X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.10.2023 р. № 3620/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернень товариства з додатковою відповідальністю (далі – Товариство) щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичногозастосування окремих норм законодавства стосовно зазначення адреси місця зберігання пального в ліцензії на право зберігання пального та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Товариство зазначає, що має ліцензію на право зберігання пального для власних потреб (далі – Ліцензія), отриману в 2019 році.Адреса місця зберігання пального була визначена згідно існуючого на момент отримання ліцензії адміністративно-територіального устрою України, а саме місце зберігання пального зазначено як «Комплекс будівель і споруд №1 за межами села ____________».

Будівлі матеріально-технічної бази, що належать Товариству на підставі свідоцтва про право власності зареєстровані у Державному реєстрі речових прав як «Комплекс будівель і споруд №1, будинок б/н» .

Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 720-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Одеської області» територія,де зареєстрована будівля, увійшла до складу іншої територіальної громади (далі –ТГ), а сільська рада, зазначена в адресі місця зберігання, ліквідована зі  створенням відповідного старостинського округу у складі ТГ.

Відповідно до постанови Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» від 17 липня 2020 року№ 807-IX район, до складу якого входила ТГ, ліквідовано, іТГ увійшла до складу новоствореного району.

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:
  1. Яку саме повну адресу об’єкта нерухомого майна вказувати у формі № 20-ОПП, зокрема щодо визначення населеного пункту, до якого буде відноситися ознака розташування об’єкту «за межами населеного пункту» – вказувати село, якеє адміністративним центром існуючої ТГ, чи село, якеє центромстаростинського округу?
  2. Яку саме повну адресу вказувати у Ліцензії у якості місця зберігання пального, з урахуванням того, що пальне зберігається на складі ГСМ, який входить до складу об’єкту «Комплекс будівель і споруд № 1»?

 

Щодо питання 1.

Відповідно до пункту 63.3 статті 63 Кодексу платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкті оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням (далі – об’єкти оподаткування, Повідомлення № 20-ОПП), контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі – Порядок).

Згідно з пунктами 8.1 та 8.4 розділу VIIІ Порядку платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування шляхом подання Повідомлення № 20-ОППпротягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У Повідомленні № 20-ОПП надається інформація про всі об’єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.

Під час надання Повідомлень № 20-ОППзастосовується принцип укрупнення інформації, яка надається про об’єкт оподаткування.

Принцип укрупнення інформації не застосовується під час надання інформації про об’єкти рухомого та нерухомого майна, які підлягають реєстрації у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, у Повідомленні № 20-ОППнадається інформація і про земельну ділянку, і про об’єкт нежитлової нерухомості, що розташований на такій земельній ділянці).

У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування, а саме: зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування, платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку Повідомлення № 20-ОППз оновленою інформацією про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни, в такому самому порядку та строки, як і при реєстрації, створенні чи відкритті об’єкта оподаткування (пункт 8.5 розділу VIII Порядку).

Повідомлення № 20-ОПП заповнюється із дотриманням Пам’ятки для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.

Для зазначення адресних даних щодо об’єкта оподаткування у Повідомленні№ 20-ОППпередбачені графи 6 – 8 розділу 3 Повідомлення № 20-ОПП, які передбачають відомості щодо території територіальної громади (код Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (далі – КАТОТТГ), затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій від 26.11.2020 № 290, який впроваджений на заміну Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України, область, район, населений пункт) та місцезнаходження об’єкта оподаткування. Інші адресні дані для цілей Повідомлення № 20-ОПП не передбачені.

Графи 6 – 7 «Територія територіальної громади, де знаходиться об’єкт оподаткування» розділу 3 Повідомлення № 20-ОППзаповнюються відповідно до КАТОТТГ (розміщений на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад та територій України у розділі: Головна/Діяльність/Розвиток місцевого самоврядування/Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад).

У графі 8 «Місцезнаходження об’єкта оподаткування» – відповідна адреса об’єкта оподаткування.

Першоджерелом даних щодо об’єкта оподаткування, зокрема, щодо його місцезнаходження (адреси), території територіальної громади, де він знаходиться, для Повідомлення № 20-ОПП є правовстановлюючі документи, які є актуальним на дату подання Повідомлення № 20-ОПП.

Частиною десятою статті 791 Земельного кодексу України визначено, що державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Ведення Державного земельного кадастру здійснюється відповідно до Закону України від 07.07.2011 № 3613– VI«Про Державний земельний кадастр» (далі – Закон № 3613).

Внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та його територіальних органів (абзац перший частини першої статті 9 Закону № 3613).

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – державна реєстрація прав) врегульована Законом України від 01.07.2004 № 1952– VI «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон № 1952).

Згідно з частиною першою статті 9 Закону № 1952 до повноважень суб’єктів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень належить, зокрема, забезпечення проведення державної реєстрації правта ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до абзацу другого частини другої статті 26 Закону № 1952 у разі, якщо відбулася, зокрема, зміна адреси об’єкта нерухомого майна відомості виправляються державним реєстратором прав на нерухоме майно на підставі, зокрема, заяви особи, відомості про речові права, обтяження речових прав якої містять такі відомості.

Повідомлення № 20-ОПП є обліковою формою, яка підтверджує наявність у суб’єкта господарювання об’єктів оподаткування у розумінні пункту 63.3 статті 63 Кодексу та відомості, що зазначаються у ньому, повинні відповідати відомостям щодо об’єкта оподаткування, зазначеним у правовстановлюючих документах.

Для приведення даних правовстановлюючих документів щодо адреси місцезнаходження майна у відповідність до фактичних, у зв’язку зі зміною адреси земельної ділянки та об’єкту нерухомого майна, суб’єкту господарювання необхідно звернутись до відповідних державних органів.

На підставі внесених змін у правовстановлюючі документи суб’єкт господарювання, керуючись пунктом 8.5 розділу VIII Порядку, подає Повідомлення № 20-ОППіз зазначенням актуальних даних.

 

 

 

Щодо питання 2.

Порядок видачі ліцензій, зокрема на право зберігання пального для потреб власного споживання врегульовано нормами Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95–BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 481).

Згідно з частиною першою статті 15 Закону № 481 зберігання пального здійснюється суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб'єкту господарювання (у тому числі іноземному суб'єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (за винятком змін, пов'язаних з реорганізацією суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), суб'єкт господарювання зобов'язаний у місячний термін з дня внесення таких змін звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою (частина п'ятдесят четверта статті 15 Закону № 481).

Отже у місячний термін з дня внесення змінТовариство зобов’язанезвернутися до органу, який видав Ліцензію, з відповідною заявою та вказати актуальну інформацію щодо адреси місця зберігання з урахуванням таких змін. При цьому, адреса місця зберігання пального у правовстановлюючих документах, в Повідомленні № 20-ОПП та в заяві щодо внесення змін до Ліцензії  повинна бути ідентичною.

Звертаємо увагу, що відповідно до абзацу дванадцятого частини п'ятдесят другої статті 15 Закону № 481порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб'єкту господарювання (у тому числі іноземному суб'єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії є підставою для її анулювання шляхом прийняття відповідного розпорядження органом, який видав ліцензію.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).