X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

Коментар до цієї ІПК читайте у газеті "Все про бухгалтерський облік" № 51 за 2017 р. на стор. 13

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.05.2017 р. № 338/6/99-99-12-02-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула звернення платника податку щодо порядку заповнення додатка 9 до податкової декларації з ПДВ і порядку визначення суми бюджетної дотації та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Згідно з пунктом 51 підрозділу 2 розділу XX Кодексу визначено, що з 1 січня 2017 року до 1 січня 2022 року платники - сільськогосподарські товаровиробники, внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України від 24 червня 2004 року № 1877-ІV «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі - Закон № 1877), у порядку та строки, встановлені цим Кодексом, подають податкову декларацію з податку на додану вартість з додатком, у якому зазначають розрахунок податкових зобов'язань позитивної різниці між сумою податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду з цього податку за результатами діяльності за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону № 1877, протягом звітного (податкового) періоду, а також розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців).

З метою реалізації пункту 51 підрозділу 2 розділу XX Кодексу додаток 9 до податкової декларації з ПДВ, форма якого затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, наказом Міністерства фінансів України 23.02.2017 №276 доповнено таблицею 1 «Розрахунок податкових зобов'язань позитивної різниці між сумою податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду з податку на додану вартість за результатами діяльності за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», протягом звітного (податкового) періоду», в якій відображається:

— у рядку 1 - сума податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду за результатами діяльності за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону № 1877.

Значення рядка 1 дорівнює сумі значень рядка «у т.ч. за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» колонки 5 таблиці 1 додатка 1 до податкової декларації з ПДВ та рядка «за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» колонки 6 таблиці 1 додатка 5 до податкової декларації з ПДВ;

— у рядку 2 - сума податкового кредиту звітного (податкового) періоду за результатами діяльності за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону № 1877.

Значення рядка 2 дорівнює сумі значень рядка «у т.ч. за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» колонки 5 таблиці 2 додатка 1 до податкової декларації з ПДВ, рядка «у т.ч. за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» колонки 6 таблиці 2 додатка 1 до податкової декларації з ПДВ, рядка «за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» колонки 7 таблиці 2 додатка 5 до податкової декларації з ПДВ та рядка «за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» колонки 8 таблиці 2 додатка 5 до податкової декларації з ПДВ;

— у рядку 3 - позитивну різницю між сумою податкових зобов'язань та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду за результатами діяльності за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону № 1877 (рядок 1 -рядок 2).

Отже, значення рядка 11 податкової декларації з ПДВ не враховується у розрахунку позитивної різниці між сумою податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду з податку на додану вартість за результатами діяльності за операціями, визначеними статтею 16-1 Закону № 1877, протягом звітного (податкового) періоду таблиці 1 додатка 9 до податкової декларації з ПДВ.

Щодо можливого перевищення суми бюджетної дотації над сумою ПДВ до сплати до державного бюджету за звітний (податковий) період

Порядок розрахунку розміру бюджетної дотації сільськогосподарським товаровиробникам, визначений постановою Кабінету Міністрів України від 08 лютого 2017 року № 83 «Про затвердження Порядку розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції у 2017 році» (далі - Порядок № 83).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 83 бюджетна дотація виплачується товаровиробникам щомісяця з урахуванням вартості реалізованої продукції та вимог пункту 4 цього Порядку пропорційно частці сплаченої до бюджету суми податку на додану вартість за визначеними видами діяльності в загальній сумі сплати податку на додану вартість за умови, що такі товаровиробники не мають податкового боргу з податку на додану вартість на наступний день після граничного строку сплати такого податку за звітний період, за який надається бюджетна дотація.

Отже, зважаючи на методику розрахунку розміру бюджетної дотації, сума бюджетної дотації, яка підлягає виплаті сільськогосподарському товаровиробнику за звітний (податковий) період, не може перевищувати суму ПДВ до сплати до державного бюджету, задекларовану таким сільськогосподарським товаровиробником в податковій декларації з ПДВ за такий звітний (податковий) період.

Щодо права сільськогосподарського товаровиробника на отримання бюджетної дотації за результатами діяльності у лютому 2017 року

Порядок виплати бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції за результатами діяльності у лютому 2017 року затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 березня 2017 року № 178 (далі - Порядок № 178).

Порядком № 178 визначено, що бюджетна дотація для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції за результатами діяльності у лютому 2017 року надається сільськогосподарським товаровиробникам, які в установленому порядку подали до 1 квітня 2017 року заяви про внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації за встановленою Міністерством фінансів України формою з обов'язковим зазначенням реквізитів поточних банківських рахунків для перерахування бюджетної дотації та які станом на 31 грудня 2016 року були внесені до реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства відповідно до статті 209 Кодексу і станом на 1 березня 2017 року зареєстровані як платники податку на додану вартість та провадили види діяльності, визначені у пункті 16-1.3 статті 16-1 Закону № 1877.

Отже, сільськогосподарські товаровиробники, які станом на 31 грудня 2016 року не були внесені до реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства відповідно до статті 209 Кодексу, не мають права на отримання бюджетної дотації за результатами діяльності у лютому 2017 року.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.