X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.10.2023 р. № 3604/ІПК/18-28-07-06-07

Головне управління ДПС у Сумській області (далі - ГУ ДПС у Сумській області) за результатами розгляду звернення фізичної особи-підприємця […] (далі - Підприємець)     від […] (вх. ГУ ДПС у Сумській області […] від […]) про надання індивідуальної податкової консультації щодо необхідності застосування реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) та/або програмного реєстратора розрахункових операцій (далі - ПРРО) та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року  № 2755-VI (із змінами і доповненнями) (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що практична необхідність отримання податкової консультації пов’язана зі складністю застосування Кодексу та полягає у необхідності формування чіткого розуміння обсягу податкових зобов’язань, що виникають при здійсненні господарської діяльності пов’язаної з наданням послуг у сфері комп’ютерного програмування, консультацій з питань інформатизації та іншої діяльності у сфері інформаційних технологій і комп’ютерних систем.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію щодо необхідності процедури реєстрації РРО/ПРРО враховуючи, що всі кошти по всім договірним зобов’язанням надходять завжди суто на IBAN рахунок самозайнятої особи-підприємця.

Перед наданням відповіді на поставлене податковому органу питання, звертаємо увагу, що запит хоч і відповідає вимогам статті 52 Кодексу, водночас, не розкриває суті здійснюваних Підприємцем господарських операцій, зокрема, не містить інформації стосовно способів оплати, запропонованих покупцю, що є ключовим для надання такої консультації із зазначеного вище питання.

Такий підхід Підприємця до оформлення запиту унеможливлює надання вичерпної відповіді на поставлені у зверненні питання.

Водночас, з урахуванням того, що запит відповідає формальним вимогам статті 52 Кодексу консультація надається із загальних норм законодавства.

Правові засади застосування РРО та ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами і доповненнями) (далі - Закон № 265).

Його дія поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі. Встановлення норм щодо незастосування РРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається (преамбула Закону № 265).

Відповідно до пунктів 1 та 2 статті 3 Закону № 265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані:

проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

Водночас, пунктом 2 статті 9 Закону № 265 передбачено пільгу відповідно до якої РРО та/або ПРРО та розрахункові книжки не застосовують при виконанні банківських операцій.

Враховуючи викладене вище повідомляємо, якщо Підприємець надає споживачу (клієнту) для оплати за надані послуги реквізити свого поточного рахунку і споживач (клієнт) самостійно здійснює оплату з їх використанням, то у такому випадку РРО та/або ПРРО не застосовується, оскільки така операції є різновидом банківської операції, незалежно від обраного покупцем способу оплати.

У разі здійснення розрахунків в інший спосіб - готівкою, платіжною карткою тощо, застосування РРО та/або ПРРО є обов’язковим.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.