X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 21.09.2023 р. № 3119/ІПК/13-01-04-02-09

Головне управління ДПС у Львівській області розглянуло звернення Товариства щодо отримання індивідуальної податкової консультації з плати за землю (далі – Плата), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство поінформувало, що має договір оренди земельної ділянки комунальної власності (далі – Договір), для якої органом місцевого самоврядування 17.02.2023 затверджено нову нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Враховуючи викладене, Товариство звертається з наступними питаннями:

  1. чи правомірно була розрахована орендна плата на 2023 рік з урахуванням індексу інфляції нормативної грошової оцінки на 01 січня 2023 року?;
  2. чи правомірно застосовувати нову нормативну грошову оцінку (затверджену 17 лютого 2023 року) для обчислення податкових зобов’язань з плати за землю з 01.01.2024 року, оскільки відповідних змін до умов Договору не внесено, зокрема, в частині розміру оцінки. Чи правомірним підходом для визначення орендної плати є індексація нормативної грошової оцінки на 01 січня 2024 року?

 

Щодо питання 1

Відповідно до п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Кодексу орендна плата для цілей розділу XII «Податок на майно» Кодексу – це обов’язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 Кодексу).

Базою оподаткування земельної ділянки є нормативна грошова оцінка такої ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації (п.п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 Кодексу).

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.

Таким чином, у разі дотримання Товариством зазначених вимог Кодексу, розрахунок орендної плати на 2023 рік проведено правомірно.

 

Щодо питання 2

Рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом (п. 271.2 ст. 271 Кодексу)

За результатами виконання нормативної грошової оцінки земель (далі – Оцінка) державної та комунальної власності складається технічна документація, щодо якої, згідно із ст. 23 Закону України від 11.12.2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель», відповідний орган місцевого самоврядування (сільська, селищна, міська рада) приймає рішення про затвердження технічної документації з Оцінки (далі – Рішення), яке набирає чинності у відповідності до приписів п. 271.2 ст. 271 Кодексу.

Затверджена Рішенням органу місцевого самоврядування технічна документація з нормативної грошової оцінки землі із застосуванням кумулятивного коефіцієнту індексації діє до набрання чинності нового Рішення щодо Оцінки землі.

Таким чином, якщо орган місцевого самоврядування прийняв рішення про нову нормативну грошову оцінку землі з урахуванням вимог щодо строку його прийняття та оприлюднення, орендар сплачує орендну плату із застосуванням такої нормативної грошової оцінки, в т.ч. у разі не внесення відповідних змін до договору оренди землі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.