Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо практичного застосування окремих норм законодавства з обігу спиртуетилового та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків повідомив, щоТовариство є виробником спирту етилового неденатурованого та зареєстровано платником акцизногоподатку.
При подачі документів до ДПС для оформлення ліцензії на виробництво спирту етилового неденатурованого, Товариством була подана, зокрема, і схема встановлення відеоспостереження.
Також на акцизному посту було встановлено відеореєстратор та комп’ютерну техніку, що забезпечує цілодобовий безперервний доступ до системи відеоспостереження.
Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступнихзапитань:
1. Якакількість, місця розташування та характеристики камер відеоспостереження, які повинні бути встановлені на території підприємства?
2. Переглянути діючу систему відеоспостереження, що додається та вказати на існуючі недоліки для їх усунення.
Щодо запитання 1.
Відповідно до статті 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481):
спирт етиловий - спирт етиловий-сирець, спирт етиловий ректифікований технічний, спирт етиловий денатурований (спирт технічний), спирт етиловий технічний, спирт етиловий ректифікований, що відповідають кодам 2207 і 2208 згідно з УКТЗЕД та виготовлені з крохмале- і цукровмісної сировини або з нехарчових видів сировини за спеціальними технологіями (абзац другий статті 1 Закону № 481);
повний технологічний цикл виробництва - сукупність приміщень, технологічного та іншого обладнання, відповідних технологічних процесів, що забезпечують переробку сировини в продукцію, готову для реалізації кінцевому споживачу, а також лабораторій (власних або залучених на договірних засадах у випадках, передбачених цим Законом), акредитованих відповідно до законодавства (абзац двадцятий статті 1 Закону № 481).
Згідно з частиною першою статті 2 Закону № 481 виробництво спирту етилового (у тому числі як лікарського засобу), спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, зернового дистиляту, біоетанолу здійснюється суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, які мають відповідну ліцензію.
Частиною другою статті 2 Закону № 481 встановлено, що ліцензія на виробництво спирту видається підприємствам, що мають встановлені та безперервно функціонуючі цілодобові системи відеоспостереження за виробництвом та відпуском продукції. Відключення, припинення функціонування або невстановлення на всіх етапах виробництва та відпуску цілодобових систем відеоспостереження є підставою для відмови у видачі ліцензії або анулювання ліцензії.
Відповідно до частини двадцятої статті 3 Закону № 481 ліцензії на виробництво спирту етилового видаються суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які на момент подання заяви про видачу ліцензії є власниками або відповідно до інших не заборонених законодавством підстав володіють та/або користуються приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва біоетанолу, за умови, що використання таких приміщень та обладнання здійснює тільки один суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво).
Отже, виробництво спирту етилового може здійснюватися Товариством за умови отримання відповідної ліцензії, яка видається суб’єктам господарювання, що відповідають вимогам зазначеним у частині двадцятій статті 3 Закону № 481, однією з яких є наявність повного технологічного циклу виробництва спирту етилового, та які мають встановлені та безперервно функціонуючі цілодобові системи відеоспостереження за виробництвом та відпуском продукції.
Кількість камер відеоспостереження та місця їх встановлення визначаються в залежності від кількості приміщень, етапів виробництва, місць виробництва та відпуску продукції Товариства, розташування технологічного та іншого обладнання, технологічних процесів, що забезпечують переробку сировини в готову продукцію, розташування акредитованих лабораторій. Камери відеоспостереження повинні забезпечити безперервний цілодобовий контроль за виробництвом та відпуском спирту етилового.
Відповідно до п.п. 230.1.1 п. 230.1 ст. 230 Кодексу схема встановлення цілодобових систем відеоспостереження за виробництвом та відпуском спирту етилового на акцизних складах, на території яких виробляється спирт етиловий, у тому числі біоетанол, надсилається центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв’язку не пізніше 10 робочих днів, що настають за днем введення такої системи в експлуатацію.
Щодо запитання 2.
Відповідно до п. 52.1 ст. 52 Кодексу за зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган.
Питання перегляду діючої системи відеоспостереження та визначення її недоліків не належить до питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, щодо яких статтею 52 Кодексу передбачено надання індивідуальних податкових консультацій.
Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.
Так, згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово до 1 серпня 2023 року було зупинено перебіг строків, зокрема щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
____________________________________________________________________________________
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |