Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування норм законодавства стосовно зберігання та передачі марок акцизного податку новому постачальнику, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Товариство має укладений договір поставки з компанією, яка поставляє на адресу Товариства алкогольну продукцію, що виробляється групою компаній. У червні компанія, яка поставляла Товариству алкогольну продукцію оголосила про продаж бренду. Внаслідок цього продажу компанія не буде входити до групи компаній і не зможе постачати продукцію на адресу Товариства.
Групою компаній було ухвалено рішення про внесення змін до чинного договору поставки між компаніями в частині заміни сторони постачальника. З моменту заміни сторони за договором новий постачальник прийме на себе всі права та обов’язки за договором включно з обов’язками, пов’язаними з отриманням, зберіганням і нанесенням марок акцизного податку.
Враховуючи зазначене, Товариство просить надати роз’яснення з наступних питань:
1. Чи правильно ми розуміємо, що при зміні сторони постачальника за договором поставки, старий постачальник повинен передати новому постачальнику всі марки акцизного податку, які були раніше надіслані Товариством на адресу старого постачальника та не ввезені на сьогодні в Україну разом з алкогольною продукцією?
2. Чи правильно ми розуміємо, що новий постачальник за договором має право наносити на алкогольну продукцію марки акцизного податку, раніше направлені на адресу старого постачальника, і відвантажувати продукцію з наклеєними цими марками на адресу Товариства?
3. Чи правильно ми розуміємо, що згідно ст. 514 та ст. 520 Цивільного кодексу України, після передачі раніше отриманих та експортованих марок акцизних податку від старого постачальника новому постачальнику, новий постачальник бере на себе відповідальність за такі марки відповідно до законодавства України, у тому числі в частині дій на випадок пошкодження та/або втрати таких марок акцизного податку?
4. Чи правильно ми розуміємо, що згідно із п. 227.4 ст. 224 Кодексу, марки акцизного податку, замовлені Товариством до моменту зміни сторони договору поставки із зазначенням компанії як постачальника, повинні після зміни постачальника за договором передаватися виключно новому постачальнику за договором?
5. Чи правильно ми розуміємо, що новий постачальник за договором має право маркувати алкогольну продукцію, що поставляється, марками акцизного податку, отриманими ним після прийняття на себе прав та обов’язків постачальника за зазначеним договором?
Щодо питань 1, 2, 4, 5
Відповідно до п. 226.2 ст. 226 Кодексу наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою, пачці (упаковці) тютюнового виробу чи ємності (упаковці) з рідиною, що використовується в електронних сигаретах, є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати податку та легальності ввезення товарів.
Для одержання марок акцизного податку імпортер повинен подати продавцю таких марок заявку-розрахунок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, документи, що підтверджують внесення плати за марки та сплату податку до відповідного бюджету (п. 226.14 ст. 226 Кодексу).
У формі А Заявки-розрахунку на придбання марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв, затвердженій наказом Міністерства фінансів України від 15 лютого 2021 року № 102, обов’язковим реквізитом заповнення є графа «Алкогольні напої імпортного виробництва будуть закуплені за контрактом (договором) з контрагентом».
Згідно із п. 227.2 ст. 227 Кодексу у разі ввезення покупцем марок (імпортером) на територію України за контрактом (договором) про постачання алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, кількома партіями у такому контракті (договорі) центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, робляться відмітки про кількість виданих марок акцизного податку із зазначенням дати їх видачі.
Придбані марки акцизного податку передаються покупцями марок (імпортерами) іноземним суб’єктам господарювання для маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, що підлягають подальшому ввезенню на митну територію України (п. 227.4 ст. 227 Кодексу).
Отже, Кодексом не передбачено передача марок акцизного податку новому постачальнику. Марки акцизного податку отримуються під контракт (договір) про постачання алкогольних напоїв, в якому ставиться відмітка контролюючого органу про кількість виданих марок акцизного податку і дата їх видачі, і ці марки відправляються для маркування алкогольних напоїв саме цьому постачальнику, який вказаний в контракті (договорі). При зміні сторони постачальника, якщо марки не наклеєні на алкогольну продукцію, такі марки акцизного податку повертаються продавцю як невикористані, що не пошкоджені.
Повернення марок акцизного податку регламентовано п.п. 25 – 32 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, затвердженого постановою КМУ від 27.12. 2010 № 1251 (далі – Положення № 1251).
Відповідно до п. 29 Положення № 1251 невикористані марки, що не пошкоджені, приймаються їх продавцем. Покупець марок подає засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» реєстр невикористаних марок, зазначаючи їх серію та номер, та заяву про повернення сплаченої суми акцизного податку або про зарахування її в рахунок майбутніх платежів та повертає продавцю оформлені належним чином невикористані марки. При цьому сплачена сума акцизного податку відповідно до висновку продавця марок відшкодовується покупцю марок або за його бажанням зараховується в рахунок майбутніх платежів з розрахунку кількості фактично повернутих марок.
Повернуті імпортерами невикористані марки, що не пошкоджено, можуть бути повторно видані продавцем марок на підставі заяви тому ж імпортеру, який їх повернув. При цьому плата за марки не стягується.
Тобто імпортер повторно може придбати повернуті марки акцизного податку за новим контрактом (договором) про постачання алкогольних напоїв.
Щодо питання 3
Відповідно до п.п. 7.3 ст. 7 Кодексу будь-які питання щодо оподаткування регулюються цим Кодексом і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства. Кодексом та Положенням № 1251 не передбачено можливість передачі раніше отриманих та експортованих марок акцизного податку від одного постачальника іншому.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |