X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 15.09.2023 р. № 3017/ІПК/99-00-04-01-04-06

Державна податкова служба України на звернення Товариство щодо отримання індивідуальної податкової консультації із справляння плати за землю (далі – Плата), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство поінформувало, що є орендарем земельної ділянки комунальної власності на підставі договору оренди землі, укладеного 01.07.2019 з органом місцевого самоврядування (далі – Договір), та здійснює діяльність у сфері добування декоративного та будівельного каменю, вапняку, гіпсу, крейди та глинистого сланцю.

Товариство, посилаючись на особливості оподаткування Платою, передбачені п. 284.4 ст. 284 Кодексу, запитує щодо правомірності визначення умовами Договору відсоткового розміру орендної плати без врахування зазначених особливостей.

Договірні відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі»,
крім розміру орендної плати, який визначається у Договорі з урахуванням граничних величин, передбачених Кодексом для Плати.

Плата за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до ст. ст. 274 і 277 Кодексу (п. 284.4 ст. 284 Кодексу).

Розмір орендної Плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території (п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Кодексу), не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки (п.п. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Кодексу) та може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у п.п. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Кодексу, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах (п.п. 288.5.3 п. 288.5 ст. 288 Кодексу).

Оскільки Кодексом передбачено, що розмір внесення орендної плати встановлюється у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, обчисленого з урахуванням граничних ставок ст. ст. 274 та 277 Кодексу (п.п. 288.4, 288.5 ст. 288 Кодексу), то орган місцевого самоврядування як власник земельних ділянок має право укладати договори оренди землі комунальної власності на умовах внесення орендарями Плати у максимальному розмірі (наприклад, 12 відс. нормативної грошової оцінки).

Водночас враховуючи те, що встановлення ставок плати за землю для земель, що перебувають у власності територіальних громад, належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), Товариству необхідно звернутися до власника земельної ділянки – органу місцевого самоврядування з яким укладено Договір, з питання відсоткової ставки Плати.

Додатково повідомляємо, що відповідно до п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до 1 серпня 2023 року, зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема в частині строків розгляду звернень платників податків на отримання індивідуальних податкових консультацій, передбачених п. 52.1 ст. 52 Кодексу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).