X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.09.2023 р. № 3175/ІПК/99-00-21-03-02-05

Державна податкова служба України розглянула зверненнящодо застосування до операцій з постачання запасних частин та комплектуючих до транспортних засобів нульової ставки податку на додану вартість з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (далі – Постанова № 178)та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як викладено у зверненні,між Установоюта продавцемукладено договори про закупівлю олив та мастил.

Відповідно до умов договорів в ціну товару було включено податок на додану вартість.

Інформуючи про зазначене, Установапросить надати індивідуальну податкову консультацію з наступнихпитань:

1) чи застосовується нульова ставка податку на додану вартість до операцій з постачання олив та мастил, які були поставлені згідно вказаних у зверненні договорів?;

2) чи передбачено нормами ПКУ можливість для платників податків – постачальнику здійснювати вибір щодо застосування чи незастосування нульової ставки?;

3) чи визначено нормами ПКУ (іншими нормативними актами) перелік товарів для забезпечення транспорту (перелік кодів з Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, кодів УКТ ЗЕД), де застосовується нульова ставка податку на додану вартість?;

4) чи застосування нульової ставки ПДВ до операцій з постачання товарів залежить від факту формування чи не формування постачальниками податкового кредиту за операціями з придбання товарів чи сировини для виготовлення товарів, які надалі постачаються за нульовою ставкою?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Статтею 5 розділу ІПКУ визначено, щопоняття, правила та положення, установленіПКУ та законами з питаньмитноїсправи, застосовуютьсявиключнодля регулюваннявідносин, передбаченихстаттею 1 розділу ІПКУ.

Уразіякщопоняття, терміни, правила та положенняіншихактівсуперечатьпоняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулюваннявідносиноподаткуваннязастосовуютьсяпоняття, терміни, правила та положення ПКУ.

Іншітерміни, щозастосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленомуіншими законами.

У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону Українивід 12 травня 2015 року № 389-VІІІ «Про правовий режим воєнного стану»(далі – Закон № 389-VІІІ), Указом Президента України від 24 лютого 2022 року 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (далі – Указ № 64/2022) на території України введено воєнний стан. Указ № 64/2022 затверджено ЗакономУкраїни від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введеннявоєнного стану в Україні».

Пунктом 2 Указу № 64/2022 визначено завдання військовому командуванню разом з військовими адміністраціями, органами виконавчої влади, правоохоронними органами та за участю органів місцевого самоврядування запроваджувати і здійснювати передбачені Законом № 389-VІІІ заходи правового режиму воєнного стану, реалізовувати повноваження, необхідні для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктом «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення наземного військового транспорту чи іншого спеціального контингенту Збройних Сил України, щобере участь у миротворчих акціях за кордоном України, або в інших випадках, передбачених законодавством.

З метою виконання мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, введеного Указом № 64/2022, та відповідно до підпункту«г»підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ Постановою № 178 визначено категорії установ, операції з постачання яким товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість.

Так, до таких установ Постановою № 178 віднесено Збройні Сили України, Національну гвардію України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Державну прикордонну службу України, Міністерство внутрішніх справ України, Державну службу Україні з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони України, Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України, інші утворені відповідно до законів України військові формування, їх з’єднання, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету.

Постанова № 178 набрала чинності з дня їїопублікування і застосовується з 24 лютого 2022 року.

Враховуючи викладене, та виходячи із аналізу норм ПКУ та інших нормативно-правових актів, зазначених вище, ДПС повідомляє.

Щодо питання 1

Постановою № 178 не визначено обмежень чи критеріїв щодо видів транспорту, для якого здійснюється постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту.

Нульова ставка податку на додану вартість, відповідно до підпункту «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу VПКУ та Постанови № 178 застосовується як до операцій з постачання пального (товар для заправки), так і до операцій з постачання будь-яких інших товарів, що використовуються для забезпечення транспорту (наприклад, інші паливно-мастильні матеріали, оливи, охолоджуючі рідини, фільтри, запасні частини, комплектуючі, автомобільні шини, амортизатори, інструменти та додаткове обладнання, визначені відповідними нормативними та технічними документами, тощо), при умові, що такі операції з постачання здійснюються категорії суб’єктів, що визначені Постановою № 178та таке постачання відповідає умовам, визначеним Постановою № 178.

Щодо питання 2

Норми ПКУ не передбачають можливості для платників податку - постачальників здійснювати вибір щодо застосування чи незастосування нульової ставки податку, оскільки застосування встановленої діючим законодавством ставки податку є обов’язком, а не правом платника податку.

Щодо питання 3

Нормами підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ та Постанови № 178 не визначено відповідного перелікутоварів із зазначенням кодів з Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, чикодів УКТ ЗЕД.

Щодо питання 4

Застосування нульової ставки ПДВ до операцій з постачання товарів не залежить від факту формування чи не формування постачальниками податкового кредиту за операціями з придбання товарів чи сировини для виготовлення товарів, які надалі постачаються за нульовою ставкою податку.

Тобто, незалежно від того, був сформований постачальником чи ні податковий кредит за операціями з придбання пального (товар для заправки), так і за операціями з придбання будь-яких інших товарів, що використовуються для забезпечення транспорту (інші паливно-мастильні матеріали, оливи, охолоджуючі рідини, фільтри, запасні частини, комплектуючі, автомобільні шини, амортизатори, інструменти та додаткове обладнання, визначені відповідними нормативними та технічними документами, тощо), операції з подальшого постачання таких товарів для визначених Постановою № 178 категорій суб’єктів оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість за умови відповідності вимогам, визначеним Постановою № 178.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ).