Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), надає індивідуальну податкову консультацію на звернення Товариствапро надання роз’яснення щодо оподаткування доходу Товариства, яке перебуває на спрощеній системі оподаткування (юридичні особи) та планує здійснювати діяльність з організації та проведення турнірів із спортивного покеру.
Товариство повідомило, що є платником єдиного податку третьої групи та основним напрямком діяльності якого є організація та проведення турнірів зі спортивного покеру. Згідно умов турніру Учасники (далі – гравці) сплачують передоплату за участь у турнірі зі спортивного покеру. Сама вартість участі в турнірі, відповідно до Регламенту турнірів, залежить від кількості учасників, тобто є динамічною. Частина передоплати, сплаченої за участь у турнірах, може повертатися Товариством гравцям. Посилаючись на норми чинного законодавства, Товариство просить надати роз’яснення, що є базою оподаткування платника єдиного податку (що вважати доходом): кошти, сплачені гравцями, як передоплата внеску за участь у турнірі чи кошти, сплачені гравцями як передоплата внеску за участь у турнірі за вирахуванням суми коштів, яку було повернуто гравцям.
У відповідності до пунктів 57, 60 частини 1 статті 1 Закону «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» від 14.07.2020 №768-IX (далі – Закон №768-IX) спортивний покер – спортивна гра, що проводиться у формі турнірів (крім турнірів з онлайн-покеру) та для участі у якій всі гравці вносять фіксовані ставки (стартові внески), що становлять призовий фонд, з якого здійснюються виплати виграшів (призів) переможцю (переможцям) залежно від місця у грі, на якому гравець закінчив гру; турнір з покеру – форма організації гри у спортивний покер.
Відповідно до пункту 5 частини 5 статті 2 Закону №768-IX до азартних ігор не належать організація та проведення спортивного покеру.
Загальні правові, організаційні, соціальні та економічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту та регулює суспільні відносини у створенні умов для розвитку фізичної культури і спорту визначає Закон України «Про фізичну культуру і спорт» від 24.12.1993 №3808-XII (далі – Закон №3808-XII).
Законодавство України про фізичну культуру і спорт базується на Конституції України і складається з Закону№3808-XII, відповідних міжнародних договорів України та інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини у цій сфері (частина 1 статті 2 Закону №3808-XII).
Наказом Міністерства молоді та спорту України від 22.09.2020 року №4/5.2/20 затверджено Правила спортивних змагань зі спортивного покеру (далі – Правила), які визначають основні засади організації та проведення змагань із спортивного покеру.
Згідно із пунктом 2 розділу I Правил вони розроблені з урахуванням правил Міжнародної Асоціації турнірних директорів зі спортивного покеру (далі – Правила АТД) та документів, що регламентують роботу в сфері спортивного покеру.
Відповідно до пункту 4 розділу I Правил змагання зі спортивного покеру проводяться згідно з положенням (регламентом) про проведення відповідного спортивного змагання зі спортивного покеру (далі – Регламент), який затверджується Всеукраїнською федерацією спортивного покеру та організатором змагань в установленому порядку.
Загальні вимоги до Регламенту визначені пунктом 1 розділом ІV Правил, яким передбачено, що змінювати та доповнювати Регламент має право тільки той організатор (організатори), який (які) його затвердив (затвердили), про що повідомляється спортсменам (учасникам) змагань.
Статтею 292 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено перелік доходів та їх склад для юридичної особи – платникаєдиногоподаткутретьоїгрупи.
Відповідно до підпункту 2 пункту 292.1 статті 292 Кодексу доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній пунктом 292.3 цієї статті.
Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг) (пункт 292.6 статті 292 Кодексу).
До складу доходу, визначеного статтею 292 Кодексу не включаються, зокрема, суми коштів (аванс, передоплата) що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг, якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів ( підпункт 6 пункту 292.11 статті 292 Кодексу).
Дохід визначається на підстав даних спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат, з урахуванням положень підпунктів 44.2, 44.3 статті 44 Кодексу (пункт 292.13 статті 292, пункт 296.1 статті 296 Кодексу).
Основним документом, що регулює формування доходів у бухгалтерському обліку, є Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15 «Дохід», затверджене наказом Міністерства фінансів України від 29.11.1999 № 290 зі змінами та доповненнями (далі – НП(С)БУ 15), відповідно до пункту 5 якого, дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов'язання, що зумовлює зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.
З огляду на вищевикладене та враховуючи певну специфіку діяльності Товариства, визначеної Правилами та іншими нормативно-правовими документами, що регламентують роботу у сфері організації та проведення турнірів зі спортивного покеру, доходом платника єдиного податку є суми фіксованих (стартових) внесків, отримані від гравців для участі у турнірі, крім випадків повернення таких внесків гравцям на підставі затверджених в установленому порядку змін до Регламенту, належного повідомлення всіх гравців та за листом-заявою про повернення коштів.
Крім того, інформуємо, на підставі пункту 528, підпункту 69.9
пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу зупинявся(ється) перебіг строків, зокрема щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |