Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо повернення надміру сплачених сум з податків, зборів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) правонаступнику,та в межах компетенції повідомляє.
Платник податків у зверненні повідомляє, що згідно з рішенням( ) сільської ради Канівського району Черкаської області від .2017 № Виконавчий комітет сільської ради Канівського району Черкаської області ()є правонаступником декількох сільських рад та їх виконавчих комітетів.
По приєднаних до Виконавчого комітету сільської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області реорганізованих виконавчих комітетів рахується переплата по податках, зборах та єдиному внеску.
Платником податку .2022 подано заяву до Головного упраління ДПС у Черкаській області про повернення переплати по єдиному внеску з Виконавчого комітету сільської ради на рахунок правонаступника. Проте .2022 отримано лист про залишення заяви без задоволення відповідно до п. 10 (недостовірність викладеної в Заяві інформації) Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.07.2021 № 417 (далі – Порядок).
У зв’язку з чим платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:
1. Чи має право правонаступник на повернення переплати по єдиному внеску, які рахуються за виконавчими комітетами, які шляхом реорганізації були приєднані до Виконавчого комітету сільської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області?
2. Чи має право правонаступник на повернення переплати з податків та зборів, які рахуються за виконавчими комітетами, які шляхом реорганізації були приєднані до Виконавчого комітету сільської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом (п. 1.1 ст. 1 Кодексу).
Згідно з п.п. 98.1.2 п. 98.1 ст. 98 Кодексу під реорганізацією платника податків у цій статті розуміється зміна його правового статусу, яка передбачає будь-яку з таких дій або їх поєднання, у тому числі злиття платників податків, а саме передача майна платника податків до статутних фондів інших платників податків, унаслідок чого відбувається ліквідація платника податків, який зливається з іншими.
У разі якщо платник податків, що реорганізується, має суми надміру сплачених грошових зобов'язань, такі суми підлягають заліку в рахунок його непогашених грошових зобов'язань або податкового боргу за іншими податками. Зазначена сума розподіляється між бюджетами та державними цільовими фондами пропорційно загальним сумам грошового зобов'язання або податкового боргу такого платника податків (п. 98.8 ст. 98 Кодексу).
При цьому,якщо сума надміру сплачених грошових зобов'язань або невідшкодованих податків та зборів платника податків перевищує суму грошових зобов'язань або податкового боргу з інших податків, сума перевищення перераховується в розпорядження правонаступників такого платника податків пропорційно його частці в майні, що розподіляється, згідно з розподільним балансом або передаточним актом, а у разі отримання цілісного майнового комплексу державного або комунального підприємства в оренду чи концесію сума перевищення перераховується в розпорядження платника податків – орендаря чи концесіонера згідно з передаточним балансом або актом (п. 98.9 ст. 98 Кодексу).
Процедуру зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внескуабо повернення надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску платниками, на яких згідно із Законом України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) покладено обов’язок нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (далі – Платник), визначає Порядок.
Суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодження з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування (частина тринадцята ст. 9 Закону № 2464).
Відповідно до п. 6Порядку повернення здійснюється на підставі заяви Платника про повернення коштів.
Повернення коштів здійснюється,зокрема у випадкахнадмірної або помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на належний рахунок 3556.
Заява про повернення коштів з рахунків 3556 (далі – Заява) подається до територіального органу ДПС за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених коштів, за формою, визначеною у додатку 1 до Порядку.
Заява може бути подана Платником до територіального органу ДПС в електронній формі через електронний кабінет та з дотриманням вимог законодавства у сферах захисту інформації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу.
До Заяви Платник обов'язково додає копію розрахункового документа (квитанції, платіжного доручення тощо), що підтверджує сплату коштів на рахунок 3556 (до Заяви в електронній формі – електронну копію зазначеного документа). Копія цього документа завіряється Платником особисто.
Заява залишається без задоволення у таких випадках:
невідповідність Заяви формі, визначеній у додатку 1 до Порядку;
недостовірність викладеної у Заяві інформації;
подання Заяви не за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску;
наявність у Платника заборгованості зі сплати єдиного внеску та/або фінансових санкцій;
ненадання документа, що додається до Заяви згідно з пунктом 6 Порядку (п. 10 Порядку).
У разі відмови в задоволенні Заяви самостійний структурний підрозділ територіального органу ДПС, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, у терміни, визначені пунктом 9 Порядку, надає Платнику повідомлення з відмовою у поверненні коштів за підписом керівника цього підрозділу із зазначенням причин такої відмови.
У разі подання Заяви в електронній формі таке повідомлення надається через електронний кабінет (п. 11 Порядку).
Враховуючи викладене та зважаючи на вказані норми, правонаступник приймає на себе усі права та обов'язки реорганізованих сільських рад та виконавчих комітетів, у тому числі права на повернення переплати (надміру сплачених сум податків і зборів), у тому числі з єдиного внеску.
Зауважуємо, що згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, тимчасово, до 1 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених зазначеним підпунктом Кодексу.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
____________________________________________________________________________________________________________________
Дана індивідуальнаподатковаконсультаціядіє до зміни/втратичинності норм законодавства, щодоякихнаданоіндивідуальнуподатковуконсультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |