X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.10.2023 р. № 3792/ІПК/99-00-21-03-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо особливостей застосування пункту 32 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ, повідомляє.

Як зазначено у зверненні, у 2022 році Товариство здійснило постачання продукції (костюм літній польовий відноситься до підкатегорії УКТ ЗЕД 6203 22 80 00) (далі – Товар) з нарахуванням ПДВ за ставкою 20% відсотків.

В 2023 році від покупця Товару до Товариства надійшла вимога щодо повернення начебто надмірно сплаченої суми, внаслідок безпідставного застосування ставки ПДВ 20%.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1)        чи є перелік товарів оборонного призначення, який міститься в пункті 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, вичерпним?;

2)        чи звільняються операції з постачання Товару від оподаткування ПДВ відповідно до Закону України від 15 березня 2022 року № 2120-ІХ «Про внесення змін до ПКУ та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану»?;

3)        чи безпідставно було Товариством нараховано ПДВ за операцією з постачання Товару?

Разом з тим, у зверненні не вказано кому (статус покупця) та на яких умовах здійснюється постачання таких товарів.

 

Щодо питань 1 – 3

 

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Правові засади планування, порядок формування обсягів та особливостей здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, а також порядок здійснення державного і демократичного цивільного контролю у сфері оборонних закупівель визначено Законом України від 17 липня 2020 року № 808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон № 808).

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України.

Підпунктами 1 – 4 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ визначено, що тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України, зокрема:

1) спеціальних засобів індивідуального захисту;

2) лікарських засобів та медичних виробів відповідно до підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу;

3) лікарських засобів та медичних виробів без державної реєстрації та дозвільних документів щодо можливості ввезення на митну територію України;

4) товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 Закону України «Про оборонні закупівлі», що класифікуються за окремими групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД.

Операції з постачання на митній території України товарів, що класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, перерахованими у підпункті 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, підлягають звільненню від оподаткування ПДВ за умови, що кінцевим отримувачем таких товарів відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами договору визначено осіб, зазначених у підпункті 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Якщо операції з постачання Товарів на митній території України здійснюються не у межах державного контракту (договору) та Товариство не є виконавцем або співвиконавцем державного контракту (договору) у розумінні норм Закону № 808, або якщо кінцевим отримувачем Товарів відповідно до сертифіката кінцевого споживача або згідно з умовами договору не визначено суб’єкта, який зазначений у підпункті 5 пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ, то такі операції підлягають оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.

Враховуючи викладене, та виходячи із аналізу норм ПКУ та інших нормативно-правових актів зазначених вище, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненні, ДПС повідомляє, що на операції з постачання Товару, який класифікується у товарній позиції 6203 згідно з УКТ ЗЕД, норми пункту 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ не розповсюджуються.

Разом з цим ДПС інформує, що кожен конкретний випадок податкових взаємовідносин, у тому числі і тих, про які йдеться у зверненні, необхідно розглядати з урахуванням договірних умов та обставин здійснення відповідних господарських операцій, у тому числі з детальним вивченням та аналізом договорів, первинних документів і матеріалів, оформленням яких супроводжувались такі операції, що дозволяють ідентифікувати фактичну їх сутність.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ).