X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.10.2023 р. № 3283/ІПК/99-00-21-02-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань укладання форвардного або ф’ючерсного контракту на здійснення операцій з сировинними товарами та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації полягає в необхідності формування чіткого розуміння щодо обсягу податкових обов’язків платника податків.

Як зазначено у зверненні платника податків у його діяльності мають місце контрольовані операції з нерезидентами з купівлі-продажу товарів, які входять до переліку сировинних товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 № 1221 «Про затвердження переліку сировинних товарів та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 08.09.2016 № 616».

Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

  1. На яку дату буде проводитися порівняння цін на підставі інформації про форвардні або ф’ючерсні ціни: на найближчу до дати укладення відповідного контракту, відповідно до підпункту 39.3.3.3 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу (з умовою своєчасної реєстрації контракту) чи на дату поставки, якщо дата поставки не відповідає даті, зазначеній в договорі та повідомлені про укладання форвардного або ф’ючерсного контракту (далі – Повідомлення) через об’єктивні обставини, спричинені військовою агресією?
  2. Якщо на дату поставки/укладення договору протягом 2022 року відсутні котирувальні ціни на відповідний товар у рекомендованих ДПС джерелах інформації, а також інших джерелах інформації та відсутні внутрішні співставні операції з непов’язаними особами, чи буде це достатнім обґрунтуванням неможливості застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни та використання методів рентабельності?
  3. У разі відсутності котирувальної ціни на дату ціноутворення/поставки у зовнішніх джерелах інформації, який період доцільно вважати найближчим до дати ціноутворення/поставки? Якщо, наприклад, дата ціноутворення/поставки 5 травня 2022 року, а найближча котирувальна ціна доступна на 24 лютого 2022 року, чи може 24 лютого 2022 року вважатися найближчою датою, для цілей здійснення порівняльного аналізу?
  4. Компанія заключила форвардний контракт з терміном поставки від 45 днів і більше, при цьому Повідомлення було зареєстровано. Чи будуть вважатися умови здійснення контрольованих операцій зіставними, якщо котирувальні ціни в зовнішніх джерелах доступні тільки для контрактів з більш короткими строками постачання на умовах спот (до 40 днів на умовах FOB, до 25 днів на умовах СРТ)? Чи доцільно використовувати інший метод трансфертного ціноутворення у випадку відсутності в зовнішніх джерелах інформації котирувальних цін для контрактів на умовах форвард із зіставними з контрольованою операцією строками постачання?
  5. Чи допускається в операціях з сировинними товарами комбінування різних методів протягом звітного року, наприклад, при наявності котирувальних цін у рекомендованих ДПС джерелах інформації у деяких операціях використовувати метод порівняльної неконтрольованої ціни, а при відсутності котирувальних цін застосовувати до цих операцій методи, що ґрунтуються на аналізі рентабельності?
  6. Чи доцільно використовувати зовнішні рекомендовані джерела інформації (Інформаційно-аналітичні продукти Державного підприємства «Держзовнішінформ», Інформаційно-аналітичні продукти Державного підприємства «Укрпромзовнішекспертиза») або інші доступні джерела інформації (відсутні в переліку рекомендованих), що містять котирувальні ціни на сировинні товари, у випадку, якщо в цих джерелах відсутня або є закритою методологія формування котирувальних цін (строки постачання, умови постачання, якісні характеристики товарів, умови здійснення платежів, підтвердження того, що угоди здійснені з непов’язаними особами)?
  7. Чи будуть фактичні умови постачання відповідати умовам зареєстрованого Повідомлення, якщо 90% товару було поставлено згідно умов, зазначених в Повідомленні, а у зв’язку з військовим станом 10% обсягу товару було поставлено із запізненням і/або на інших умовах постачання? На яку дату в такому випадку має бути здійснений порівняльний аналіз?
  8. Чи вважається Повідомлення таким, що не відповідає фактичним умовам постачання, якщо помилково у Повідомленні було вказано інший номер контракту?
  9. Скільки зовнішніх джерел інформації платник податку має проаналізувати з метою застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни для сировинних товарів, для того щоб впевнитися, що зовнішні джерела інформації не містять котирувальних цін на зіставних умовах і доцільно використовувати інші методи трансфертного ціноутворення для доведення відповідності контрольованих операцій «принципу витягнутої руки»?
  10. Контролюючий орган наприклад здійснив аналіз контрольованих операцій з експорту агропродукції платника податків на відповідність «принципу витягнутої руки», використавши джерело ArgusMedia, що відсутнє у переліку рекомендованих для цілей аналізу операцій з експорту агропродукції. При цьому платник податків для цілей такого порівняльного аналізу використав RefinitivEikon, що міститься в переліку рекомендованих джерел інформації, при цьому у платника податків не має доступу до продуктів ArgusMedia. Чи має право контролюючий орган використовувати для аналізу операцій контрольованих операцій платника податків на відповідність «принципу витягнутої руки» продукти інших цінових агентств, якщо платник податку використав інше джерело? Чи зобов’язаний контролюючий орган на запит платника податків надати інформацію про котирувальні ціни із джерел, які використані контролюючим органом?
  11. Яким чином застосовувати коригування на відмінності у строках постачання, що передбачені порядком встановлення відповідності умов контрольованої  операції щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки»,  який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2022 № 19, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2022 за № 662/37998, якщо у платника податків відсутні внутрішні зіставні операції, або якщо строк постачання в зовнішньому джерелі складає 30 днів, а строк постачання у контрольованій операції 60 днів?

 

Щодо питань 1, 3, 7, 8

Згідно з підпунктом 39.3.3.5 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу платник податків, що здійснює контрольовані операції із сировинними товарами, повідомляє центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про укладення відповідного договору (контракту) за формою та в порядку, передбаченими підпунктом 39.3.3.3 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу.

Направлення платником такого Повідомлення є підтвердженням того, що узгодження суттєвих умов договору (контракту), зокрема характеристик та ціни товарів, обсягу, умов постачання, оплати та відповідальності, здійснювалося сторонами контрольованої операції на момент укладення такої угоди.

Відповідно до абзацу 8 підпункту 39.3.3.4 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, може визначати відповідно до вимог та методів, передбачених статтею 39 Кодексу, окремі порядки встановлення відповідності умов контрольованих операцій щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки». У разі затвердження таких порядків, встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» для контрольованої операції з сировинними товарами здійснюється платниками податків і контролюючими органами з урахуванням вимог відповідного порядку.

Наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2022 № 19 «Про затвердження Порядків встановлення відповідності умов контрольованої операції щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2022 за № 662/37998, затверджено «Порядок встановлення відповідності умов контрольованої операції щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки» (загальний)» (далі – Порядок), який набрав чинності з 01.01.2023 року.

Вказаний Порядок не встановлює нового регулювання, а якісніше розкриває мету та принципи контролю за трансфертним ціноутворенням. Таким чином, встановлення відповідності умов контрольованих операцій щодо сировинних товарів принципу «витягнутої руки» фактично може проводитись платниками податків і контролюючими органами за логічними та послідовними правилами, зазначеними в Порядку, а також в ретроспективі.

Відповідно до пункту 6 статті 5 Розділу ІІ Порядку визначення дати для здійснення аналізу трансфертного ціноутворення здійснюється з урахуванням таких особливостей:

1) якщо інформація, зазначена у Повідомленні, узгоджується із фактичною поведінкою сторін або з іншими фактами контрольованої операції, порівняння ціни контрольованої операції з ціною зіставних неконтрольованих операцій, які фактично здійснені платником податків або іншими особами з непов’язаними особами, та/або з котирувальними цінами проводиться на найближчу дату до дати ціноутворення, узгодженої сторонами контрольованої операції;

2) найближчою датою до дати ціноутворення, яка використовується для порівняння ціни контрольованої операції з ціною зіставних неконтрольованих операцій/котирувальними цінами, є дата такого узгодження, підтверджена Повідомленням, а у разі відсутності зіставних неконтрольованих операцій/котирувальних цін за цей день –  найближча дата перед датою договору (контракту), вказаною в такому Повідомленні;

3) якщо методики цінового агентства передбачають певні особливості публікації котирувальних цін (у тому числі премій та надбавок), то порівняння таких котирувальних цін (у тому премій та надбавок) з ціною контрольованої операції здійснюється з урахуванням цих особливостей;

4) контролюючий орган та платник податків проводять порівняння ціни контрольованої операції із зіставними неконтрольованими операціями/котирувальними цінами на дату переходу права власності предмета контрольованої операції або дату відвантаження товару згідно з товарно-транспортним документом (коносамент або інший документ залежно від транспортного засобу) відповідно до умов та фактичних обставин здійснення такої контрольованої операції, якщо:

платник податків не направив Повідомлення, або

інформація, зазначена в Повідомленні, не відповідає договірним умовам, або

сторонами операції після направлення Повідомлення будуть внесені зміни до умов договору (контракту) щодо характеристик, ціни, загальної вартості, кількості та обсягу товарів, умов постачання та оплати, відповідальності сторін, або

умови такого договору (контракту) не узгоджуються з фактичною поведінкою сторін операції та фактичними умовами її проведення.

У разі відсутності внутрішніх зіставних неконтрольованих операцій/ котирувальних цін на дату переходу права власності/ дату відвантаження товару, проводиться порівняння цін на найближчу дату перед датою переходу права власності/відвантаження. Як виняток, порівняння може проводитись на дату після дати переходу права власності/ відвантаження, якщо вона найближча.

Якщо 10% обсягу товару було поставлено із запізненням і/або на інших умовах постачання, то вважається, що умови договору (контракту), що зазначені в Повідомленні, не узгоджуються з фактичною поведінкою сторін операції та фактичними умовами її проведення, тому порівняльний аналіз має бути здійснений на дату переходу права власності предмета контрольованої операції або на дату відвантаження товару згідно з товарно-транспортним документом (коносамент або інший документ залежно від транспортного засобу) відповідно до умов та фактичних обставин здійснення такої контрольованої операції.

Якщо у Повідомленні було вказано інший номер контракту, то Повідомлення вважається таким, що не відповідає договірним умовам.

Довідково повідомляємо, що окремі питання застосування норм податкового законодавства, які регулюють питання заповнення та подання Повідомлення, роз’яснюються в Узагальнюючій податковій консультації, що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14 травня 2021 року № 266.

Водночас, кожен конкретний випадок аналізу контрольованих операцій має розглядатись з урахуванням договірних умов, обставин здійснення відповідних операцій та всіх первинних документів, оформленням яких вони супроводжувалися.

Щодо питань 4 та 11

Пункт 3 статті 6 Розділу ІІ Порядку містить опис визначення зіставних операцій:

1) ідентифікація потенційних зіставних операцій здійснюється шляхом визначення ключових характеристик, яким повинні відповідати будь-які неконтрольовані операції/ котирувальні ціни з метою оцінки їх як потенційно зіставних;

2) при цьому не допускається, щоб інформація про неконтрольовані операції/ котирувальні ціни, які є ідентичними контрольованій операції, була відхилена просто тому, що якийсь критерій зіставності не дотримується в повному обсязі;

3) детальну інформацію щодо умов, що визначають котирувальні ціни на певні сировинні товари, та вказівки щодо їх порівняння з умовами контрольованої операції наведено в окремих порядках встановлення відповідності умов контрольованих операцій щодо певних сировинних товарів принципу «витягнутої руки»;

4) у разі наявності між умовами контрольованої операції та умовами неконтрольованих операцій або умовами, що визначають котирувальну ціну на сировинні товари, значних відмінностей, що суттєво впливають на ціну угод із сировинними товарами, здійснюються відповідні коригування;

5) у випадках, коли неможливо знайти інформацію про зіставні операції та/або здійснити відповідні коригування, застосовується інший метод трансфертного ціноутворення (розділ III Порядку);

6) приклад неможливості застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни для встановлення відповідності умов контрольованих операцій із сировинними товарами принципу «витягнутої руки» наведено в пункті 1 додатку до Порядку.

Відповідно до пункту 6 статті 7 Розділу ІІ Порядку коригування відмінностей у строках поставки застосовуються:

1) у разі наявності відмінностей у строках поставки контрольованої операції з сировинними товарами та строками поставки у зіставних операціях допускається згладжування цього фактору шляхом застосування діапазону цін за період до дати ціноутворення, узгодженої сторонами контрольованої операції та зазначеної у повідомленні, який розраховується як різниця між строком поставки зіставних операцій та фактичним строком поставки;

2) розрахунок діапазону цін за цей період проводиться згідно з Порядком розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани такого діапазону для цілей трансфертного ціноутворення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04 червня 2015 року № 381;

3) приклад коригування відмінностей у строках поставки наведено в пункті 2 додатку до Порядку.

Звертаємо увагу, що в загальнодоступних джерелах інформації є котирувальні ціни, як за умовами спотових контрактів (з незначним терміном виконання), так і за умовами форвардних контрактів (із збільшеним терміном виконання). Доцільно обирати ті джерела інформації, які публікують ціни на більш зіставних умовах операцій та використання яких не потребують проведення додаткових коригувань.

Враховуючи вищезазначене,у разі наявності між умовами контрольованої операції та умовами неконтрольованих операцій або умовами, що визначають котирувальну ціну на сировинні товари незначних відмінностей у строках постачання, допускається згладжування, шляхом застосування діапазону цін за період до дати ціноутворення, узгодженої сторонами контрольованої операції та зазначеної у Повідомленні, який розраховується як різниця між строком поставки зіставних операцій та фактичним строком поставки. Розрахунок діапазону цін за цей період проводиться згідно з Порядком розрахунку діапазону цін (рентабельності) та медіани такого діапазону для цілей трансфертного ціноутворення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 381. Приклад коригування відмінностей у строках поставки наведено в пункті 2 додатка до Порядку.

Щодо питань 6, 9, 10

Згідно з абзацом шостим підпункту 39.3.3.4 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу І Кодексу центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, оприлюднює рекомендований (невиключний) перелік джерел інформації для отримання котирувальних цін на своєму офіційному веб-порталі до початку звітного року.

Державна податкова служба України 08.12.2022 року відповідно до підпункту 39.3.3.4 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу І Кодексу оприлюднила на своєму офіційному веб-порталі рекомендований (невиключний) перелік джерел інформації для отримання котирувальних цін (далі – Перелік).

Зазначений Перелік є складовою механізму визначення дотримання принципу «витягнутої руки» по операціях з сировинними товарами, що визначений підпунктом 39.3.3.4 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу І Кодексу та направлений на забезпечення виконання вимог щодо використання методу порівняльної неконтрольованої ціни.

Кодекс визначає рекомендаційний характер та невиключність Переліку з метою забезпечення дотримання методології аналізу та визначення відповідності принципу «витягнутої руки» та не обмежує платника податків у виборі будь-якого джерела, інформація якого про котирувальні ціни, що використовуватиметься для порівняння, відповідатиме умовам зіставності, визначеним підпунктом 39.2.2 пункту 39.2 статті 39 розділу І Кодексу.

Джерела інформації, що використовуються для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» визначені підпунктом 39.5.3 пункту 39.5 статті 39 розділу І Кодексу.

Відповідно до підпункту 39.5.3.1 підпункту 39.5.3 пункту 39.5 статті 39 розділу І Кодексу платник податків та контролюючий орган можуть використовувати: зокрема:

а) інформацію про зіставні неконтрольовані операції платника податків, а також інформацію про зіставні неконтрольовані операції його контрагента – сторони контрольованої операції з непов’язаними особами;

б) будь-які інформаційні джерела, що містять відкриту інформацію та надають інформацію про зіставні операції та осіб;

в) інші джерела інформації, з яких інформація отримана платником податків з дотриманням вимог законодавства та які надають інформацію про зіставні операції та осіб, за умови що платник податків надасть таку інформацію контролюючому органу;

г) інформацію, отриману контролюючим органом у рамках укладених Україною міжнародних угод.

Кодексом та Порядком не визначено кількості зовнішніх джерел інформації, що мають бути проаналізованими, з метою застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни для сировинних товарів, для того щоб впевнитися, що зовнішні джерела інформації не містять котирувальних цін на зіставних умовах і доцільно використовувати інші методи трансфертного ціноутворення для доведення відповідності контрольованих операцій «принципу витягнутої руки», натомість пунктом 2 статті 7 Розділу ІІІ Порядку визначено, що ідентифікація потенційних зіставних операцій здійснюється шляхом визначення ключових характеристик, яким повинні відповідати будь-які неконтрольовані операції з метою оцінки їх як потенційно зіставних.

Згідно з підпунктом 39.5.3.2 підпункту 39.5.3 пункту 39.5 статті 39 розділу І Кодексу, якщо платник податків з метою встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» за методами, визначеними пунктом 39.3 статті 39 розділу І Кодексу, використав джерела інформації, передбачені підпунктом 39.5.3.1 підпункту 39.5.3 пункту 39.5 статті 39 розділу І Кодексу, контролюючий орган використовує ті самі джерела інформації, якщо не доведено, що інші джерела інформації дають можливість отримати вищий рівень зіставності комерційних та фінансових умов операцій.

Крім того підпункт 39.5.3.3 підпункту 39.5.3 пункту 39.5 статті 39 розділу І Кодексу передбачає, що для зіставлення з метою оподаткування умов контрольованих операцій з умовами неконтрольованих операцій контролюючий орган не має права використовувати інформацію, яка не є загальнодоступною (зокрема інформацію, доступ до якої наявний тільки у органів державної влади).

Вимоги цього підпункту не стосуються податкової інформації, отриманої контролюючим органом під час проведення перевірки з питань дотримання платником податків принципу «витягнутої руки» відповідно до підпункту 39.5.2.13 підпункту 39.5.2 пункту 39.5 статті 39 розділу І Кодексу.

Враховуючи вищезазначене, контролюючий орган має право використовувати для аналізу операцій контрольованих операцій платника податків на відповідність «принципу витягнутої руки» продукти інших цінових агентств, відмінні від того, що використав платник податку, за умови доведення, що інші джерела інформації дають можливість отримати вищий рівень зіставності комерційних та фінансових умов операцій. При цьому можуть бути використані будь-які загальнодоступні інформаційні джерела, зокрема доступ до яких наявний не тільки у органів державної влади.

 

Щодо питань 2, 5

Підпунктом 39.3.3.4 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу І Кодексу встановлено, що для контрольованих операцій з сировинними товарами встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки» здійснюється за методом порівняльної неконтрольованої ціни.

Для цілей цього підпункту під сировинними товарами розуміються товари, для яких непов’язані особи у якості орієнтира (еталона) для встановлення ціни неконтрольованих операцій використовують котирувальні ціни. Перелік сировинних товарів визначається Кабінетом Міністрів України.

Під час застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни для контрольованих операцій із сировинними товарами порівняння ціни контрольованої операції може проводитись із ціною зіставних неконтрольованих операцій, які фактично здійснені платником податків або іншими особами з непов’язаними особами, та/або з котирувальними цінами.

Відповідно до пункту 1 статті 1 Розділу ІІІ Порядку застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни обов'язкове для визначення відповідності умов контрольованих операцій із сировинними товарами принципу «витягнутої руки». Цей метод, як правило, найбільш точно відображає вартість сировинних товарів, які використовуються в таких операціях, оскільки з більшою ймовірністю буде відображено вартість, створювану в результаті видобутку та виробництва сировинних товарів, що виникають в результаті діяльності в гірничодобувній промисловості і пов'язаній з нею діяльністю з переробки, або вартість, створювану в результаті виробництва сільськогосподарської продукції або продукції, одержуваної з неї. Вартість таких сировинних товарів залежить не тільки від функцій, які виконуються сторонами операції, але і від самостійної цінності фактичного товару, яка пов'язана з його базовими характеристиками, що не можуть бути належним чином враховані в інших методах трансфертного ціноутворення. Наприклад, методи, засновані виключно на аналізі рентабельності деяких конкретних функцій, що здійснюються в цьому процесі, можуть не враховувати вартість конкретних активів, які використовуються в поєднанні з деякими чинниками зіставності, такими як цінні землі, які використовуються для виробництва сільськогосподарських товарів в поєднанні з відповідними погодними умовами, або вартість ліцензії на видобування корисних копалин, яка дозволяє власнику такої ліцензії видобувати таку корисну копалину. Крім того, між виробниками таких товарів і закупівельними організаціями можуть сформуватися особливі відносини, які можуть бути прирівняні до цінних відносин з постачальниками, які також можуть представляти собою цінні активи, що мають значення для аналізу зіставності.

У випадках, коли застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни неможливе та необхідне застосування платником податків для встановлення відповідності умов контрольованих операцій із сировинними товарами принципу «витягнутої руки» іншого, найбільш доцільного, методу за даних обставин, наприклад, методу ціни перепродажу, «витрати плюс», чистого прибутку або розподілення прибутку, відповідно до підпункту 39.3.3.8  підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу І Кодексу платник податків у документації з трансфертного ціноутворення повинен:

обґрунтувати неможливість застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни або те, що метод порівняльної неконтрольованої ціни               не є найбільш доцільним щодо фактів та обставин здійснення контрольованої операції;

зазначити інформацію про всіх осіб, які брали участь у ланцюгу постачання таких товарів від виробника (постачальника) до першої непов'язаної особи або особи – нерезидента, який не відповідає критеріям, визначеним підпунктами «в» – «г» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 розділу I Кодексу. Інформація має містити дані про рівень показників рентабельності цих осіб, які є найбільш доцільними, виходячи із фактів та обставин їх діяльності у ланцюгу постачання.

У разі коли платник податків не надасть такої інформації, контролюючий орган має право самостійно визначити рівень ціни контрольованої операції, що відповідає принципу «витягнутої руки», за методом порівняльної неконтрольованої ціни з урахуванням вимог підпункту 39.3.3.4 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу І Кодексу.

Щодо питання достатнього обґрунтування неможливості застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни та використання методів рентабельності варто зазначити, що Кодексом передбачена можливість застосування платниками податків всіх методів встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» за умови обґрунтування неможливості застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни, який є обов’язковим для операцій із сировинними товарами, при цьому кожен конкретний випадок застосування чи не застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни для контрольованих операцій із сировинними товарами має розглядатись з урахуванням договірних умов, обставин здійснення відповідних операцій та всіх первинних документів, оформленням яких вони супроводжувалися.

Водночас кожен конкретний випадок застосування положень Кодексу здійснюється на підставі аналізу фактів і обставин окремої контрольованої операції.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).