X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.08.2023 р. № 2299/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення
фізичної особи – підприємця   (далі – Підприємець)
від   (далі – звернення) про надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, що надійшло з Головного управління ДПС у   області листом від   №   (вх. ДПС
№   від  ), та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.

Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку ІІ групи).

У своєму зверненні Підприємець повідомляє про затримку надсилання деяких розрахункових документів до фіскального серверу контролюючого органу.

Враховуючи викладене, Підприємець звертається з наступними питаннями (в контексті звернення):

1. Чи буде це вважатися циклічністю для відображення проведених сум (фіскалізації)?

2. Якою датою зазначати їх у книзі обліку, датою проведення фіскалізації у ДПС чи датою надходження на розрахунковий рахунок по банківській виписці?

3. Чи застосовуються штрафні санкції на період воєнного стану в Україні, якщо з певних технічних збоїв чеки не були передані до ДПС?

Щодо 1 та 2 питання.

Підпунктом 14.1.172¹ пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація, це роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

Відповідно до пункту 52.1 статті 52 Кодексу, за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган.

Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі повинно містити, зокрема, зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин).

Так, Підприємець, посилаючись на статтю 52 Кодексу, просить надати індивідуальну податкову консультацію.

Звертаємо увагу, що за своєю суттю індивідуальна податкова консультація є роз’ясненням контролюючого органу, яке надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган.

Водночас, наведенні у зверненні фактичні обставини не відповідають дійсності, що унеможливлює надання індивідуальної податкової консультації щодо порушеного Підприємцем 1 питання, так як, передача копій створених програмним реєстратором розрахункових операцій (далі – ПРРО) розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до фіскального сервера контролюючого органу здійснюється окремо, по кожному такому розрахунковому документу з дотриманням хронології їх створення, а не однією сумою у день відправки (в контексті звернення).

Також, повідомляємо про неможливість встановити зі змісту 2 питання, про яку саме книгу обліку йдеться.

Разом з цим, за загальними правилами, відображення надходжень у формі обліку доходів має здійснюватись на підставі фіскальних чеків реєстраторів розрахункових операцій.

Враховуючи викладене, відповідь на питання 1 не може мати практичного застосування, тому, що містить умови, які не відповідають дійсності, а відповідь на питання 2 надано з врахуванням контексту звернення.

Щодо 3 питання.

У зв’язку з тим, що у зверненні не зазначено, продаж яких товарів та/або діяльність у якій сфері здійснює Підприємець, відповідь надається із загальних норм законодавства.

Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон), крім змін до Податкового кодексу України внесено зміни до Закону України
від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), а саме звільнено від відповідальності суб’єктів господарювання за порушення вимог Закону № 265, які вчинені ними у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.

Враховуючи викладене та як відповідь на питання повідомляємо.

З 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року штрафні (фінансові) санкції згідно Закону № 265 можуть застосовуватись лише за порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.

Водночас, штрафні (фінансові) санкції за порушення вимог Закону № 265, що були вчиненні у період з 01.01.2022 по 30.09.2023 включно, не можуть бути застосовані до суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сферах відмінних від вищезазначених та/або не здійснювали продаж підакцизних товарів, у цей період.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.