X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.09.2023 р. № 2911/ІПК/99-00-21-02-02-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення                             Державного спеціалізованого господарського підприємства«» (далі – ДП) щодо відображення у складі витрат донарахованих та сплачених зобов’язань по податках та зборах, коригування фінансового результату до оподаткування за 2023 рік на суму штрафів, пені, нарахованих контролюючими органами та іншими органами державної влади за порушення вимог законодавства та відображення цих сум у додатку PI до рядка 03PI до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затверджену наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (зі змінами та доповненнями) (далі – Декларація)та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.09.2022 № 1003 «Про деякі питання реформування управління лісової галузі», наказу Державного агентства лісових ресурсів України від 26.10.2022 № 804 «Про створення Державного спеціалізованого господарського підприємства «» проведено реорганізацію державних лісогосподарських підприємств, підпорядкованих Державному агентству лісових ресурсів України шляхом приєднання до новоствореного ДП.

Організаційна структура ДП включає 147 створених відокремлених структурних підрозділів (філій) по всій території України, більшість з яких в січні 2023 року вже розпочали ведення господарської діяльності.

Згідно з затвердженими Положеннями про філії, кожна філія є відокремленим підрозділом підприємства, який не має статусу юридичної особи. Кожна філія має окремий баланс.

Показники окремого балансу і відповідних форм фінансової звітності філій включаються до балансу ДП.

Для завершення процедури ліквідації, лісгоспи звернулися до територіальних органів ДПС за місцем основної реєстрації щодо проведення позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності лісгоспів.

За результатами перевірки лісгоспам донараховані податкові зобов’язання по податкам та зборам, а також штрафні санкції та пені за порушення норм податкового законодавства, які були сплачені вже відокремленими підрозділами (філіями) ДП.

Перевірки проводились після підписання передавальних актів лісгоспів, тому донараховані зобов’язання, штрафи, пені відображені на відповідних бухгалтерських рахунках в балансах новостворених відокремлених підрозділів (філій) у звітному періоді, тобто у 2023 році.

ТОВ просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

  1. Чи має право ДП як правонаступник, за результатами перевірок державних лісогосподарських підприємств за попередні періоди, включити всю суму донарахованих та сплачених філіями ДП зобов’язань по податках та зборах до витрат звітного періоду у податковому обліку з податку на прибуток підприємств без коригування фінансового результату до оподаткування відображення у додатку PI до рядка 03 PI до Деклараціїцихсум?
  2. Чи зобов’язане ДП як правонаступник, за результатами перевірок державних лісогосподарських підприємств за попередні періоди проводити коригування фінансового результату до оподаткування за 2023 рік на суму штрафів, пені, нарахованих контролюючими органами та іншими органами державної влади за порушення вимог законодавства та відображати ці суми у додатку PI до рядка 03 PI до Декларації?

Щодопитань 1, 2

Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року№ 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Отже, з питання формування витрат у бухгалтерському обліку на суми донарахованих та сплачених філіями ДП зобов’язань по податках та зборах за попередні роки доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.

Водночас повідомляємо, що відповідно до п.п. 140.5.11 п. 140.5 ст. 140 Кодексу фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на насуму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, відшкодування збитків, компенсації неодержаного доходу (упущеної вигоди), нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів, у тому числі у сфері зовнішньоекономічної діяльності, на користь осіб, які не є платниками податку (крім фізичних осіб, які є платниками податку на доходи фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу, а також на суму штрафів, пені, нарахованих контролюючими органами та іншими органами державної влади за порушення вимог законодавства.

Отже, ДП як правонаступник збільшує фінансовий результат податкового (звітного) періоду на суму витратвід визнаних за результатами перевірки штрафів, пені, нарахованих філіям такого ДП за попередні періоди контролюючими органами та іншими органами державної влади за порушення вимог законодавства.

 Суми витрат від визнаних штрафів, пені, нарахованих філіям за попередні періоди відображаються в рядку 3.1.11 додатку PI до рядка 03 PI до Декларації.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).