Державна податкова служба України на звернення Товариства з обмеженою відповідальністющодо отримання довідки-підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування відповідно до норм міжнародних договорів, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
У своєму зверненні заявник повідомив, що компанія– юридична особа, зареєстрована згідно з законодавством Польщі(далі – Компанія) уклала Агентський договір № 1 від 21.09.2017 року з Товариством з обмеженою (далі – Товариство). Протягом 2018-2021 років Компанія отримувала агентські послуги від Товариства. Для підтвердження наявності в Товариства статусу податкового резидента України Компанії необхідно отримати сертифікати податкової резидентностіТовариства (довідки - підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування відповідно до норм міжнародних договорів (далі – Довідка).
Враховуючи вищезазначене, заявник просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
Щодо питань 1-2
Відповідно до п.п. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 Кодексурезиденти – це:
а) юридичні особи та їх відокремлені особи, які утворені та провадять свою діяльність відповідно до законодавства України з місцезнаходженням як на її території, так і за її межами;
б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва України за кордоном, які мають дипломатичні привілеї та імунітет;
в) фізична особа – резидент – фізична особа, яка має місце проживання в Україні.
Форма довідки-підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування відповідно до норм міжнародних договорів та Порядок підтвердження статусу податкового резидента України для уникнення подвійного оподаткування відповідно до норм міжнародних договорів (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 19.08.2022 № 248, зі змінами та доповненнями.
Порядок визначає процедуру видачі Довідки платнику податків - особі (юридичній або фізичній), яка є резидентом України у розумінні Кодексу, та міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування, а також підтвердження статусу податкового резидента України на документах за спеціальними формами, затвердженими іноземними компетентними органами, з метою застосування зазначених договорів до доходів, отриманих платниками податків із джерел в іноземній державі (п. 1 Порядку).
Надання Довідки або підтвердження статусу податкового резидента України на документах за спеціальними формами, затвердженими іноземними компетентними органами, здійснюється безоплатно на підставі Заяви про підтвердження резидентського статусу для уникнення подвійного оподаткування платника податків за формою, наведеною у додатку до Порядку (далі - Заява) (п. 2 Порядку).
Пунктом 3 Порядку визначено, що Заява подається платником податків (уповноваженим представником) до контролюючого органу за основним місцем обліку, а у разі подання Заяви на отримання Довідки платниками податків - фізичними особами, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання або не мають постійного місця проживання, - до будь-якого контролюючого органу. Заяву за вибором платника податку може бути подано засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог, встановлених розд. II Кодексу.
Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві. Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог, встановлених розд. II Кодексу (абзац дев’ятий п. 5 Порядку).
При заповненні розділу 1 Заяви платник податків зазначає відповідний рік, за який він бажає отримати Довідку для уникнення подвійного оподаткування між Україною і відповідною іноземною державою.
Порядком та формою Заяви не передбачено обмежень щодо року за який контролюючим органом може бути надана Довідка.
Платник податків (юридична особа, фізична особа - підприємець, фізична особа) може отримати Довідку за будь-який минулий рік, в т.ч. за 2018, 2019, 2020 та 2021 рік.
Слід зазначити, що формою Заяви передбачено отримання платником податків одного екземпляра оригіналу Довідки за відповідний звітний (податковий) період (рік).
Разом із тим платник податків не обмежений у кількості подання таких Заяв.
Тому контрольний орган може надати платнику податків (юридичній особі, фізичній особі-підприємцю, фізичній особі) Довідку за відповідний звітний (податковий) період (рік) для пред’явлення за місцем вимоги за результатами розгляду кожної поданої Заяви.
Відповідно до п. 5 Порядку, Довідка або обґрунтована відмова у її видачі видається за підписом керівника контролюючого органу (його заступника або уповноваженої особи) протягом десяти календарних днів з дати отримання Заяви.
Підставою для відмови у видачі Довідки може бути таке:
1) особа не може бути визнана резидентом України відповідно до критеріїв, зазначених у п.п. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 Кодексу;
2) відсутні дані щодо реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань для юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців;
3) відсутні дані щодо реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків для фізичних осіб;
4) невідповідність відомостей, зазначених у Заяві, зокрема реєстраційних даних юридичної або фізичної особи, даним, наявним в інформаційних системах контролюючого органу;
5) документи подано особою, яка не має на це повноважень;
6) іноземна компанія, що має місце ефективного управління на території України, не набула або відмовилась від статусу податкового резидента України відповідно доп.п. 133.1.5 п. 133.1 ст. 133 Кодексу.
Підпунктом 17.1.2 п. 17.1 ст. 17 Кодексу визначено, що платник податків має право представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента або уповноваженого представника.
В свою чергу, відповідно до п. 19.1 ст.19 Кодексу платник податків веде справи, пов’язані зі сплатою податків, особисто або через свого представника. Особиста участь платника податків в податкових відносинах не позбавляє його права мати свого представника, як і участь податкового представника не позбавляє платника податків права на особисту участь у таких відносинах.
Згідно ст.237 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями (далі - ЦКУ) представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов’язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє.
Представниками платника податків визнаються особи, які можуть здійснювати представництво його законних інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Довіреність, видана платником податків - фізичною особою на представництво його інтересів та ведення справ, пов’язаних із сплатою податків, має бути засвідчена відповідно до чинного законодавства (п.19.2 ст.19 Кодексу).
Представництво, яке ґрунтується на договорі, може здійснюватися за довіреністю. Представництво за довіреністю може ґрунтуватися на акті органу юридичної особи. Довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами (ст.244 ЦКУ).
Статтею 246 ЦКУ визначено, що довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами.
За договором доручення одна сторона (повірений) зобов’язується вчинити від імені та за рахунок другої сторони (довірителя) певні юридичні дії. Правочин, вчинений повіреним, створює, змінює, припиняє цивільні права та обов’язки довірителя (ст.1000 ЦКУ).
У договорі доручення або у виданій на підставі договору довіреності мають бути чітко визначені юридичні дії, які належить вчинити повіреному. Дії, які належить вчинити повіреному, мають бути правомірними, конкретними та здійсненними (ст.1003 ЦКУ).
Представник платника податків користується правами, встановленими Кодексу для платників податків (п.19.3 ст.19 Кодексу).
Таким чином, уповноважена особа юридичної особи має право подати Заяву про підтвердження резидентського статусу для уникнення подвійного оподаткування платника на підставі довіреності від імені юридичної особи за умови, що така довіреність видана органом юридичної особи або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами.
Враховуючи викладене, для отримання Довідок за 2018-2021 роки Товариство або уповноважена особа юридичної особи повинна подати Заяву, форма якої затверджено Порядком, до контролюючого органу за основним місцем обліку підприємства – до ГУ ДПС у Донецькій області.Поряд з цим зазначаємо, що платник податку може надати документи і відомості, що підтверджують зазначені у Заяві підстави для визначення його статусу резидента України для уникнення подвійного оподаткування. Звертаємо увагу, щоЗаява за вибором платника податку може бути подано засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог, встановлених розд. II Кодексу.
Додатково повідомляємо, що перелік адміністративних послуг, що надаються центрами обслуговування платників розміщений на субсайті Головного управління ДПС уДонецькій області (www.dn.tax.gov.ua) у розділі«Діяльність»/«Адміністративні послуги».
Крім того, до кожної адміністративної послуги, в т. ч. до адміністративної послуги «Підтвердження статусу податкового резидента України», прикріплені файли з інформаційною карткою, бланком заяви/запиту та зразком заповнення. Інформаційна картка адміністративної послуги «Підтвердження статусу податкового резидента України»містить інформацію щодо найменування, місцезнаходження, місця прийому суб’єктів звернень, режиму роботи, телефонів центрів обслуговування; перелік документів, необхідних для отримання адміністративної послуги; строк надання послуги; можливі способи отримання; акти законодавства, що регулюють порядок та умови надання адміністративної послуги.
Поряд з ти зазначаємо, що для зручності, комфортності платників податків в умовах дії правового режиму воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» зі змінами та доповненнями сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема, надання адміністративних послуг, виконання інших функцій сервісного обслуговування здійснюється органами ДПС незалежно від місця обліку платника податків.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |