X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 03.10.2023 р. № 3340/ІПК/99-00-24-03-03-06

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) розглянула звернення….на отримання індивідуальної податкової консультації щодо окремих норм податкового законодавства і в межах компетенції повідомляє.

        Платник у зверненні повідомив, що є оператором державних лотерей та діє на підставі ліцензії.

        … планує укласти договір доручення на розповсюдження державних лотерей з ТОВ ….

        Відповідно до договору доручення ….., як розповсюджувач державних лотерей, діє від імені, в інтересах, за дорученням та за рахунок ….

        ТОВ ….. буде здійснювати діяльність з продажу лотерейних білетів, виплату виграшів гравцям у лотерею. Всі операції будуть реєструватись через електронну систему прийняття ставок …...

        Таким чином…. просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

1.Чи являється розповсюджувач державних лотерей …. податковим агентом під час виплати (перерахування) виграшів у державні лотереїфізичним особам за дорученням оператора державних лотерей?

2. Чи зобов’язаний розповсюджувач державних лотерей під час виплати виграшів державних лотерей нараховувати та сплачувати податок з доходів фізичних осіб та військовий збір, подавати звітність з вказаного податку/військового збору?

3. Чи повинен розповсюджувач державних лотерей утримувати податок на доходи фізичних осіб і військовий збір під час виплати фізичній особі суму виграшу за дорученням оператора державних лотерей, з наступним перерахуванням сум утриманого податку та військового збору оператору державних лотерей? 

Основні засади державного регулюваннялотерейноїсфери в Україні регламентуються Законом України від 06 вересня 2012 року № 5204-VІ «Про державні лотереї в Україні» (далі Закон № 5204).

        Пунктом 11 частини першоїст. 1 Закону № 5204 встановлено, що оператор державних лотерей юридична особа суб'єкт підприємницької діяльності, що одержала право на проведення державних лотерей у порядку, визначеному Законом № 5204.

        Згідно з частиною першою ст. 12 Закону № 5204 виплата призів здійснюється за рахунок коштів призового (виграшного) фонду, накопиченого оператором державних лотерей.

        Водночас слід зазначити, що виплата призів здійснюється через каси операторів державних лотерей (їх відокремлених підрозділів чи уповноважених ними осіб), а у випадках, передбачених умовами проведення державної лотереї, – через розповсюджувачів державних лотерей у готівковому вигляді або за бажанням переможця у безготівковому вигляді на його рахунок за рахунок суми призу (частина шоста ст. 12 Закону № 5204).

        Відповідно доп. 12 частини першої ст. 1 Закону № 5204 розповсюджувач державної лотереї –це юридична або фізична особа, яка за дорученням оператора державних лотерей здійснює у сукупності або окремо прийняття ставок безпосередньо у учасників, виплату призів, а також інші операції, пов'язані з розповсюдженням державних лотерей.

        Розповсюджувач державної лотереї виконує, зокрема, функції з видачі (виплати) призів переможцям державних лотерей у випадках, передбачених умовами проведення державної лотереї (частина перша ст. 9 Закону № 5204).

        З розповсюджувачами державної лотереї – юридичними чи фізичними особами оператор державних лотерей укладає письмові договори (частина друга ст. 9 Закону № 5204).                 

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IVПКУ, відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платником податку є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді виграшів, призів (п.п. 164.2.8 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Оподаткування виграшів та призів регулюється п. 170.6 ст. 170 ПКУ, згідно з п.п. 170.6.1 якого податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) на його користь доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в іншірозіграші, у букмекерському парі, у парітоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).

Податковим агентом – оператором лотереї у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку, нарахованого за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею (п.п. 170.6.2 п. 170.6 ст. 170 ПКУ).

Також зазначений дохід є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ).

Ставка військового збору становить 1,5 відс. об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ).

        При цьому п.п. 1.5 п. 161підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ передбачено, що відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у ст. 171 ПКУ, зокрема податкові агенти.

Враховуючи зазначене, оскільки розповсюджувач державної лотереї на підставі агентського договору діє від імені і за рахунок оператора державної лотереї, то оператор,який нараховує платнику податку – фізичній особі доходи у формі виграшу в державну грошову лотерею, має виконати усі функції податкового агента,визначені ПКУ.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.