Офіс великих платників Державної фіскальної служби, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), на запит Концерну щодо плати за землю повідомляє.
Концерн поінформував, що були отримані нормативні грошові оцінки земель нової форми, на землі, які знаходяться в концерні в постійному користуванні, з завищеною оцінкою. При з’ясуванні причини виявлено, що у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільвого призначення земель і в Витягу - 1 був застосований коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) із значенням 2,0. Після внесення коду цільового призначення була отримана інша довідка (Витяг - 2) про нормативну грошову оцінку землі з урахуванням Кф - 1,2 «Для розміщення та експлуатації об’єктов і споруд телекомунікації” код 13.1.
Концерн запитує, чи є правомірним надання уточнюючого розрахунку з податку на землю з початку 2017 року, з використанням в розрахунку суми податку даних витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки з Кф - 1,2, отриманого в квітні 2017 року, після внесення коду цільового призначення земель, при цьому, цільове призначення земель фактично не змінювалось.
Базою оподаткування є нормативна грошова оцінка, порядок виконання, використання та інформаційне забезпечення якої регламентується нормами Закону України «Про оцінку земель» (далі - Закон).
Управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, яким є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Держгеокадастр).
Рішення рад щодо Оцінки земельних ділянок розташованих у межах населених пунктів затверджується та офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування Оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п. 271.1 ст. 271 Кодексу).
З огляду на те, що концерн отримав декілька витягів, відомості яких суперечать один одному, то для коректного обчислення податкових зобов’язань із земельного податку концерн в частині визначення бази оподаткування цим податком має звернутися до Держгеокадастру та Київської міської ради щодо відповідності Витягу-1 та Витягу-2 нормам ст. 23 Закону, якою встановлено порядок:
— затвердження технічної документації з Оцінки земель відповідним органом місцевого самоврядування;
— видачі витягу з технічної документації про Оцінку окремої земельної ділянки;
— набрання чинності рішення відповідного органу місцевого самоврядування стосовно затвердження технічної документації про Оцінку.
Дата оцінки земельної ділянки - дата (число, місяць та рік), яка вказана в технічній документації (абз. п’ятий част. першої ст.1 Закону).
Таким чином, після отримання належних відповідей від Держгеокадастру та Київської міської ради на порушені питання щодо розміру та дати набрання чинності Оцінки концерн за необхідності зможе подати уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань із земельного податку на 2017 рік із використанням коректно визначеної бази оподаткування.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |