X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 21.09.2023 р. № 3122/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства стосовно ліцензування пального та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У зверненні Товариство зазначає, що є платником акцизного податку, має ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання та ліцензію на зберігання пального. Товариство здійснює оптову торгівлю скрапленими вуглеводневими газами. При цьому Товариство отримує скраплений вуглеводневий газ на зберігання в резервуарах – газонаповнювальних станціях (далі – ГНС) та має наміри приймати замовлення у власника скрапленого вуглеводневого газу на послуги зі змішування різних марок газів на потужностях ГНС.В результаті змішування буде отримуватися марка скрапленого вуглеводневого газу без зміни коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД або зі зміною УКТ ЗЕД.

Так, Товариство приймає на зберігання від іншого суб’єкта господарювання підакцизні товари (скраплені вуглеводневі гази різних марок – пропан та бутан) для змішування та отримування іншої за складом продукції (скрапленого вуглеводневого газу пропан–бутан). Після завершення технологічного процесу змішування, відбувається подальша передача або повернення такої продукції власнику скрапленого вуглеводневого газу. 

Практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації пов'язана зіскладністю застосування норм Кодексу та ЗаконуУкраїни від19 грудня 1995 року № 481/95–ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) та полягає у необхідності чіткого розуміння дій при намірах платника податків.

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

        1. Чи підпадає під визначення «виробництво підакцизних товарів» (згідно ст. 14 Кодексу) операції зі змішування скрапленого газу різних марок, якщо не відбувається зміна коду УКТ ЗЕД готової продукції?
        2. Чи підпадає під визначення «виробництво підакцизних товарів» (згідно ст. 14 Кодексу) операції зі змішування скрапленого газу різних марок, якщо відбувається зміна коду УКТ ЗЕД готової продукції?
        3. Чи підпадає під визначення «виробництво пального» (згідно ст. 1 Закону № 481) операції зі змішування скрапленого газу різних марок, якщо не відбувається зміна коду УКТ ЗЕД готової продукції?
        4. Чи підпадає під визначення «виробництво пального» (згідно ст. 1 Закону № 481) операції зі змішування скрапленого газу різних марок, якщо  відбувається зміна коду УКТ ЗЕД готової продукції?
        5. Чи потрібно суб’єкту господарювання, що здійснює операції зі змішування скрапленого газу різних марок, якщо не відбувається зміна коду УКТ ЗЕД готової продукції, отримання ліцензії на виробництво пального?
        6. Чи потрібно суб’єкту господарювання, що здійснює операції зі змішування скрапленого газу різних марок, якщовідбувається зміна коду УКТ ЗЕД готової продукції, отримання ліцензії на виробництво пального?

 

До питань 1–2.

Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року №2755–VI (далі – Кодекс) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

 

Підпунктом 14.1.145 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що підакцизні товари (продукція) –це товари за кодами згідно з УКТ ЗЕД, на які Кодексом встановлено ставки акцизного податку.

Так,відповідно до п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу до підакцизних товарів відноситься пальне, зокрема, скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази.

Виробництво підакцизних товарів (продукції) – технологічний процес, в тому числі змішування, здійснення якого внаслідок зміни форми, властивостей або складу сировини, напівфабрикатів або готової продукції призводить до отримання підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), надання таким товарам інших властивостей, що призводить або не призводить до збільшення обсягів таких товарів (п.п.14.1.281 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Отже, операції зі змішування скрапленого газу різних марок підпадають під визначення «виробництво підакцизних товарів» у розумінні п.п.14.1.281 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

 

До питань 3–6.

 

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом–сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним визначено Законом № 481.

Відповідно до ст. 1 Закону № 481:

ліцензія (спеціальний дозвіл) – документ, що засвідчує право суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку (абзац двадцять п'ятий ст. 1 Закону № 481);

виробництвопального – діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, в результаті якої отримується пальне або інші продукти переробки (абзац п'ятдесят дев'ятий ст. 1 Закону № 481.

оптова торгівля пальним – діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання (у тому числі іноземним суб'єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам

У ст. 1 Закону № 481 також зазначено, що термін «пальне» вживається в цьому Законі у значенні, наведеному у Кодексі.

Згідно із п.п. 14.1.1411 п. 14.1 ст. 14 Кодексу пальне – нафтопродукти, скраплений газ, паливо моторне альтернативне,паливо моторне сумішеве, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, інші товари, зазначені у п.п.  215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

Виробництво пального здійснюється суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) незалежно від форми власності за умови наявності ліцензії на право виробництва пального (частина двадцять друга ст. 2 Закону № 481).

Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії (частина перша ст.15 Закону № 481).

Отже, у розумінні Закону № 481 діяльність Товариствазі змішування скрапленого газу різних марок( без переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші ) не є діяльністю з виробництва пального, яка підлягає ліцензуванню, та, відповідно, не потребує отримання ліцензії на виробництво пального.

Водночас діяльність із придбання та подальшої реалізації суб’єктам господарювання пального є діяльністю з оптової торгівлі пальним, яка ліцензується відповідно до Закону № 481, може здійснюватися за наявності ліцензії на оптову торгівлю пальним.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).