X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 03.08.2023 р. № 2265/ІПК/99-00-07-06-01-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «____________» (далі – Товариство)
від __.__.____ № ____ про надання індивідуальної податкової консультації щодо порядку подання великим платником податків на запит контролюючого органу під час проведення перевірки стандартного аудиторського файлу, та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що виникла необхідність у роз’ясненні норм податкового законодавства щодо обов’язку надавати під час проведення перевірки стандартний аудиторський файл (SAF-T UA) на запит контролюючого органу, порядку його оформлення та подання.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

  1. Пункт 85.2 статті 85 Кодексу визначає обов’язок великого платника податків надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» копії документів, що створюються ним в електронній формі, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту. Виходячи з викладеного, чи вірно Товариство розуміє, що обов’язок надання стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) на запит контролюючого органу на даний час встановлено Кодексом виключно для тих великих платників, які створюють відповідні документи в електронній формі? Якщо документи частково створюються в електронній формі, а частково – в паперовій, то який порядок надання документів великим платником в такому випадку та яким нормативно-правовим актом такий порядок передбачено?
  2. З якого моменту великий платник податків зобов’язаний надати стандартний аудиторський файл (SAF-T UA) та за який перший період у великого платника податків виникає обов’язок надати такий файл, враховуючи те, що податкове законодавство не містило і не містить обов’язку для великого платника податків вести бухгалтерський облік та формувати документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, виключно в електронній формі? Якими нормативно-правовими документами визначено дату введення для великого платника податків обов’язку надати стандартний аудиторський файл (SAF-T UA) та перший період, за який великий платник податків має обов’язок надати такий файл? Яка передбачена законом відповідальність за ненадання стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) у випадку, якщо платник податків надає до перевірки документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, у звичайній паперовій та/або електронній формі без використання формату стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA)?
  3. Пункт 85.2 статті 85 Кодексу не визначає види перевірок, під час проведення яких великий платник податків зобов’язаний на запит контролюючого органу надати копії документів, що створюються ним в електронній формі. Пунктом 1.1 Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07 листопада 2011 року № 1393, встановлено, що цей Порядок визначає загальні принципи організації надання документів (інформації), визначених пунктом 85.2 статті 85 Податкового кодексу України, в електронній формі великими платниками податків до контролюючих органів та формат і структуру таких документів при проведенні документальної перевірки. Відповідно до п. 85.2 статті 85 Кодексу платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі лише ті документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Отже, чи має право контролюючий орган під час проведення позапланової документальної перевірки запитати надання документів великого платника податків в електронній формі? Якщо так, то яким чином під час надання на такий запит стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) платник податків може обмежити обсяг інформації виключно предметом такої позапланової перевірки? Чи затверджений формат стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) стосується виключно надання інформації під час планових документальних перевірок?
  4. Чи повинен контролюючий орган, визначаючи у запиті період, за який надається стандартний аудиторський файл (SAF-T UA), визначати його у такий спосіб, щоб він складався з повних календарних місяців? Дані за неповний місяць платник податків надати не зможе.
  5. Якщо поле визначене як обов'язкове, але облікова система не надає відповідної інформації, які дані мають бути проставлені у звіті?
  6. У підрозділі 2.3 визначено обов’язкове заповнення поля «форма внеску». Чи можна зазначати грошова\натуральна чи ні?
  7. У підрозділі 2.2 очікувати класифікацію для Довідника операцій зі сторони ДПС чи розробляти самостійно?
  8. У підрозділі 2.5 чи достатньо сальдо на початок і на кінець періоду, які визначені в запиті контролюючого органу, та чи достатньо сальдо виключно в розрізі контрагентів?
  9. Чи правильно розуміємо, що у підрозділі 2.5 зазначаються лише операції з постачальниками та покупцями товарів, робіт, послуг? Чи можна проводити групування однотипних операцій та вводити умовне позначення (наприклад, розрахунки з пайовиками, якщо не групувати, то може бути проблема з можливістю подати цей підрозділ, велика кількість рядків)? Якщо так, то який має бути алгоритм дій при проведенні групування?
  10. У підрозділі 2.5 визначено обов’язкові поля з датою виникнення заборгованості. Яким чином заповнювати поля, якщо дата виникнення заборгованості не одна, а наприклад 3 чи 4? Чи зазначати першу дату, коли почала виникати заборгованість, чи навпаки - останню? У схемі дані поля відсутні, але наявне «Дані первинних документів, за якими наявна заборгованість», чи треба орієнтуватись на схему? Якщо так, то які дані заповнюються (якщо не один, а декілька документів сформували заборгованість)? Згідно облікової політики облік ведеться в розрізі договорів.
  11.  Як правильно заповнювати поле 2.6.8.3, 2.7.8.3 та інші «Ціна за одиницю», якщо використовується середньозважена вартість, а вартість придбання – різна?
  12. Чи правильно розуміємо, що нарахування резервів під знецінення запасів не враховується?
  13. Одиниці вимірювання повинні відповідати українському класифікатору одиниць вимірювання чи потрібно розробляти окремо?
  14. Чи правильно розуміємо, що 23 рахунок «Виробництво» не включається до підрозділу «Запаси»?
  15. Чи зазначаються у підрозділі «Запаси» товари, які отримані по комісії?
  16. Чи правильно розуміємо, що у підрозділі 3.1 зазначаються всі проводки за період запиту?
  17. Якщо в бухгалтерському обліку не ведеться облік в розрізі найменувань товарів/послуг чи кодів УКТ ЗЕД/ДКПП, чи має право платник податків не надавати інформацію в розрізі найменування товару/послуги чи коду УКТ ЗЕД/ДКПП (підрозділи 2.6., 2.7, 2.8, 4.1, 4.2, 4.4)?
  18. Якщо підприємство не обліковує послідовність першої події та не фіксує її в обліку, оскільки це не передбачено стандартами бухгалтерського обліку, чи може воно не заповнювати «Тип операції» «з обов'язковим наведенням додаткової ознаки з урахуванням того, яка подія відбулася раніше перерахування/отримання коштів (додаткова ознака при умовному позначенні операції – «С»), або отримання/постачання нематеріальних активів (додаткова ознака при умовному позначенні операції – «П»))»? Чи є це обов’язковим (підрозділи 2.2, 3.1, 4.1, 4.2, 4.5.)?
  19. Що означає «Дата створення (Дата створення облікового запису програмним забезпеченням, яке використовується суб’єктом господарювання)» в Підрозділі 2.4? В підрозділі 2.4 передбачається викладення оборотно-сальдової відомості, тому не зрозуміло яку дату треба навести і до якого поля вона має відноситись.
  20. Як заповнювати поле «Код операції - Унікальний ідентифікатор операції, визначений автоматизованим програмним забезпеченням, яке використовується суб’єктом господарювання» якщо облікова система не присвоює унікальний ідентифікатор операції (наприклад, підрозділи «Бухгалтерські проведення та продажі)?
  21. Чи можливо заповнення підрозділу 3.1. «Бухгалтерські операції», коли операція має більше двох записів по рахункам, тобто коли в одній операції кількість проводок по дебету не дорівнює кількості проводок по кредиту ? Чим відрізняється сума в п.3.1.12 від 3.1.15?
  22. В якому підрозділі зазначаються відомості про платежі, пов’язані з продажем/придбанням товарів, робіт та послуг, враховуючи те, що у підрозділі 4.3 «Відомості про платежі, не пов’язані з продажем/придбанням товарів, робіт та послуг1» згідно з приміткою 1 до цього підрозділу зазначається інформація щодо отриманих/перерахованих грошових коштів суб’єкта господарювання за операціями, що не пов’язані з продажем/придбанням товарів, робіт та послуг?
  23. Підрозділ 4.5. називається «Операції з необоротними активами», в розшифровці написано «У підрозділі «Операції з необоротними активами» відображається інформація в розрізі господарських операцій з нематеріальними активами суб'єкта господарювання (крім операцій, що відображені у підрозділі 2.9 цього файлу)...». Чи стосується цей підрозділ всіх необоротних активів чи виключно нематеріальних активів? Що мається на увазі під «крім операцій, що відображені у підрозділі 2.9 цього файлу», якщо підрозділу 2.9. не існує в документі?
  24. Як відображати в підрозділі 5.1. «Податкові різниці» проводки по операціям, які не мають бухгалтерських проводок, наприклад податкова амортизація?
  25. Просимо надати візуалізацію звіту - стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), а також повідомити, коли планується внесення відповідної електронної форми вказаного звіту в електронному кабінеті платника податків?
  26. Просимо надати ексель файл, який було представлено у презентації, викладеній на офіційному сайті ДПС - https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/590494.html, але не надано як додаток доцієї презентації по SAF-T.
  27. Файл XML, викладений на сайті ДПС – https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/xsd-viznachennya-shemi-xml, містить більше полів, ніж визначено в Додатку до Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки, затвердженому наказом №1393 від 07.11.11 (із змінами і доповненнями). Чи може платник податків не заповнювати поля, яких немає в Додатку до Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки, затвердженому наказом №1393 від 07.11.11 (із змінами і доповненнями) та чи не призведе таке не заповнення до неприйняття файлу чи визнання його заповненим з помилками?
  28. Чи є обмеження по обсягу і кількості файлів, з яких складається стандартний аудиторський файл (SAF-T UA)? Як ділити файл по порціям? Яка має бути структура кожної порції?
  29. Чи є вимоги до назви файлу і назви його порцій?
  30. Чи буде зі сторони ДПС надано перелік контролів (помилок) та їх опису, які можуть виникати в процесі перевірки файлу? Чи заплановано розробку програмних засобів, які допоможуть валідувати (перевірка на коректність) сформований файл перед подачею до контролюючого органу?

Стосовно питань 1 – 4, порушених Товариством у листі про надання індивідуальної податкової консультації, щодо обов’язку великого платника податків надавати стандартний аудиторський файл (SAF-T UA), повідомляємо таке.

Обов'язки платників податків встановлені статтею 16 Кодексу, серед яких обов'язковим є ведення в установленому порядку обліку доходів і витрат, складення звітності, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, а також подання до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларацій, звітності та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до підпункту 191.1.1 пункту 191.1 статті 191 Кодексу контролюючі органи здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків.

Контролюючі органи для здійснення функцій, визначених законом відповідно до підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20 Кодексу, мають право отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Для виконання покладених на контролюючі органи функцій використовується, зокрема, інформація, що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів (підпункт 72.1.1.2 підпункт 72.1.1. пункту 72.1 статті 72 Кодексу).

Відповідно до частини другої статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» (далі – Закон № 996) первинні документи, створені автоматично в електронній формі програмним забезпеченням інформаційно-комунікаційної системи, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Вимоги щодо складання первинних документів, у тому числі в електронній формі визначені Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Законом України «Про електронні довірчі послуги».

Порядок надання платниками податків документів встановлено статтею 85 Кодексу.

Так, пунктом 85.2 статті 85 Кодексу встановлено обов’язок надати електронні документи (інформацію) великим платником податків (далі – ВПП).

При цьому ВПП на запит контролюючого органу зобов’язаний також надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних із визначенням об’єктів оподаткування (податкових зобов’язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.

Початок та кінець періоду, за який формується стандартний аудиторський файл (SAF-T UA) визначаються в запиті контролюючого органу.

Наказом Міністерства фінансів України від 07 листопада 2011 року № 1393, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 січня 2012 року за № 44/20357 затверджено Порядок надання документів великого платника податків в електронній формі (далі – Порядок).

Порядком визначено загальні принципи організації надання документів (інформації), визначених пунктом 85.2 статті 85 Кодексу, в електронній формі ВПП до контролюючих органів та формат і структуру таких документів при проведенні документальної перевірки.

У разі одержання від контролюючого органу повідомлення про відхилення електронного документа (інформації) ВПП відправником вживаються заходи для усунення причин відхилення і забезпечення повторного відправлення цього документа (абзац другий пункту 3.7 розділу ІІІ Порядку).

У випадку виникнення у посадових осіб контролюючого органу під час проведення перевірки необхідності у розгляді і дослідженні електронних документів (інформації) ВПП, не наданих платником податків, ВПП зобов’язаний забезпечити доступ посадових осіб контролюючого органу до електронних документів (інформації) ВПП за місцезнаходженням платника податків та його підрозділів (при проведенні документальних виїзних перевірок) або додатково надати електронні документи (інформацію) ВПП, що належать або пов’язані з предметом перевірки, на вимогу контролюючого органу, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту контролюючого органу, в порядку та обсязі, визначених у цьому запиті (пункт 3.8 розділу III Порядку).

Стосовно питань 5 – 24, порушених Товариством у листі про надання індивідуальної податкової консультації, щодо особливостей заповнення стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) інформуємо таке.

Порядком визначено, що електронні документи (інформація) ВПП надаються у форматі XML у вигляді стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), який представляє собою електронний файл стандартизованої структури, що містить експортовані з вихідної системи обліку дані про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов'язань, а також інформацію щодо змін у фінансово-господарському стані суб'єкта господарювання за певний період. Структура надання електронних документів (інформації) ВПП (стандартний аудиторський файл (SAF-T UA)) наведена у додатку до Порядку (далі – Структура).

Тому, при заповненні розділів та підрозділів Структури, кожному конкретному платнику податків доцільно керуватися стандартами бухгалтерського обліку, що застосовуються суб’єктом господарювання для ведення бухгалтерського обліку – національні/міжнародні стандарти бухгалтерського обліку (далі – ПСБО/МСБО), Міжнародні стандарти фінансової звітності (далі – МСФЗ) та застосування класів рахунків та інші специфічні особливості, притаманні діяльності відповідного платника податків.

Крім того зазначаємо, що підрозділи Структури містять примітки, в яких викладена інформація, яка міститися в цьому підрозділі з відповідним розшифруванням та поясненням до наведеної інформації (у разі якщо при формуванні показника існує певна специфіка або інші практичні аспекти).

Розділ ІІ «Довідники» Структури формується з інформації щодо облікової політики суб’єкта господарювання, власників (засновників), типів господарських операцій, рахунків/субрахунків/аналітичних рахунків бухгалтерського обліку, контрагентів, запасів/продукції (товарів/робіт, послуг), необоротних активів.

Зокрема у підрозділі 2.2 «Довідники операцій» розділу II «Довідники»  Структури передбачається опис типів господарських операцій, що здійснювалися суб’єктом господарювання, із наведенням відповідних умовних позначень до операцій та їх характеристик.

При цьому, елемент 2.2.1 «Тип операції (умовне позначення операції)» зазначається для наведення типу операції при заповненні підрозділу 3.1 «Бухгалтерські операції» (елемент 3.1.4) розділу III «Журнал бухгалтерських записів» Структури, підрозділів 4.1 «Відомості про продаж» (елемент 4.1.5),
4.2 «Відомості про придбання/закупівлю» (елемент 4.2.5), 4.5 «Операції з необоротними активами» (елемент 4.5.5) розділу IV «Інформація про документальне забезпечення записів бухгалтерського обліку» Структури.

При наведенні типу та опису операцій, пов’язаних з придбанням/продажом товарів, робіт/послуг здійснюється відповідне розмежування зазначених операцій з урахуванням того, яка подія (перерахування коштів (додаткова ознака при умовному позначенні операції – «С», або отримання чи постачання товарів, робіт/послуг (додаткова ознака при умовному позначенні операції – «П»)), відбулася першою (у разі, якщо суб’єктом господарювання застосовуються інші ознаки або кодування операцій, які дозволяють здійснити вищенаведене розмежування, можуть бути застосовані такі ознаки або коди операцій).

У підрозділ 2.3 «Власники (засновники)» розділу ІІ «Довідники» Структури розкривається інформація про власника(ів) (засновника(ів)) суб'єкта господарювання, заповнюється окремо в розрізі кожного суб'єкта (юридичної/фізичної особи) з описом їхніх реєстраційних (загальних) даних, зокрема інформація в яких одиницях та формі (грошові кошти, ТМЦ, цінні папери тощо), зазначається в елементі 2.3.6 «Форма внеску» Структури.

У підрозділі 2.4 «Сальдові/оборотні відомості» розділу ІІ «Довідники» Структури по рахунках/субрахунках відображається інформація про застосовувані рахунки/субрахунки бухгалтерського обліку для ведення господарської діяльності суб'єкта господарювання із зазначенням в розрізі кожного рахунку та субрахунку їх номерів, найменувань, дат створення облікових записів та розгорнутого сальдо на початок та кінець періоду, у розрізі по дебету та кредиту цих рахунків/субрахунків (у випадку, якщо програмний продукт, що застосовується ВПП для ведення бухгалтерського обліку, не здійснює формування оборотно-сальдових відомостей, зазначений підрозділ формується із зазначенням відповідних даних оборотів по дебету та кредиту цих рахунків/субрахунків замість зазначення початкового та кінцевого сальдо, про що здійснюється відповідна відмітка при формуванні опису).

Разом з тим, по аналітичних рахунках вносяться передбачені в підрозділі дані у розрізі кожного аналітичного рахунку.

У підрозділі 2.5 «Контрагенти» розділу II «Довідники» Структури відображається інформація щодо контрагентів, з якими суб’єкт господарювання мав господарські відносини, із зазначенням сальдо розрахунків та розкриттям інформації, передбаченої таблицею цього підрозділу SAF-T UA.

Початок та кінець періоду, за який формується SAF-T UA, визначаються в запиті контролюючого органу.

Якщо здійснюється роздрібний продаж без ідентифікації покупця – зазначається умовний код таких операцій, що застосовується.

Елементи 2.5.7, 2.5.9, 2.5.13 та 2.5.15 «Дата виникнення заборгованості» підрозділу 2.5 «Контрагенти» розділу II «Довідники» Структури призначені для відображення дат виникнення кредиторської/дебіторської заборгованості, яка обліковується на початок та кінець періоду на рахунках/субрахунках/аналітичних рахунках.

Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону № 996 підприємство самостійно затверджує правила документообороту і технологію обробки облікової інформації, додаткову систему рахунків і регістрів аналітичного обліку.

Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов’язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на кінець останнього дня кожного місяця (частина третя статті 9 Закону № 996).

Відповідно до Порядку для кожного контрагента повинні зазначатись відповідний номер та найменування рахунку/субрахунку/аналітичного рахунку (елементи 2.5.4 «Код» та 2.5.5 «Назва»).

При цьому в елементах (4.1.2, 4.1.10, 4.2.2 та 4.2.10) підрозділів 4.1 «Відомості про продаж» та 4.2 «Відомості про придбання/закупівлю» розділу IV «Інформація про документальне забезпечення записів бухгалтерського обліку» Структури, на підставі первинних документів зазначається інформація щодо фактичних обсягів реалізованих/придбаних матеріальних цінностей, робіт та послуг, їх кількості та вартості, в розрізі господарських операцій з продажу/придбання, з посиланням на джерело (договір, рахунок, усну домовленість тощо) та виду документа (договори з додатковими угодами і специфікаціями до нього, рахунок фактура, прибуткова накладна, рахунки фактури, платіжні доручення, сертифікати тощо).

У підрозділі 2.6 «Продукція (товари/роботи, послуги)» розділу II «Довідники» Структури відображається інформація щодо характеристики продукції (товару/роботи, послуги) (опис виробничого процесу, властивості і призначення для використання (господарська/негосподарська діяльність), що вироблені/отримані/реалізовані суб'єктом господарювання з обов'язковим зазначенням методу оцінки, номерів і назв рахунків/субрахунків/аналітичних рахунків, на яких обліковується цей вид продукції (товару/роботи, послуги), їх кількості, одиниці вимірювання, ціни та вартості, на початок та на кінець періоду, за який формується SAF-T UA.

При цьому в елементі 2.6.1 «Код продукції (товару/роботи, послуги)» зазначається код УКТ ЗЕД / ДКПП (за наявності) або унікальний ідентифікатор продукції (товару/роботи, послуги), який застосовується суб'єктом господарювання, а метод визначення вартості продукції (товару/роботи, послуги) зазначається в елементі 2.6.6 «Метод оцінки».

У підрозділі 2.7 «Запаси» розділу II «Довідники» Структури відображається інформація про матеріальні цінності (відмінні від основної продукції), що очікують вступу у процес виробничого або особистого споживання з обов’язковим зазначенням методу оцінки, номерів і назв рахунків/субрахунків, на яких вони обліковуються, їх кількості, ціни та вартості, на початок та на кінець періоду, за який формується SAF-T UA.

В елементі 2.7.8 «Залишок на кінець періоду»: 2.7.8.3 «Ціна» зазначається ціна за одиницю запасу.

Разом з тим, якщо облік запасів ведеться за формулою середньозваженої собівартості, то в елементі 2.7.7 «Залишок на початок періоду»/ 2.7.7.3 «Ціна» доцільно відображати середньозважену собівартість подібних одиниць на початок періоду.

Також повідомляємо, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга статті 6 Закону № 996).

Враховуючи зазначене, з питань бухгалтерського обліку запасів рекомендуємо звернутися до Міністерства фінансів України.

У підрозділі 2.8 «Необоротні активи» розділу II «Довідники» Структури відображається інформація щодо обліку основних фондів (активів), які належать суб’єкту господарювання або закріплюються за ним на праві господарського відання чи праві оперативного управління та забезпечують провадження (функціонування) його основної діяльності та строк корисної експлуатації яких становить більше одного року або операційного циклу, якщо він більший ніж рік, а також нематеріальних активів. При цьому зазначається опис активу, на якому рахунку/субрахунку обліковує суб’єкт господарювання актив, строк його корисності, балансова, залишкова, ліквідаційна вартість та інші показники по кожному окремому активу із обов’язковим відображенням всіх бухгалтерських проведень, пов’язаних з цим активом, а також з розкриттям інформації відповідно до таблиці цього підрозділу SAF-T UA. Зазначені дані відображаються в розрізі окремого кожного необоротного активу.

У підрозділі 3.1 «Бухгалтерські операції» розділу III «Журнал Бухгалтерських записів» Структури розкривається інформація щодо бухгалтерських проведень суб’єкта господарювання в розрізі кожної окремої господарської операції з деталізацією здійсненої операції, із зазначе