X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.10.2023 р. № 3289/ІПК/99-00-07-06-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Приватного акціонерного товариства «_____» (далі – ПрАТ) від __.__.____
№ _____ про надання індивідуальної податкової консультації щодо структури електронного документу (інформації) великого платника податків (далі – ВПП) стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс) в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що виникла необхідність у роз’ясненні норм податкового законодавства щодо структури формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA).

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

І. Елементом 2.8.5 підрозділу 2.8 «Необоротні активи» розділу
II «Довідники» передбачена обов’язковість зазначення коду ЄДРПОУ/РНОКПП постачальника/покупця активу. Які саме дані можуть бути внесені ПрАТ «_____» в елемент 2.8.5 підрозділу 2.8 «Необоротні активи» розділу II «Довідники» замість коду ЄДРПОУ/ РНОКПП постачальника?

ІІ. В таблиці підрозділу 2.3 «Власники (засновники)» розділу
II «Довідники» необхідно розкривати інформацію про власника(ів) (засновника(ів)) суб’єкта господарювання окремо в розрізі кожного суб’єкта (юридичної/фізичної особи) з описом їхніх реєстраційних (загальних) даних.
Чи має право ПрАТ «_____» при формуванні таблиці підрозділу 2.3 «Власники (засновники)» розділу
II «Довідники» розкривати в ній інформацію тільки про власників 5 і більше відсотків акцій?

Пунктом 85.2 статті 85 Кодексу визначено, що платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

При цьому великий платник податків на запит контролюючого органу зобов'язаний також надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» копії таких документів, що створюються ним в електронній формі з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, не пізніше двох робочих днів, наступних за днем отримання запиту.

Для платників податків, які відповідно до цього пункту зобов'язані надавати інформацію в електронному вигляді, загальний формат та порядок подачі такої інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. У разі невстановлення електронного формату та порядку надання такої інформації платник податків звільняється від обов'язку подання її в електронній формі.

На виконання зазначеного пункту, наказом Міністерства фінансів України
від 07 листопада 2011 року № 1393, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 січня 2012 року за № 44/20357 затверджено Порядок надання документів великого платника податків в електронній формі (далі – Порядок).

Порядком визначено, що електронні документи (інформація) ВПП надаються у форматі XML у вигляді стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), який представляє собою електронний файл стандартизованої структури, що містить експортовані з вихідної системи обліку дані про наявність та стан активів, власного капіталу та зобов'язань, а також інформацію щодо змін у фінансово-господарському стані суб'єкта господарювання за певний період. Структура надання електронних документів (інформації) ВПП (стандартний аудиторський файл (SAF-T UA)) наведена у додатку до Порядку (далі – Структура) (пункт 3.2 Порядку).

Стосовно порушеного ПрАТ «_____» у листі про надання індивідуальної податкової консультації питання I, щодо обліку необоротних активів, повідомляємо таке.

У підрозділі 2.8 «Необоротні активи» розділу II «Довідники» Структури відображається інформація щодо обліку основних фондів (активів), які належать суб’єкту господарювання або закріплюються за ним на праві господарського відання чи праві оперативного управління та забезпечують провадження (функціонування) його основної діяльності та строк корисної експлуатації яких становить більше одного року або операційного циклу, якщо він більший ніж рік, а також нематеріальних активів. При цьому зазначається опис активу, на якому рахунку/субрахунку обліковує суб’єкт господарювання актив, строк його корисності, балансова, залишкова, ліквідаційна вартість та інші показники по кожному окремому активу із обов’язковим відображенням всіх бухгалтерських проведень, пов’язаних з цим активом, а також з розкриттям інформації відповідно до таблиці цього підрозділу SAF-T UA. Зазначені дані відображаються в розрізі окремого необоротного активу.

Разом з тим, при заповненні розділів та підрозділів Структури, кожному конкретному платнику податків доцільно керуватися стандартами бухгалтерського обліку, що застосовуються суб’єктом господарювання для ведення бухгалтерського обліку – національні/міжнародні стандарти бухгалтерського обліку (далі – ПСБО/МСБО), Міжнародні стандарти фінансової звітності (далі – МСФЗ) та застосування класів рахунків та інші специфічні особливості, притаманні діяльності відповідного платника податків.

Узагальнення інформації про господарські операції з основними фондами (активами) може здійснюватися відповідно до Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Міністерством фінансів України від 30.09.2003 № 561 (далі – Методичні рекомендації № 561).

Для аналітичного обліку та забезпечення спостереження за використанням у місцях експлуатації основних засобів кожному об'єкту присвоюється інвентарний номер.

Інвентарний номер закріплюється за об'єктом основних засобів  на весь час їх знаходження на даному підприємстві (пункт 8 Методичних рекомендацій № 561).

Дані про кожний інвентарний об'єкт основних засобів заносяться до інвентарної картки або іншого регістру аналітичного обліку основних засобів (пункт 9 Методичних рекомендацій № 561).

Підставою для зарахування на баланс основних засобів є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів (пункт 10 Методичних рекомендацій № 561).

Частиною другою статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) встановлено, що первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми), дату складання, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції, посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

У частині четвертій статті 9 Закону № 996 зазначено, що регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні.

Таким чином, в елементі 2.8.5 «Код ЄДРПОУ / РНОКПП постачальника/покупця» відображається інформація щодо унікального ідентифікаційного номеру юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України / реєстраційного номеру облікової картки платника податків фізичної особи відповідно до акта приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів та унікального ідентифікатора активу, визначеного суб’єктом господарювання, який є його інвентарним номером, закріпленим за ним  з дати зарахування його на баланс підприємства.

Стосовно порушеного ПрАТ «_____» у листі про надання індивідуальної податкової консультації питання II, щодо розкриття інформації про власника(ів) (засновника(ів)) суб’єкта господарювання окремо в розрізі кожного суб’єкта (юридичної/фізичної особи) з описом їхніх реєстраційних (загальних) даних, повідомляємо таке.

У підрозділ 2.3 «Власники (засновники)» розділу ІІ «Довідники» Структури розкривається інформація про власника(ів) (засновника(ів)) суб'єкта господарювання, заповнюється окремо в розрізі кожного суб'єкта (юридичної/фізичної особи) з описом їхніх реєстраційних (загальних) даних, зокрема інформація в яких одиницях та формі (грошові кошти, ТМЦ, цінні папери тощо), зазначається в елементі 2.3.6 «Форма внеску» Структури.

Крім того, з метою якісного інформування платників податків щодо впровадження стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) на сайті ДПС розміщено оновлені детальний Технічний опис елементів (SAF-T UA) в форматі Word та додаток до Детального технічного опису елементів (SAF-T UA) в форматі таблиці Excel, з якими Товариство може ознайомитися та завантажити за посиланням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/xsd-viznachennya-shemi-xml.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.