X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.09.2023 р. № 2943/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду зверненняФОП щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства з обігу пальногота, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, щоз 01 квітня 2022 року по 01 листопада 2022 року ФОП не виконувались податкові обов’язки з подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального.

Як зазначено у зверненні, з квітня 2022 року почались масовані обстріли нафтобаз та інших складів палива на території України, аїх знищення, могли бути спричинені витоком інформації щодо обсягів та місць зберігання пального внаслідок подання електронних документів.

Внаслідок фішингової атаки комп’ютерний сервер, вийшов із ладу, через що довідки про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального і створені акцизні накладні наданіФОП із запізненням, і з початку листопада 2022 рокуподаютьсявчасно.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного запитання: чи будуть застосовуватись до ФОП штрафні санкції за порушення термінів подання довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу (отримання/відпуску) та залишків пального на акцизному складі пального і створених акцизних накладних, але наданих із запізненням, за період з 01 квітня 2022 року по 01 листопада 2022 року при проведенні документальної перевірки?

 

Щодо зазначеного запитання.

Пунктом 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Так, зокрема, відповідно до підпункту 69.9 цього пункту з урахуванням змін, внесених Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», до 1 серпня 2023 року зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (крім строків, визначених у цьому підпункті). 

Законом України від 09.08.2023 № 3303-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо розвитку виробництва виноробної продукції та спрощення господарської діяльності малих виробництв виноробної продукції» (далі – Закон № 3303) внесено зміни, зокрема, до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, згідно з якими платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків щодо, зокрема:

реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних платниками акцизного податку акцизних накладних/розрахунків коригування, граничний термін реєстрації яких припадає на період з 24 лютого 2022 року до останнього дня місяця, в якому набрав чинності Закон № 3303, або зведених акцизних накладних/розрахунків коригування на загальний обсяг пального або спирту етилового, реалізованих за цей період (за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД та умовним кодом і кожним акцизним складом/акцизним складом пересувним та їх розпорядниками), за умови забезпечення їх реєстрації протягом 30 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 3303;

подання оформлених з дотриманням порядку, встановленого статтею 230 Кодексу, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, або електронного документа за весь період починаючи з 24 лютого 2022 року до останнього дня місяця, в якому набрав чинності Закон № 3303, із зазначенням фактичних залишків пального станом на перший та останній дні визначеного цим абзацом періоду та обсягу обігу пального та/або спирту етилового за цей період, за умови подання таких документів протягом 30 календарних днів з дня набрання чинності Законом № 3303.

Враховуючи, що абзацом двадцять шостим пункту 2 розділу І Закону № 3303 встановлено, що норми цього пункту в редації зазначеного Закону застосовуються з 1 серпня 2023 року, не зважаючи на відновлення перебігу строків виконання обов’язків, визначених підпунктом 69.9 пункту 69  підрозділу 10 розділу XX Кодексу, відповідальність передбачена за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних/розрахунків коригування та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального, при дотриманні вищенаведених вимог, з 1 серпня 2023 року не застосовується.

Отже, враховуючи викладене вище, штрафні (фінансові) санкції за несвоєчасну реєстрацію акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального, за період з 24 лютого 2022 року до останнього дня місяця, в якому набрав чинності Закон № 3303, у тому числі за період з 01 квітня 2022 року по 01 листопада 2022 року, не застосовуються, якщо такі акцизні накладні зареєстровані, а документи подані до настання граничних термінів, визначених  Законом № 3303.

Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Так, згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово до 1 серпня 2023 року було зупинено перебіг строків, зокрема щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій. 

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).