X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.10.2023 р. № 3547/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення фізичної
особи – підприємця … (далі – Підприємець) від …  (вх. ДПС № … від …) про надання індивідуальної податкової консультації, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє таке.

Відповідно до звернення, Підприємець є платником єдиного податку ІІІ групи, планує здійснювати продаж товарів (смарт-годинники, кварцові та механічні годинники, бездротові навушники) через мережу Інтернет.

У зв’язку із складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахунків Підприємець звернувся до податкового органу із запитаннями:

  1. Чи вважаються технічно складними побутовими товарами – смарт-годинники, бездротові навушники, кварцові годинники, механічні годинники, що не мають гарантійного обслуговування та ремонту?
  2. Чи є порушенням порядку здійснення розрахункових операцій надання покупцеві фіскального чеку в день отримання товару, але не під час безпосереднього отримання товару, а через декілька годин після такого фактичного отримання?

Щодо питання 1

        Статтею 1 Закону України від 12 травня 1991 року № 1023-XII «Про захист прав споживачів» (далі – Закон № 1023) визначено, що технічно складні побутові товари – непродовольчі товари широкого вжитку (прилади, машини, устаткування та інші), які складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами і на які встановлено гарантійний строк.

        Відповідно до статті 6 Закону № 1023, продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

        Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій, затверджений Постановою Кабінету Міністрів від 16.03.2017 № 231 (далі – Перелік № 231).

        Таким чином, до технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні відносяться товари, які зазначені в Переліку № 231, а закінчення строку гарантійного обслуговування визначеного виробником не призводить до зміни статусу таких товарів.

        Згідно з частиною першою статті 67 Митного кодексу України (далі – МКУ) УКТ ЗЕД складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджуються Законом України від 19 жовтня 2022 року

№ 2697-IX «Про Митний тариф України».

Слід зазначити, статтею 69 МКУ встановлено, що товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Враховуючи вищевикладене, як відповідь на питання 1, повідомляємо, що смарт-годинники, кварцові і механічні годинники, бездротові навушники містяться в Переліку № 231, не зважаючи на наявність чи відсутність гарантійного обслуговування та ремонту, вважаються  технічно складними побутовими товарами .

        Щодо питання 2

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України      від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265). Дія його поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Суб’єкти господарювання при здійсненні розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, проводити розрахунки на повну суму покупки (надання послуги) через РРО/ПРРО та надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти) (стаття 3 Закону № 265).

Закон № 265 не встановлює конкретних часових проміжків фіскалізації розрахунків, а лише визначає обов’язок її здійснення.

Основною нормою законодавства в Україні, якою визначено проміжок часу в який необхідно надати покупцю (споживачу) розрахунковий документ є абзац 3 пункту 11 статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів»

Враховуючи викладене, та як відповідь на питання 2, повідомляємо, що не надання Підприємцем відповідного розрахункового документу споживачу безпосередньо під час здійснення розрахунків з ним, або пізніше ніж в момент отримання ним товару, за умови проведення розрахунків дистанційно, буде вважатись порушенням порядку здійснення розрахунків.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.