження або спростування законності дій контролюючих органів та їх посадових осіб не є роз’ясненням податкового законодавства і не може бути предметом індивідуальної податкової консультації.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2  статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).