X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.10.2023 р. № 3315/ІПК/99-00-21-03-02-06

Державна податкова служба України розглянула щодо визначення загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей обов'язкової реєстрації особи як платника ПДВ у разі переходу на загальну систему оподаткування та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство з 01.07.2022 до 02.01.2023 перебувало на загальній системі оподаткування та не було зареєстроване як платник ПДВ.

У період дії воєнного стану 03.01.2023 Товариство перейшло на спрощену систему оподаткування та обрало відсоткову ставку єдиного податку для платників єдиного податку третьої групи у розмірі 2 відсотки доходу без реєстрації платником ПДВ.

У зв’язку з припиненням застосування спрощеної системи оподаткування зі сплатою єдиного податку у розмірі 2 % доходу з 01.08.2023 Товариство повернулось на застосування загальної системи оподаткування без реєстрації платником ПДВ.

Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

1) як розрахувати період для визначення обсягу доходу для обов’язковї реєстрації платником ПДВ?;

2) чи враховуються в розрахунку загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню, для визначення необхідності обов’язкової реєстрації платником ПДВ, операції з постачання товарів/послуг, які здійснені в періоді застосування спрощеної системи оподаткування зі сплатою єдиного податку за ставкою 2 % доходу.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу I ПКУ).

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділами 2 та 10 розділу XX ПКУ.

Тимчасово, з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, але не пізніше ніж до 1 серпня 2023 року, положення розділу XIV ПКУ застосовувались з урахуванням особливостей, визначених пунктом 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.

Отже, з 1 серпня 2023 року Товариство автоматично вважається таким, що застосовує загальну систему оподаткування, на якій перебувало до переходу на спрощену систему оподаткування, обліку і звітності зі сплатою єдиного податку за ставкою 2 % доходу.

Відповідно до пункту 181.1 статті 181 розділу V ПКУ у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі операцій з постачання товарів/послуг з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі (зокрема, але не виключно шляхом встановлення спеціального застосунку або додатку на смартфонах, планшетах чи інших цифрових пристроях), нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1000000 гривень (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 розділу V ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи.

Згідно із розділами V та ХХ ПКУ до оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20 %), ставками 7 і 14 %%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Відповідно до пункту 183.4 статті 183 розділу V ПКУ у разі переходу осіб із спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ, у випадках, визначених главою 1 розділу XIV ПКУ, за умови, що такі особи відповідають вимогам, визначеним пунктом 181.1 статті 181 розділу V ПКУ, реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ. Якщо такі особи відповідають вимогам, визначеним пунктом 182.1 статті 182 розділу V ПКУ, реєстраційна заява подається у строк, визначений пунктом 183.3 статті 183 розділу V ПКУ.

Враховуючи наведене, у разі, якщо у Товариства на дату переходу із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування загальна сума від безпосередньо здійснених Товариством операцій із постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ за основною ставкою ПДВ, ставкою 7 %, 14 %, нульовою ставкою ПДВ та звільнених від оподаткування ПДВ, протягом останніх 12 календарних місяців сукупно перевищить 1000000 гривень (у тому числі включаючи період перебування на спрощеній системі оподаткування), то Товариство повинне не пізніше 10 числа першого календарного місяця, в якому здійснено перехід на загальну систему оподаткування, подати до контролюючого органу реєстраційну заяву платника ПДВ за формою № 1-ПДВ та зареєструватись як платник ПДВ.

 

Щодо питання 1

 

Для цілей обов’язкової реєстрації платником ПДВ Товариству необхідно враховувати загальний обсяг операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, здійснених Товариством протягом останніх 12 календарних місяців.

 

Щодо питання 2

 

До загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, для цілей реєстрації Товариства платником ПДВ включається обсяг безпосередньо здійснених Товариством операцій, що підлягають оподаткуванню ПДВ за ставками: 0 %, 7 %, 14 % та 20 %, а також обсяг операцій, що звільняються від оподаткування ПДВ.

При цьому, при обрахунку загального обсягу таких операцій, обсяг здійснених Товариством операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ, не враховується, зокрема, обсяг операцій з постачання товарів/послуг, здійснених Товариством у період перебування на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності із сплатою єдиного податку за ставкою 2 % та з використанням особливостей оподаткування, встановлених пунктом 9 підрозділу 8 розділу XX ПКУ.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ).